Η Chipita έφερε πωλήσεις 150 εκατ. δολαρίων στο «καλάθι» της Mondelez

Αυξημένος κατά 7,3% ήταν στο πρώτο τρίμηνο του 2022 ο τζίρος της Mondelez International, λαμβάνοντας ώθηση τόσο από τις οργανικές πωλήσεις, όσο και από τις νεοαποκτηθείσες εταιρείες Chipita, Grenade και Gourmet Food, ενώ θετικά λειτούργησε για τον πολυεθνικό όμιλο και η αύξηση των τιμών.

Dirk Van de Put, διευθύνων σύμβουλος, Mondelez International

Η αύξηση των πωλήσεων ήταν μικρότερη στην Ευρώπη, τη μεγαλύτερη αγορά της Mondelez, φτάνοντας το 3,1%, όμως ήταν πολύ μεγαλύτερη στις Ηνωμένες Πολιτείες (+8%), σε Ασία και Αφρική (+7%), αλλά και στη Λατινική Αμερική (+23,5%). Μάλιστα, λόγω των καλών επιδόσεων στο πρώτο τρίμηνο του έτους, η διοίκηση της Mondelez αναθεώρησε προς τα πάνω την πρόβλεψή της για την οργανικη αύξηση των πωλήσεών της για το σύνολο του έτους σε πάνω από +4% σε σχέση με το 2021.

Λειτουργικά κέρδη 4 εκατ. δολαρίων από την Chipita
Σε ειδική αναφορά στις οικονoμικές καταστάσεις τριμήνου της Mondelez για την εξαγορά της Chipita, η οποία ολoκληρώθηκε στις 3 Ιανουαρίου, σημειώνεται πως στο πρώτο τρίμηνο του 2022 η Mondelez αποκόμισε χάρη στην εξαγορά αυτή πωλήσεις ύψους 152 εκατομμυρίων δολαρίων και λειτουργικά κέρδη 4 εκατ. δολαρίων. Ταυτόχρονα, η Mondelez επιβαρύνθηκε με 21 εκατ. δολάρια ως έξοδα σχετιζόμενα με την εξαγορά και ακόμα 35 εκατ. δολάρια ως έξοδα για την ενσωμάτωση της Chipita στον όμιλο. Όπως αναφέρεται, η εξαγορά της Chipita, με την ηγετική θέση που κατέχει σε αγορές της κεντρικής και της ανατλικής Ευρώπης, προσφέρει στη Mondelez ένα στρατηγικό συμπλήρωμα στο υπάρχον χαρτοφυλάκιό της, που επιταχύνει τη στρατηγική της ώστε να εξελιχθεί σε παγκόσμιο ηγέτη της ευρύτερης αγοράς των σνακ.

Παραμένει ισχυρή η ζήτηση
«Πετύχαμε ισχυρά αποτελέσματα στο πρώτο μας τρίμηνο, λαμβάνοντας ώθηση από την υψηλότερη τιμολόγηση και την ισχυρότερη ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων. Οι δραστηριότητές μας σε σοκολάτες και μπισκότα συνεχίζουν να κινητοποιούν τον ενάρετο κύκλο μας της ελκυστικής αύξησης πωλήσεως, της ισχυρής κερδοφορίας και της συμπαγούς ρευστότητας. Η ζήτηση παραμένει ισχυρή τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες αγορές, με όλες μας τις περιοχές να καταγράφουν ανάπτυξη», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mondelez, Dirk Van de Put.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Λαριπλάστ: Επεκτείνει τη δυναμικότητα του εργοστασίου της στην Ελλάδα

Την επέκταση της μονάδας παραγωγής πλαστικών ειδών συσκευασίας τροφίμων
μίας αλλά και πολλαπλών χρήσεων που διατηρεί στη Λάρισα δρομολογεί η Λαριπλάστ, με το επενδυτικό σχέδιο της θεσσαλικής εταιρείας, συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους ίσου με 2.667.500 ευρώ, να εντάσσεται πρόσφατα στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου. Ειδικότερα, με σχετική απόφαση του περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού, το επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας εντάχθηκε στο καθεστώς ενίσχυσης της Γενικής Επιχειρηματικότητας, και η ενίσχυση που θα λάβει για την υλοποίηση του έργου ανέρχεται σε 1.200.375 ευρώ με τη μορφή της φορολογικής απαλλαγής.

Το μεγαλύτερο μέρος της επένδυσης (2.362.000 ευρώ) αφορά στην απόκτηση μηχανολογικού εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μηχανήματα και καλούπια διαφόρων τύπων, ενώ 160.000 ευρώ θα δαπανηθούν για τη διαμόρφωση του υπογείου. Μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης, η δυναμικότητα του εργοστασίου θα αυξηθεί από τα 7.524.000 στα 8.999.971 κιλά ειδών πλαστικών συσκευασίας τροφίμων μίας ή/και πολλαπλών χρήσεων ανά έτος.

Το δεύτερο εργοστάσιο στη Γαλλία
Το εργοστάσιο της Λαριπλάστ στη Λάρισα είναι ένα από τα δύο που διαθέτει η εταιρεία, με το δεύτερο να βρίσκεται στη Γαλλία, όπου η παραγωγική μονάδα της Λαριπλάστ λειτουργεί εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια. Στους πελάτες της συγκαταλέγονται μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και αλυσίδες από τον κλάδο της εστίασης, καθώς και μεγάλες εταιρείες νερού σε Ελλάδα και Γαλλία. Η εταιρεία αναλαμβάνει επίσης την παραγωγή για λογαριασμό τρίτων, όπως εταιρειών catering. Ευρωπαίων διανομέων, ευρωπαϊκών υπεραγορών και μεγάλων και τοπικών εταιρειών παραγωγής μπύρας.

Στα 19 εκατ. ευρώ ο τζίρος
Στα προϊόντα που παράγει η Λαριπλάστ περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων πλαστικά ποτήρια μιας χρήσης, πώματα πωτηριών, χάρτινα ποτήρια, καλαμάκια ροφήματος, κύπελλα για βιομηχανικά προϊόντα, πώματα κυπέλλων, κύπελλα με ενσωματωμένο καπάκι και πλαστικά πιάτα, κουτάλια, πιρούνια και μαχαίρια μιας χρήσης.

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατα δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της Λαριπλάστ, για τη χρήση 2020, ο τζίρος της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 18,29 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικα της αποτελέσματα (EBITDA) στα 3,19 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους έκλεσαν στα 1,6 εκατ. ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η πρωτιά του grocery στο ελληνικό λιανεμπόριο και οι τεχνολογίες που δείχνουν το μέλλον

«Πρωταθλητής» κλάδος του ελληνικού λιανεμπορίου ως προς την αποδοτικότητα των επενδύσεων αναδείχθηκε το 2020 ο κλάδος του παντοπωλείου (grοcery), που περιλαβάνει και τα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τη μελέτη The Future of Retail Sector της KPMG για την ελληνική αγορά, καθώς ο κλάδος αυτός ήταν από τους λίγους ευνοημένους μίας χρονιάς που σημαδεύτηκε από την πανδημία. Έτσι, ενώ από το 2017 έως το 2019 υπήρχαν άλλοι κλάδοι που παρουσίαζαν μεγαλύτερη αποδοτικότητα (π.χ. αυτοκίνητα, ρούχα και αξεσουάρ), το 2020 ο κλάδος του παντοπωλείου εμφάνισε τα μεγαλύτερα λειτουργικά κέρδη για κάθε ευρώ που επενδύθηκε από κάθε άλλο κλάδο, σύμφωνα με την ανάλυση της KPMG, καθώς σχεδόν όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι ακολούθησαν καθοδική πορεία, λόγω των εππτώσεων της πανδημίας.

Αύξησαν μερίδια Σκλαβενίτης και Γαλαξίας
Συνολικά, από το 2015 έως και το 2020, ο κλάδος του grocery έχει αναπτυχθεί σε τζίρο με ρυθμό της τάξεως του 12,1% ετησίως, φτάνονταε το 2020 τα 10,16 δισεκατομμύρια ευρώ. Όσον αφορά στα μερίδια των σημαντικότερων παικτών του κλάδου, σύμφωνα με την KPMG, με βάση τα δημοσιευμένα οικονομικά τους αποτελέσματα, το 2020 ο Σκλαβενίτης αύξησε το μερίδιό του από το 28,2% στο 31%, ενώ αντίθετα ο ΑΒ Βασιλόπουλος υποχώρησε από το 20,9% στο 19,9%. Ακολουθεί η Metro με 13,1% (από 13,5%), ο Μασούτης με 8,7% (από 8,9%) και ο Γαλαξίας με 5% (από 4,8%).

Οι τεχνολογίες που θα διαμορφώσουν το μέλλον του λιανεμπορίου
Σύμφωνα με την έρευνα, η εποχή μετά την πανδημία θα οδηγήσει το λιανικό εμπόριο σε νέα μονοπάτια, με γνώμονα τις τεχνολογικές ανακαλύψεις και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Η KPMG κάνει ιδιαίτερη αναφορά στις επτά εξελίξεις που θα διαμορφώσουν το μέλλον του λιανεμπορίου:

  • Εκτεταμένη πραγματικότητα (extended reality, XR): Ο όρος αυτός περιλαμβάνει την εικονική και την επαυξημένη πραγματικότητα και χρησιμοποιείται σε πολλαπλές εφαρμογές, όπως καθρέφτες με οθόνες αφής και εικονικά σημεία λιανεμπορίου. Μπορεί να συνδυαστεί με τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και να λειτουργήσει ως ένα εναλλακτικό κανάλι για την αξιολόγηση προϊόντων.
  • Αυτόνομες διανομές: Οι διανομές last mile που πραγματοποιούνται με αυτόνομα οχήματα ή drones προσφέρουν μειώση του κόστους, καθώς και βελτίωση της παραγωγικότητας, λόγω της συνεχούς τους λειτουργίας.
  • Συνεργασία: Οι λιανέμποροι και οι προμηθευτές συνεργάζονται και ανταλλάσσουν πληροφορίες προκειμένου να πετύχουν υψηλότερη αξία για τους πελάτες, αντί να βλέπουν ο ένας τον άλλο ως ανταγωνιστές.
  • Τρισδιάστατη εκτύπωση: Η διαθέσιμη στα καταστήματα εκτύπωση προϊόντων επιτρέπει την παραγωγή on-demand και σε μικρότερο χρόνο απόκρισης ακόμα και για ευμετάβλητες καταναλωτικές προτιμήσεις.
  • Τεχνολογία blockchain: Επιτρέπει την πιστοποίηση της συναλλαγής, βελτιώνοντας τη δέσμευση του λιανεμπόρου προς τον καταναλωτή, μέσω εφαρμογών σε προγράμματα πιστότητας/ανταμοιβής, και την πιστοποιηση αυθεντικότητας, που μετασχηματίζει τις λειτουργίες της εφοδιαστικής αλυσίδας.
  • Αυτοματοποίηση με καινοτόμες τεχνολογίες: Τεχνολογίες όπως η ρομποτική και οι συσκευές self checkout για τους πελάτες βοηθούν τους λιανεμπόρους να αυτοματοποιήσουν αρκετές διαδικασίες και μπορούν να οδηγήσουν σε μείωση του λειτουργικού κόστους και βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας των πόρων.
  • Συνδεδεμένα δίκτυα καταστημάτων και εφοδιαστικής αλυσίδας: Τα παραδοσιακά καταστήματα μετασχηματίζονται σε έξυπνα καταστήματα, όπου τα αποθέματα ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο σε διαδικτυακή πλατφόρμα, προσφέροντας καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter