«Άγκυρα» στην Ελλάδα ρίχνει η επιτυχηµένη βραζιλιάνικη αλυσίδα καταστηµάτων υγιεινής διατροφής Oakberry, που διαθέτει περισσότερα από 500 καταστήµατα ανά τον κόσµο. Στα µέσα Μαρτίου η ευρωπαϊκή θυγατρική του οµίλου µε έδρα τη Βαλένθια της Ισπανίας, Oakberry Europa, αποφάσισε την εγκατάσταση υποκαταστήµατος στην Ελλάδα µε τη µορφή της εταιρείας πε-ριορισµένης ευθύνης και την επωνυµία «Oakberry Europa Greece Υποκατάστηµα Αλλοδαπής». Η εταιρεία αυτή συστάθηκε και επίσηµα χθες, µε την έδρα της να βρίσκεται στη Μύκονο, όπου και πιθανότατα θα ανοίξει το πρώτο κατάστηµα Oakberry στη χώρα µας, κάτι που φαίνεται πολύ λογικό, µε δεδοµένη την υψηλή τουριστική κίνηση που συγκεντρώνει το νησί των ανέµων. Η κύρια δραστηριότητα της εταιρείας περιγράφεται ως «η παραγωγή, διανοµή, εµπορία και πώληση προϊόντων διατροφής, ιδιαίτερα υγιεινό γρήγορο φαγητό και άλλα προϊόντα που προορίζονται για ανθρώπινη κατανάλωση», ενώ προβλέπεται και η δυνατότητα παραχώρησης του δικαιώµατος διάθεσης και πώλησης των προϊόντων της στην αγορά ως franchising ή master franchising.
Έλληνας ο ιδρυτής της Oakberry
Ως νόµιµος εκπρόσωπος και αντιπρόσωπος για το ελληνικό υποκατάστηµα της Oakberry έχει οριστεί ο Βασίλης Ευρεµίδης, που εδώ και έναν χρόνο περίπου έχει αναλάβει καθήκοντα General Manager Europe της αλυσίδας. Πρόκειται για έµπειρο στέλεχος που µεταξύ άλλων έχει εργαστεί επί δέκα χρόνια (2003-2013) στην Starbucks, ως Head of QA, Operations σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουµανία και Βουλγαρία, ενώ στη συνέχεια πέρασε επτά χρόνια ως Operations Director της ιταλικής αλυσίδας παραδοσιακού παγωτού Bacio di Latte στη Βραζιλία. Έλληνας είναι όµως και ο διευθύνων σύµβουλος της Oakberry, Γιώργος Φραγκούλης, ο οποίος ίδρυσε την εταιρεία το 2016 µαζί µε τον συνεργάτη του Renato Haidar, ενώ εδώ και έναν χρόνο περίπου στην Oakberry έχει επενδύσει µεταξύ άλλων και ο γνωστός πρώην πιλότος της Formula 1 Φελίπε Μάσα, αλλά και ο τενί-στας Μπρούνο Σοάρες.
Μενού με βάση το acai
Σύµφωνα µε την περιγραφή της, η Oakberry ιδρύθηκε µε σκοπό να καλύψει την ανάγκη για «γρήγορο», αλλά υγιεινό φαγητό, προσφέροντας µία θρεπτική λύση σε ανθρώπους που δεν έχουν χρόνο για να ετοιµάσουν ένα υγιεινό γεύµα. Τα προϊόντα της είναι βασισµένα στο acai (ασαΐ), ένα είδος µούρου που φυτρώνει στο δάσος του Αµαζονίου και φηµίζεται για τις ευεργετικές του ιδιότητες για τον οργανισµό. Στο µενού της περιλαµβάνονται acai bowls, στα οποία µπορεί κανείς να προσθέσει συστατικά όπως βρώµη, ξηρούς καρπούς, φρούτα ή/και µέλι, καθώς και smoothies µε παρόµοιες επιλογές. Επίσης, στη Βραζιλία έχει λανσάρει το Oak Matcha Energy Tea, ένα συσκευασµένο ενεργειακό ποτό χωρίς ταυρίνη, που συνδυάζει acai, τσάι matcha και πράσινο καφέ.
Διεθνής επέκταση
Η εταιρεία έχει αναπτυχθεί ταχύτατα στη Βραζιλία, όπου σήµερα διαθέτει περισσότερα από 300 καταστήµατα, ενώ παράλληλα έχει αποκτήσει παρουσία σε περισσότερες από δέκα χώρες, µε σηµαντικότερες αγορές τις ΗΠΑ, την Ισπανία και τη Μέση Ανατολή. Πριν από επτά µήνες επεκτάθηκε και στη Γερµανία, ανοίγοντας το πρώτο της κατάστηµα στο Ντίσελντορφ, ενώ πιο πρόσφατα µπήκε στην αγορά του Μεξικού µε δύο καταστήµατα.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter