Ενδιαφέρον για την εξαγορά δικτύου περιπτέρων και mini market από τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο

Το ενδεχόμενο της εξαγοράς πανελλαδικού δικτύου περιπτέρων αλλά και mini markets ή ακόμη και μεμονωμένα σημεία πώλησης σε mini markets εξετάζει ο επιχειρηματίας Σπύρος Θεοδωρόπουλος.

Όπως αναφέρουν δημοσιογραφικές πληροφορίες, η κίνηση αυτή, όσο και ασυνήθιστη να φαίνεται με βάση το επιχειρηματικό βεληνεκές του Σπύρου Θεοδωρόπουλου αλλά και με τις συμφωνίες που έχει κάνει με μεγάλες ελληνικές εταιρείες και ομίλους του εξωτερικού, έχει μια βάση λογικής Συγκεκριμένα, έχει να κάνει με την απόκτηση δικτύου διανομής τόσο των προϊόντων της ΙΟΝ, της οποίας πρόσφατα απέκτησε το 45% του μετοχικού της κεφαλαίου, όσο και άλλων δικών του brands για τα οποία ως σήμερα, κυρίως, χρησιμοποιεί ως βασικό δίκτυο διανομής τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Με την πιθανή απόκτηση δικτύου περιπτέρων και mini – markets, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος αποκτά ένα ιδιόκτητο δίκτυο διανομής, από τη μία πλευρά, και από την άλλη ενισχύει σημαντικά τα περιθώρια κέρδους του, καθώς μπαίνει απ’ ευθείας στη λιανική.

Σημειώνεται ότι ο επιχειρηματίας πρόσφατα, προχώρησε στη σύσταση της Bespoke SGA Holdings με μετοχικό κεφάλαιο ύψους 140 εκατ. ευρώ -εκ των οποίων 1,4 εκατ. θα καταβάλει ο ίδιος και 138,6 εκατ. ευρώ η εταιρεία «S.A.G. Investments & Holdings Limited», σε ισόποσες δόσεις μέχρι το τέλος του 2026.

Υπενθυμίζεται πως μετά την εξαγορά της Chipita Internatrional από την Mondelez, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, που συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της γαλακτοβιομηχανίας ΜΕΒΓΑΛ, μαζί με το fund EOS Capital Partners που διαχειρίζεται ο Απόστολος Ταμβακάκης προχώρησαν σε συμφωνία με τους μετόχους της εταιρείας Ελληνικοί Χυμοί ΑΕΒΕ για την από κοινού τους συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας. Παράλληλα ανακοίνωσε και την απόκτηση των εταιρειών Έδεσμα και Αμβροσία μετά από συμφωνία με τους βασικούς μετόχους των εταιρειών αυτών.

Στήριξη στον γυναικείο αθλητισμό από την Δίρφυς Α.Ε.

Για τρίτη συνεχή χρόνια, η εταιρία εμφιάλωσης νερού Δίρφυς Α.Ε., στηρίζει την γυναικεία ομάδα Μπάσκετ του Ολυμπιακού Πειραιώς, σε όλες τις διοργανώσεις που συμμετέχει, δηλαδή στο πρωτάθλημα της Α1 Εθνικής Κατηγορίας, στο Κύπελλο Ελλάδας και στο FIBA Eurocup.

Ειδικότερα, η εταιρία χορηγεί τα προϊόντα της στις αθλήτριες, στους αγώνες και στις προπονήσεις τους.

Από την άλλη πλευρά, η Δίρφυς μέσω της συνεργασίας με την ομάδα στηρίζει τον γυναικείο αθλητισμό. Σημειώνεται ότι η Γυναικεία Ομάδα Μπάσκετ του Ολυμπιακού έχει σημειώσει αξιόλογες νίκες στα χρόνια δραστηριοποίησής της, ενώ πρόσφατα κατάφερε να προκριθεί μέχρι την φάση των «8» του Eurocup, όπου συμμετείχε για πρώτη φορά στην ιστορία της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Α. Αρχιμανδρίτου: Η δύναμη της οικογένειας και η νέα εποχή της Κλιάφας

Μία από τις πιο ιδιαίτερες στιγμές της τελετής εγκαινίων του νέου εργοστασίου της εταιρείας αναψυκτικών Κλιάφας, το περασμένο Σάββατο, αποτέλεσε η βράβευση της Άννυς Αρχιμανδρίτου, εγγονής του ιδρυτή της εταιρείας Θεόδωρου Κλιάφα και επί πολλές δεκαετίες διευθύντριας παραγωγής της μονάδας της τρικαλινής επιχείρησης, για την προσφορά της στην εταιρεία.
«Σήμερα νιώθω συναισθήματα που δύσκολα μπορούν να περιγραφούν. Στα σαράντα σχεδόν χρόνια που είχα την ευτυχία να εργάζομαι στο εργοστάσιο, έχω ζήσει λαμπρές στιγμές, αλλά και άλλες, πιο δύσκολες. Το όραμα που υπηρέτησε ο παππούς μου, ο Θεόδωρος Κλιάφας, αλλά και ο Κωστής Κλιάφας, για καινοτομία, ποιότητα και νοικοκυροσύνη, αλλά και για σωστές ανθρώπινες σχέσεις και έγνοια για το προσωπικό, έχει ήδη ξαναζωντανέψει χάρη στην οικογένεια Σαράντη», ανέφερε κατά τη βράβευσή της.

Το «προχωρημένο» 50-50 μεταξύ ανδρών και γυναικών
Λίγο αργότερα συναντήσαμε την κ. Αρχιμανδρίτου και τη ρωτήσαμε αν αντιμετώπισε δυσκολίες αναλαμβάνοντας έναν τομέα ευθύνης που εκείνη την εποχή δεν ήταν κάτι σύνηθες για μία γυναίκα. «Δεν είχα ποτέ κανένα πρόβλημα. Αν ξέρεις να σέβεσαι τους εργαζόμενους, να ακούς τους εργαζόμενους, να μην κάνεις τον έξυπνο, ότι εσύ τα ξέρεις όλα, οι σχέσεις ήταν πάντοτε θαυμάσιες. Αλλά και ο Κωστής Κλιάφας, που ήταν θείος μου, είχε πάρα πολύ ανοιχτό μυαλό, φεμινιστής. Δεν είναι τυχαίο ότι εδώ το προσωπικό ήταν πάντοτε 50% γυναίκες και 50% άνδρες, ακόμα και τώρα. Ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του».

Η ίδια πρόσθεσε πως σήμερα είναι πολύ χαρούμενη που βλέπει ότι, μετά την εξαγορά της Κλιάφας από τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία, «όλο αυτό το πράγμα, με καινούργιο προφίλ, σύγχρονο, έχει ξαναζωντανέψει, μεγαλώνει», και στάθηκε στο γεγονός ότι έχει αναλάβει τομείς ευθύνης η νεότερη γενιά της οικογένειας Σαράντη, με τους Στέλιο Μ. Σαράντη και Στέλιο Δ. Σαράντη, παραπέμποντας στον τρόπο που λειτουργούσε και η Κλιάφας ως παραδοσιακά οικογενειακή επιχείρηση.

Όπως πριν από 40 χρόνια
Όπως επεσήμανε ακόμα στο FOODReporter η κ. Αρχιμανδρίτου: «Αναλογικά αν πάρει κανείς αυτή τη στιγμή που ζούμε τώρα, προ 40 ετών ένα εργοστάσιο που είχε γίνει ήταν ακριβώς η αιχμή της τεχνολογίας τότε. Τα χρόνια πέρασαν, μετά ήρθαν δύσκολες εποχές, η κρίση, όλα αυτά. Και τελικώς, τώρα νομίζω ότι ξαναγεννιέται, έπεσε και ξανανεβαίνει. Αυτή τη στιγμή όλη αυτή η καινοτομία μου θυμίζει εκείνο το εργοστάσιο».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οι Έλληνες καταναλωτές βλέπουν μακροχρόνιες επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Ουκρανία

Βέβαιοι ότι οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία θα πλήξουν κι την Ελλάδα εμφανίζονται οι Έλληνες καταναλωτές. Μάλιστα, πιστεύουν ότι οι επιπτώσεις αυτές θα επηρεάσουν την ελληνική αγορά για μακρό διάστημα. Τα παραπάνω αποκαλύπτει έρευνα του ΙΕΛΚΑ σχετικά με την επίδραση που θα έχει ο πόλεμος που σοβεί στην Ουκρανία στις καταναλωτικές συνήθειες και συμπεριφορές στην Ελλάδα.

Χαρακτηριστικά:

  • 8 στους 10 καταναλωτές θεωρούν ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία επηρεάζει την Ελλάδα και ταυτόχρονα
  • 2 στους 3 εκτιμούν ότι η επίδραση του πολέμου στην Ελληνική αγορά θα ξεπεράσει το 2022
  • 9 στους 10 καταναλωτές αναμένουν ανατιμήσεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία
  • Η πλειοψηφία των καταναλωτών εμπιστεύονται τα σούπερ μάρκετ ότι θα φροντίσουν να μη υπάρχουν ελλείψεις

Σχεδόν ένας στους δυο ερωτηθέντες νιώθει θυμό (30%) ή φόβο (26%) για τον πόλεμο. Σχετικά με τον έτερο… παγκόσμιο καταλύτη, την πανδημία COVID-19, σχεδόν 1 στους 5 (ποσοστό 19%) δηλώνει πλέον αδιάφορο για την ύπαρξη του κορονοϊού. Το 39% δηλώνει ότι η κρίση στην Ουκρανία είναι σημαντικότερη της πανδημίας COVID-19, ενώ μόλις το 17% δηλώνει το αντίθετο.

Ποιες επιπτώσεις αναμένουν οι Έλληνες καταναλωτές
Κατά μεγάλη πλειονότητα, οι Έλληνες καταναλωτές αναμένουν επιπτώσεις στην αγοραστική τους δύναμη, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Ειδικότερα:

  • Το 85% θεωρεί πιθανό το ενδεχόμενο να αυξηθεί το κόστος ενέργειας και μεταφορών λόγω του πολέμου
  • Το 87% θεωρεί ενδεχόμενο να αυξηθούν οι τιμές σε συγκεκριμένα είδη
  • Το 72% θεωρεί πιθανό να υπάρξουν ελλείψεις σε συγκεκριμένα είδη διατροφής

Γενικό συμπέρασμα είναι ότι η κρίση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία θα επηρεάζει την ελληνική αγορά για αρκετό καιρό. Μόλις 6% του κοινού δηλώνει ότι ο πόλεμος δεν επηρεάζει την Ελληνική αγορά. Μάλιστα, οι Έλληνες καταναλωτές πιστεύουν σε σημαντικό ποσοστό της τάξεως του 67% ότι η διάρκεια επίδρασης του πολέμου θα επεκταθεί και μετά το 2022.

Εμπιστοσύνη στα ελληνικά σούπερ μάρκετ
Ψήφο εμπιστοσύνης προς τα σούπερ μάρκετ φαίνεται να δίνουν οι καταναλωτές, βάσει και των μέχρι τώρα επιδόσεων των retailers. Οι μισοί (ποσοστό 46%) δηλώνουν ότι τα σούπερ μάρκετ φροντίζουν να μην υπάρχουν ελλείψεις στα ράφια και μόλις το 13% διαφωνεί, ενώ σε σχέση με την πανδημία, το 29% δηλώνει ότι λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη δημόσια υγεία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter