ΕΤΑΝΑΠ Σαμαριά: Η έγκριση που ανοίγει το δρόμο για την Creta Cola

Το τυπικό βήμα για την είσοδο της ΕΤΑΝΑΠ Σαμαριά στην κατηγορία των αναψυκτικών έγινε πριν από λίγες μέρες, με την απόφαση του αντιπεριφερειάρχη Χανίων, Νίκου Καλογερή, η οποία έδωσε το πράσινο φως για την τροποποίηση της περιβαλλοντικής έγκρισης των εγκαταστάσεων της εταιρείας στον Αποκόρωνα Χανίων.

Η έγκριση του 2020 αφορούσε σε µονάδα εµφιάλωσης νερού µε τµήµα παραγωγής πλαστικών φιαλών, µε τµήµα παραγωγής και εµφιάλωσης απιονισµένου νερού. Με την τροποποίησή της, που εγκρίθηκε στις 18 Απριλίου, προστέθηκε η δραστηριότητα παραγωγής αναψυκτικών και αεριούχου νερού, καθώς και η δραστηριότητα εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού, με τροφοδοσία αποκλειστικά από τη γεώτρηση στη θέση «Διαχαλορήματα» και με ανεξάρτητο δίκτυο μεταφοράς νερού σε σχέση με το επιτραπέζιο νερό.

Επιπλέον, με την ίδια απόφαση επέρχεται η κατηγοριοποίηση του έργου ως Α2 περιβαλλοντικής κατηγορίας, λόγω της παροχής των γεωτρήσεων, και συνεπώς ως μονάδα μέσης όχλησης.

Και το όνομα αυτής, Creta Cola
Υπενθυμίζεται ότι, όπως είχατε διαβάσει πρώτοι στο FOODReporter, στις αρχές του Φεβρουαρίου η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ενέκρινε το εμπορικό σήμα που είχε καταθέσει η ΕΤΑΝΑΠ Σαμαριά για ένα ανθρακούχο αναψυκτικό τύπου cola. Συγκεκριμένα, το σήμα αφορά στο προϊόν με την ονομασία «Creta Cola», το οποίο εντάσσεται στις εξής κατηγορίες: παγωμένα ανθρακούχα ποτά, αεριούχοι χυμοί, αναψυκτικά με λίγες θερμίδες, ανθρακούχα μη οινοπνευματώδη ποτά, μη οινοπνευματώδη ανθρακούχα ποτά με διάφορες γεύσεις, ποτά τύπου κόλα [αναψυκτικά].

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η δραστηριότητα της ΕΤΑΝΑΠ Σαμαριά είναι ούτως ή άλλως συναφής με αυτήν των ανθρακούχων αναψυκτικών, δεδομένου ότι στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνεται και το ανθρακούχο νερό Σαμαριά, ενώ είναι γεγονός ότι η ελληνική αγορά των αναψυκτικών τύπου cola παρουσιάζει ανοδικές τάσεις, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι παίκτες να επιδιώκουν να αποσπάσουν μερίδια σε αυτήν. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό της τρικαλινής επιχείρησης Κλιάφας, που αποφάσισε να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της πέρα από τις γνωστές της πορτοκαλάδες, λεμονάδες και βυσσινάδες, λανσάροντας την BiBi Cola σε εκδοχές classic και zero.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Κρι-Κρι: Βλέπει υψηλή μονοψήφια αύξηση πωλήσεων και το 2022, παρά τον πληθωρισμό

Αυξημένος κατά 6,8% ήταν ο τζίρος της γαλακτοβιομηχανίας Κρι-Κρι το 2021, συγκριτικά με το 2020, με τις πωλήσεις της εταιρείας τόσο στην κατηγορία των γαλακτοκομικών, όσο και σε αυτήν του γιαουρτιού, να κινούνται ανοδικά.

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε το 2021 σε 134,6 εκατ. ευρώ, έναντι 126 εκατ. ευρώ της χρήσης 2020. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 13,2 εκατ. ευρω, από 15,9 εκατ. το 2020 (-16,6%).

Οι πωλήσεις γαλακτοκομικών παρουσίασαν αύξηση κατά 4,5% και διαμορφώθηκαν σε 104,2 εκατ. ευρώ, έναντι 99,8 εκατ. ευρώ το 2020, με την αύξηση αυτή να προέρχεται από τις εξαγωγές, καθώς στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της εμφανίζουν μείωση 0,8%, μία μείωση που αποδίδεται αφενός στη συρρίκνωση της αγοράς (-3,4% σε αξία) και αφετέρου στις εμπορικές κινήσεις του ανταγωνισμού. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών Κρι-Κρι διαμορφώθηκε σε 16,3% σε αξία, (2020: 16,1%), διατηρώντας τη δεύτερη θέση της αγοράς, σύμφωνα με στοιχεία της IRI που επικαλείται η εταιρεία.

Στην ελληνική αγορά παγωτού, οι πωλήσεις στη χρήση 2021 ανήλθαν σε 23,4 εκατ. ευρώ, από 20,7 εκατ. το 2020 (+13,1%). Στην ισχυρή αυτή ανάκαμψη συνετέλεσαν, κυρίως, η άρση των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Σημαντικό ρόλο έπαιξε, επίσης, η προσθήκη 1.025 νέων σημείων πώλησης καθώς και το λανσάρισμα της νέα σειράς παγωτών Master Rich. H μάρκα Κρι-Κρι κατατάσσεται στη δεύτερη θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 15% (στοιχεία Nielsen Δεκέμβριος 2021).

Αναφορικά με την επενδυτική δραστηριότητα, το 2021 οι επενδύσεις της Κρι-Κρι σε πάγιο εξοπλισμό και κτίρια άγγιξαν τα 10 εκατ. ευρώ, με μεγάλο μέρος των επενδύσεων αυτών, ύψους 6 εκατ., να αφορά στην κατασκευή σταθμού επεξεργασίας υγρών αποβλήτων, από την οποία παράγεται βιοαέριο και στη συνέχεια ηλεκτρική ενέργεια.

Οι εκτιμήσεις για το 2022
Η διοίκηση της Κρι-Κρι διατηρεί επιφυλακτική στάση αναφορικά με την κατάσταση και τις εξελίξεις στο οικονομικό περιβάλλον, καθώς το πληθωριστικό περιβάλλον έχει επηρεάσει και τα κόστη βασικών εισροών της.

Πιο συγκεκριμένα, έχουν αυξηθεί σημαντικά τα κόστη βασικών πρώτων υλών, όπως το νωπό αγελαδινό γάλα, καθώς και τα κόστη ενέργειας και τα μεταφορικά κόστη. Από την εξέλιξη αυτή, τα περιθώρια κερδοφορίας της εταιρείας εκτιμάται ότι θα πιεστούν, παρά τη μετακύλιση μέρους της αύξησης του κόστους, στις τιμές πώλησης των προϊόντων.
Σύμφωνα με τα τρέχοντα δεδομένα, η εκτίμηση της διοίκησης της εταιρείας είναι ότι στη χρήση 2022 θα μπορούσε να επιτευχθεί αύξηση των συνολικών πωλήσεων με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό. Παράλληλα, τα περιθώρια λειτουργικής κερδοφορίας αναμένεται να υποχωρήσουν, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων στις τιμές των υλικών. Το μέγεθος της υποχώρησης των περιθωρίων κερδοφορίας θα εξαρτηθεί από το βαθμό και το χρόνο αποκλιμάκωσης του κόστους των βασικών πρώτων υλών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Heineken: Η Ευρώπη έφερε αύξηση πωλήσεων, ο πόλεμος φέρνει αβεβαιότητα

Ξεπέρασε τις προσδοκίες η αύξηση των πωλήσεων της Heineken κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, με την Ευρώπη να οδηγεί την «κούρσα» της ανάκαμψης από της πανδημία.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου άγγιξαν τα 7 δισεκατομμύρια ευρώ κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, έναντι 5,1 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο του 2021, καταγράφοντας οργανική ανάπτυξη της τάξεως του 24,9%, με τον συνολικό όγκο πωλήσεων να αυξάνεται κατά 5,7% σε ετήσια βάση και τα κέρδη ανά εκατόλιτρο κατά 18,3%.

Η αύξηση του όγκου πωλήσεων στην Ευρώπη έφτασε το 11,5%, χάρη στη χαλάρωση των περιορισμών εξαιτίας της πανδημίας, με τις πωλήσεις της Heineken σε εστιατόρια και μπαρ σχεδόν τα τριπλασιάζονται σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

Ωστόσο, τα θετικά αυτά αποτελέσματα επισκιάζονται από τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς ο καλπάζων πληθωρισμός ενδέχεται να υποχρεώσει τους καταναλωτές να πίνουν λιγότερη μπύρα, επηρεάζοντας τις πωλήσεις του ομίλου στο μέλλον. Την ίδια στιγμή, η τιμή του κριθαριού κινείται σήμερα σε διπλάσια επίπεδα σε σχέση με πέρυσι και η τιμή του αλουμινίου έχει αυξηθεί κατά 50%, πέραν των επίσης μεγάλων αυξήσεων στο κόστος της ενέργειας και των μεταφορών, με τη διοίκηση της εταιρείας να επιμένει στην πρόβλεψή της για «σταθερή προς μετριοπαθή» αύξηση του περιθωρίου κέρδους της για φέτος.

«Στο μέλλον βλέπουμε περισσότερη μακροοικονομική αβεβαιότητα και αναμένουμε σημαντικές περαιτέρω πληθωριστικές πιέσεις που θα επηρεάσουν τη βάση κόστους μας», δήλωσε ο Dolf van den Brink, διευθύνων σύμβουλος της Heineken, προσθέτοντας ότι ο όμιλος θα προβεί σε περαιτέρω κινήσεις για τη διαχείριση αυτών των προκλήσεων, συμπεριλαμβανομένων και ενεργειών που αφορούν στην τιμολόγηση των προϊόντων της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter