Sunray: Έρχεται το ελληνικό hard seltzer με βάση το κρασί Σάμου

Μία εναλλακτική πρόταση στην ταχέως αναπτυσσόμενη (και στην Ελλάδα) αγορά των hard seltzers ετοιμάζεται να φέρει η εταιρεία ΟΚ Athens στο προσεχές διάστημα.

Πρόκειται για το Sunray, ένα ανθρακούχο ποτό με βάση το λευκό κρασί Σάμου, με περιεκτικότητα 4% σε αλκοόλ.

Το Sunray θα ξεκινήσει την παρουσία του σε εστίαση και λιανεμπόριο με γεύση ροδάκινο, ενώ στα σκαριά είναι και μία δεύτερη γεύση φράουλα που θα κυκλοφορήσει αργότερα.

Μιλώντας στο FOODReporter, ο διευθύνων σύμβουλος της OK Athens, Νίκος Αδαμόπουλος, εξήγησε πως το Sunray έχει περισσότερες θερμίδες από ένα τυπικό hard seltzer (150 θερμίδες περίπου στα 330ml) για να είναι πιο εύγευστο και με πιο γεμάτο σώμα, χωρίς προσθήκη ζάχαρης, αλλά μόνο με τη φυσική φρουκτόζη του κρασιού Σάμου.

Στο στόχαστρο beach bar και καφετέριες
Όπως μας ανέφερε, είναι θέμα ημερών να ξεκινήσει η διανομή του, με την ελπίδα να αποκτήσει παρουσία και σε σούπερ μάρκετ, αλλά με κύρια στόχευση σε beach bar και καφετέριες, εν όψει και του καλοκαιριού, καθώς πρόκειται για ένα ποτό που πίνεται κρύο και προσφέρεται κυρίως για τους καλοκαιρινούς μήνες.

Στάθηκε επίσης στα στοιχεία που διαφοροποιούν το Sunray από άλλα hard seltzers που κυκλοφορούν στην αγορά, και ειδικότερα στη συσκευασία του σε γυάλινο μπουκάλι (αντί για κουτάκι) και στο ότι η βάση του είναι το κρασί, κάτι που δεν έχει δοκιμαστεί από πολλούς στη συγκεκριμένη κατηγορία.

«Θέλαμε να καβαλήσουμε σε μία κατηγορία η οποία δεν είναι ευρέως γνωστή. Δηλαδή, αν ρώταγε κάποιος τι είναι αυτό, τι θα του λέγαμε; Δημιουργεί μία απορία στον πελάτη», τόνισε ο κ. Αδαμόπουλος, σημειώνοντας ότι στόχος της εταιρείας είναι να εξοικειωθεί το καταναλωτικό κοινό με το προϊόν, πριν λανσαριστεί η δεύτερη γεύση του Sunray.

Σημειώνεται ότι η ΟΚ Athens, στο χαρτοφυλάκιο της οποίας ανήκουν κυρίως μπύρες, μεταξύ των οποίων οι Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro και Estrella Damm, από το 2014 συνεργάζεται με την Β. Σ. Καρούλιας.

Η ταυτότητα του Sunray
Το Sunray είναι ανθρακούχο ποτό με βάση το λευκό κρασί, με αρωματικές ύλες, χωρίς προσθήκη ζάχαρης. Είναι φτιαγμένο με αρώματα από ελληνικές ποικιλίες ροδάκινου, σε συνδυασμό με τα αρώματα του βερίκοκου, του ώριμου πεπονιού και των εσπεριδοειδών που δίνει το κρασί από τη Σάμο. Έχει περιεκτικότητα 4% σε αλκοόλ και θα κυκλοφορήσει σε γυάλινες φιάλες των 300ml. Καταναλώνεται καλύτερα παγωμένο, ενώ είναι vegan και gluten free.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πιέσεις και κίνδυνοι για τους εξαγωγείς νωπών οπωροκηπευτικών λόγω της ρωσο-ουκρανικής σύγκρουσης

Μεγάλη απειλή για τις ελληνικές εξαγωγές νωπών οπωροκηπευτικών προϊόντων αποτελεί η ρωσο-ουκρανική σύγκρουση, καθώς οι τομείς της γεωργίας και ειδικότερα των οπωροκηπευτικών θα αντιμετωπίσουν κίνδυνο μεγάλων πιέσεων.

Όπως αναφέρει ο ειδικός σύμβουλος του Συνδέσμου Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών Χυμών Incofruit Hellas, Γιώργος Πολυχρονάκης προς το FOODReporter, μετά την έναρξη του πολέμου σταμάτησαν οι εξαγωγές ελληνικών οπωροκηπευτικών προς την Ουκρανία.

Από την άλλη πλευρά, δεν εξάγουμε κατ’ευθείαν στη Ρωσία φρούτα και λαχανικά επειδή επέβαλε αυτή η χώρα εμπάργκο στα κοινοτικά φρούτα και λαχανικά και άλλα τρόφιμα που ισχύει από τον Αύγουστο του 2014.

Σε κοντινές χώρες όπως η Ρουμανία και η Πολωνία, οι εμπορικές σχέσεις είναι σχετικά ομαλές μη εμφανίζοντας δυσκολίες, τουλάχιστον προς το παρόν.

Αυτή τη στιγμή, οι αγορές στην Ουκρανία και όλες οι προγραμματισμένες αποστολές στη χώρα έχουν μπλοκαριστεί. Λόγω του κινδύνου εισόδου σε μια χώρα σε πόλεμο, οι μεταφορείς που είχαν φύγει στο παρελθόν έχουν πλέον γυρίσει πίσω.

Η Ουκρανία που βρίσκεται στην επικαιρότητα λόγω της έναρξης του πολέμου μετά τη ρωσική εισβολή με τις εξαγωγές των ελληνικών φρούτων και λαχανικών να έχουν διαμορφωθεί το 2021 σε 32.078 τόνους και αξίας 17,609 εκ ευρώ.

Οι εξαγωγές μας νωπών φρούτων και λαχανικών την τελευταία τριετία κατά μ.ο στην Ουκρανία, Λευκορωσία και εμμέσως προς την Ρωσία ανέρχονται κατ’ εκτίμηση σε 115-115 χιλ τόνους (59+16+40) και οι εξαγόμενοι χυμοί και κομπόστες σε πρώτη ύλη καρπού ύψους 40 χιλ.τόνων.

Ήτοι ενός συνόλου 145-150 χιλ.τόνοι νωπών οπωροκηπευτικών εκτιμώμενης αξίας 160 έως 200 εκατ.ευρώ
Όσον αφορά την ΕΕ, οι κοινοτικές εξαγωγές νωπών φρούτων και λαχανικών στην Ουκρανία το 2021 ανήλθαν σε 346.076 τόνους αξίας 181,8 εκατ. ευρώ και οι εισαγωγές στην Λευκορωσία σε 400 χιλ τόνου Αυτές όλες οι ποσότητες θα επαναπροσανατολίσουν τον προορισμό τους προς τις Ευρωπαϊκές αγορές όπου η υπερπροσφορά θα μειώσει τις τιμές πώλησεις σε χαμηλότερες τιμές από το κόστος παραγωγής, συσκευασίας και μεταφορών που ίσως να μην συμφέρει η συγκομιδή τους.

Το ρωσικό εμπάργκο ήταν σημαντική απώλεια της πρώτης εκτός ΕΕ αγοράς για τον ελληνικό τομέα΄οπωροκηπευτικών . Το 2013, πριν από το εμπάργκο οι εισαγωγές ελληνικών φρούτων και λαχανικών στη Ρωσία ανήλθαν συνολικά σε 140.961 τόνους, και αξίας 164,481 εκατ.ευρώ καλύπτοντας ευρύ φάσμα προϊόντων.

Ζητείται η παρέμβαση της πολιτείας
Με βάση αυτά τα δεδομένα και τις προοπτικές προτείναμε σε σύσκεψη την 2/3/2022 υπό τον Υπουργό ΥΠΑΑΤ κ.Γ Γεωργαντά μέτρα για την αντιμετώπιση των διαταραχών στις αγορές μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία ήτοι:

  • Η υποστήριξη του προγράμματος ανθεκτικότητας του Προέδρου Μακρόν με ενίσχυση της αντοχής του αγροδιατροφικού τομέα και της αύξησης της παραγωγής στις κρίσεις,
  • Δημιουργία ενιαίου Ταμείου (κατά το πρότυπο του ενιαίου ταμείου ενέργειας) που θα παρέχει στήριξη στους ευρωπαίους παραγωγούς γεωργικών προϊόντων και τις επιχειρήσεις απέναντι στις αυξήσεις κόστους (εισροών) λόγω του κόστους των λιπασμάτων , φυτοφαρμάκων και ζωοτροφών αλλά και τυποποίησης-συσκευασίας,υλικών συσκευασίας, μεταποίησης και μεταφορικών Κόστος που θα είναι μικρότερο των τιμών πώλησης που θα διαμορφωθούν από την υπερπροσφορά και την υποκατανάλωση και χρειάζεται ελάφρυνσή του για να μπορεί να προσαρμοσθεί στις διαμορφούμενες τιμές λιανικής πώλησης
  • Παράλληλη ενεργοποίηση των προβλεπόμενων πολιτικών της ΚΟΑ Οπωροκηπευτικών για αντιμετώπιση των κρίσεων στην αγορά για την αποσυμφόρηση της προσφοράς στην λιανική πώληση των νωπών οπωροκηπευτικών
  • Επανεξέταση του καθεστώτος εισαγωγών με εντατικοποίηση των ελέγχων από τρίτες χώρες στην ΕΕ
  • Επίσπευση προκήρυξης και γρήγορης αξιολόγησης του μέτρου 4.2.1 προκειμένου να εκσυχρονισθεί ο μηχανολογικός εξοπλισμός των συσκευαστηρίων – τυποποιητηρίων, ψυκτικών και αποθηκευτικών εγκαταστάσεων αλλά και μεταποιητικών επιχειρήσεων και να βελτιωθεί το κόστος τους καθιστώντας τις πιο ανταγωνιστικές.

Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ολοκληρώνεται το φάσμα των υπηρεσιών της Delivery Hero με την αδειοδότηση για online συναλλαγές

Η πρόσφατη αδειοδότηση της θυγατρικής εταιρείας της Delivery Hero, Delivery Hero Pay, από την Τράπεζα της Ελλάδος για πραγματοποίηση και διαχείριση πληρωμών ολοκληρώνει τις υπηρεσίες που παρέχει στην ελληνική αγορά η εταιρεία, που ελέγχει σήμερα στην ελληνική αγορά περίπου το 90% των παραγγελιών φαγητού.

Η διαδικασία αυτή είχε ξεκινήσει λίγο πριν από το τέλος του 2020, όταν η Delivery Hero δημιούργησε στη χώρα μας την DH Pay (Delivery Hero Payments) με μοναδικό μέτοχο
τη γερμανική DH Financial Services Holding GmbH.

Σκοπός της εταιρείας DH Pay είναι
«η για δικό της λογαριασμό διενέργεια του συνόλου των εργασιών και δραστηριοτήτων που εκάστοτε επιτρέπονται από τη νομοθεσία για ίδρυμα πληρωμών» και συγκεκριμένα, όπως εξειδικεύεται στο καταστατικό της, η «αποδοχή πράξεων πληρωμής». Επίσης, πραγματοποιήθηκε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, ύψους 275.000 ευρώ, και πλέον το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται σε 400.000 ευρώ.

Σημειώνεται ότι η Delivery Hero έχει ανακοινώσει ότι ήδη από το φθινόπωρο του 2019 εργάζεται πάνω σε μια νέα fintech πλατφόρμα, με στόχο να ενοποιήσει τις διαδικασίες πληρωμών στις 43 χώρες που δραστηριοποιείται, αλλά και να αναπτύξει και καινοτόμους οικονομικές υπηρεσίες με τη στήριξη της τεχνολογίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter