Creta Cola: Άνοιγμα της ΕΤΑΝΑΠ Σαμαριά στα αναψυκτικά

Άνοιγμα σε νέα αγορά, πέραν των εμφιαλωμένων νερών, φαίνεται πως σχεδιάζει η ΕΤΑΝΑΠ Σαμαριά, καθώς στις αρχές του μήνα η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και επενδύσεων ενέκρινε το εμπορικό σήμα που έχει καταθέσει η εταιρεία για ένα ανθρακούχο αναψυκτικό τύπου cola. Συγκεκριμένα, το σήμα αφορά στο προϊόν με την ονομασία «Creta Cola», το οποίο εντάσσεται στις εξής κατηγορίες: παγωμένα ανθρακούχα ποτά, αεριούχοι χυμοί, αναψυκτικά με λίγες θερμίδες, ανθρακούχα μη οινοπνευματώδη ποτά, μη οινοπνευματώδη ανθρακούχα ποτά με διάφορες γεύσεις, ποτά τύπου κόλα [αναψυκτικά].

Ανοδική η αγορά της cola στην Ελλάδα
Μία τέτοια κίνηση ασφαλώς δεν θα πρέπει να αποτελεί έκπληξη, καθώς η δραστηριότητα της ΕΤΑΝΑΠ Σαμαριά είναι συναφής (άλλωστε στο χαρτοφυλάκιό της υπάρχει και το ανθρακούχο νερό Σαμαριά), ενώ η ελληνική αγορά των αναψυκτικών τύπου cola παρουσιάζει ανοδικές τάσεις, όπως προκύπτει από στοιχεία που παραχώρησε στο FOODReporter η Ελένη Στάθη, Senior Client Delivery Analyst της NielsenIQ.

Ειδικότερα, το 2021 ο όγκος πωλήσεων των αναψυκτικών τύπου cola στο οργανωμένο λιανεμπόριο έφτασε τα 130,98 εκατομμύρια λίτρα, καταγράφοντας αύξηση κατά 1,1% ή κατά 1,5 εκατ. λίτρα περίπου σε σχέση με το 2020, ενώ η αξία των πωλήσεων κατέγραψε μικρότερη αύξηση, της τάξεως του 0,5% ή 750.000 ευρώ, φτάνοντας τα 143,98 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, η ανοδική αυτή τάση δεν είναι ομοιόμορφη στα επιμέρους είδη cola.

Από τα στοιχεία προκύπτει ότι η κανονική cola, παρότι εξακολουθεί να διατηρεί τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις (μερίδιο 46,5% σε όγκο και 44% σε αξία), παρουσιάζει καθοδικές τάσεις, έχοντας χάσει σε σχέση με το 2020 ποσοστό 3,3% επί του όγκου πωλήσεων (60,92 εκατ. λίτρα, από 63,03 εκατ. λίτρα το 2020) και ποσοστό 3,5% επί της αξίας (63,41 εκατ. ευρώ, από 65,71 εκατ. ευρώ το 2020). Πτωτική πορεία ακολουθεί και η light cola, που το 2021 υποχώρησε κατά 5,3% σε όγκο (10,82 εκατ. λίτρα) και κατά 4,2% σε αξία (13,86 εκατ. ευρώ).

Αντίθετη είναι η πορεία που ακολουθούν τα άλλα είδη cola. Η zero cola έχει πλέον καθιερωθεί στη δεύτερη θέση, καταγράφοντας αυξημένες πωλήσεις κατά 6,4% σε όγκο και αξία το 2021, με μερίδιο που ανέρχεται πλέον στο 26,3% σε όγκο (+1,3%) και στο 29,8% σε αξία (+1,6%). Διψήφια είναι εν τω μεταξύ η αύξηση των πωλήσεων των κατηγοριών max cola και λοιπών cola σε όγκο και αξία, με τα μερίδιά τους ωστόσο να παραμένουν μικρότερα από 1%.

Ενδιαφέρουσα περίπτωση αποτελεί η κατηγορία της stevia cola, που το 2021 είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 4,8% σε όγκο, στα 12,02 εκατ. λίτρα, αλλά να πέφτουν κατά 3,2% σε αξία, στα 11,12 εκατ. ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αύξηση 31,9% της καθαρής κερδοφορίας της Coca Cola για το 2021 έφερε η εφαρμογή της ορθής στρατηγικής

Με αύξηση των πωλήσεων κατά 13% σε όγκο και κατά 16,9% σε αξία και των καθαρών κερδών κατά 31,9% έκλεισε η χρήση 2021 για την Coca Cola HBC.

Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 7.168,4 εκατ. ευρώ έναντι 6.131,8 εκατ. ευρώ για το 2020, ενώ η καθαρή κερδοφορία ήταν 547,2 εκατ. ευρώ έναντι 414,9 εκατ. ευρώ για το 2020. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Zoran Bogdanovic, «ο Όμιλος παρουσίασε πολύ ισχυρή ανάκαμψη το 2021, με όλους τους βασικούς δείκτες βελτιωμένους σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, ως αποτέλεσμα της συνεχούς και συνεπούς εστίασης στις στρατηγικές μας προτεραιότητες τα τελευταία χρόνια. Ολοκληρώσαμε το έτος με ισχυρή αύξηση των καθαρών εσόδων και υψηλότερα από ποτέ επίπεδα λειτουργικού περιθωρίου κέρδους και καθαρών ταμειακών ροών, αυξάνοντας παράλληλα τα μερίδια αγοράς μας.

Το 2021 κλείσαμε, επίσης, 70 χρόνια από την παρουσία μας για πρώτη φορά στη Νιγηρία, και είμαι πιο ενθουσιασμένος από ποτέ σχετικά με τη δυναμική ανάπτυξης του οργανισμού μας που ενισχύθηκε περαιτέρω με την προσθήκη της Αιγύπτου στο χαρτοφυλάκιό αγορών μας». Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις για την δυναμική επέκταση της Coca Cola σε νέες αγορές επισημάνθηκε ότι

  • Το Costa Coffee είναι πλέον διαθέσιμο σε 17 αγορές. Το Caffè Vergnano κυκλοφόρησε το τέταρτο τρίμηνο και πλέον έχει παρουσία σε 5 αγορές.
  • Η γεωγραφική επέκταση στην Αίγυπτο προσθέτει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης και η διαδικασία ενσωμάτωσης εξελίσσεται σύμφωνα με τις προσδοκίες της εταιρείας

Η εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών στην Ελλάδα
Ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 15,6% στο σύνολο του έτους 2021. Η χώρα επωφελήθηκε από την επαναλειτουργία του κλάδου των ξενοδοχείων, των εστιατορίων και των καφέ (HoReCa) από τις αρχές Μαΐου, σε συνδυασμό με τις εκτεταμένες προωθητικές ενέργειες στην αγορά το καλοκαίρι.

Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε σε όλες τις κατηγορίες, με καλές επιδόσεις στα προϊόντα σήματος Coca-Cola με χαμηλή και μηδενική ζάχαρη, στα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες και στα ποτά ενέργειας, ενώ το σήμα καφέ Costa Coffee συνέβαλε στις επιδόσεις των πωλήσεων. Τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά συνέχισαν να σημειώνουν ισχυρή ανάκαμψη, με αύξηση κατά υψηλό διψήφιο ποσοστό.

Προετοιμασμένη η εταιρεία για κάθε ενδεχόμενο στη Ρωσία
Όπως ανέφερε σε δήλωση του ο Zoran Bogdanovic, αναφορικά με την ένταση μεταξύ Ρωσίας Ουκρανίας «…έχουμε εναλλακτικά πλάνα για κάθε πιθανό σενάριο, συμπεριλαμβανομένου και της εναλλακτικής προμήθειας, έτσι ώστε να μπορούμε να δράσουμε γρήγορα σε οτιδήποτε συμβεί». Η εταιρεία ανέφερε πως σχεδιάζει να αποθηκεύσει προμήθειες υλικών για να περιορίσει κάθε αναστάτωση στη Ρωσία, αφού τα δυτικά έθνη απείλησαν με νέες κυρώσεις μετά την απόφαση του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν να αναγνωρίσει την ανεξαρτησία δύο περιοχών της χώρας ως αυτόνομα κράτη.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η Coca Cola HBC, ισχυρή ήταν και η δυναμική στον τομέα των αναδυόμενων αγορών και η συνεχιζόμενη ανάκαμψη στον τομέα των αναπτυγμένων και των αναπτυσσόμενων αγορών.

  • Ανεπτυγμένες αγορές: Κατεγράφη αύξηση εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 13,9%, με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 9,9%
  • Αναπτυσσόμενες αγορές: Σημειώθηκε αύξηση εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 18,0%, με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 0,8%
  • Αναδυόμενες αγορές: Παρατηρήθηκε αύξηση εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 27,1% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, χάρη στην ισχυρή δυναμική στη Νιγηρία, τη Ρωσία και την Ουκρανία και την ανάκαμψη στον υπόλοιπο τομέα.

Όπως τόνισε ο Zoran Bogdanovic, το 2022 η εταιρεία αναμένει ισχυρές πωλήσεις, με την υποστήριξη από τη συνεχιζόμενη δυναμική του όγκου πωλήσεων, τις ενέργειες σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής και το επικερδές μείγμα κατηγορίας προϊόντων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μικρά Θήρα: Με επιχορήγηση από τον αναπτυξιακό το πρώτο οινοποιείο στη Θηρασιά

Με ενίσχυση από τον αναπτυξιακό νόμο θα υλοποιηθεί η επένδυση της εταιρείας «Μικρά Θήρα» για την κατασκευή του πρώτου οινοποιείου επί της νήσου Θηρασιάς. Την περασμένη εβδομάδα εγκρίθηκε και επίσημα η υπαγωγή του επενδυτικού σχεδίου της εταιρείας, συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους ίσου με 1.772.541 ευρώ, στο καθεστώς ενίσχυσης «Γενική Επιχειρηματικότητα», με τη «Μικρά Θήρα» να λαμβάνει ενίσχυση ύψους 372.233,61 ευρώ, με τη μορφή της επιχορήγησης.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία είχε ανακοινώσει προ τριμήνου την έναρξη της κατασκευής του κτιρίου, στην περιοχή «Μαρκεσάκι», στη βορειοδυτική πλευρά του νησιού, περιστοιχισμένο από αμπελώνες.

Το οινοποιείο έχει προγραμματιστεί να είναι έτοιμο μέσα στο 2022. Υπενθυμίζουμε ότι η «Μικρά Θήρα» αποτελεί εγχείρημα στο οποίο συνεργάζονται οι γνωστοί οινοποιοί Βαγγέλης Γεροβασιλείου, Βασίλης Τσακτσιρλής και Ιωάννα Βαμβακούρη.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter