Διπλασιασμό πωλήσεων έως το 2026 προβλέπει το business plan του Μπουτάρη

Τις οικονομικές του εκθέσεις για το 2018, το 2019 και το 2020 έδωσε στη δημοσιότητα χθες ο όμιλος Μπουτάρη, γεγονός που πιθανόν να προμηνύει εξελίξεις γύρω από το «φλερτ» της Premia Properties με την εισηγμένη εταιρεία. Μεταξύ άλλων, στις οικονομικές εκθέσεις γίνεται αναφορά στο πενταετές επιχειρηματικό σχέδιο με ορίζοντα έως το 2026 που έχει εκπονήσει η Μπουτάρης για την κύρια παραγωγική εταιρεία του ομίλου, «Μπουτάρης Ι. και Υιός Οινοποιητική ΑΕ», με βάση το οποίο διεξάγονται οι συζητήσεις με τους υποψήφιους επενδυτές. Σύμφωνα με το business plan, οι βασικοί πυλώνες της στρατηγικής της εταιρείας για το διάστημα 2021 έως 2026 είναι:

– Χρηματοοικονομική αναδιάρθρωση της εταιρίας αξιοποιώντας τις δυνατότητες και τα ωφελήματα που παρέχονται στο νέο νομοθετικό πλαίσιο εξυγίανσης

  • Ανάπτυξη της εταιρίας με διπλασιασμό των πωλήσεων στην πενταετία τόσο στην εσωτερική αγορά, όσο και στις εξαγωγές.
  • Βελτίωση μικτής κερδοφορίας (σταδιακά σε επίπεδο άνω του 40%)
  • Σημαντική υποστήριξη του business plan με δαπάνες διαφήμισης και προώθησης.
  • Επίτευξη σημαντικής λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) 18% επί των πωλήσεων.

Στο επιχειρηματικό σχέδιο, σύμφωνα με την εισηγμένη, επαναδιαπιστώνεται η ουσιαστική βιωσιμότητα της κύριας παραγωγικής εταιρίας του ομίλου, οι δυνατότητες σημαντικής ανάπτυξης της και επίτευξης ιδιαίτερα ικανοποιητικού λειτουργικού αποτελέσματος, με βασική προϋπόθεση την οριστική χρηματοοικονομική της αναδιάρθρωση. Ο όμιλος ξεκαθαρίζει εξάλλου ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση για αναστολή ή παύση της λειτουργίας της Οινοποιητικής, καθώς οι πωλήσεις του 2021 ήταν ικανοποιητικά αυξημένες σε σχέση με τις πωλήσεις του 2020. H εισηγμένη τονίζει ακόμα πως οι βασικές εταιρείες του ομίλου, «Μπουτάρης Ι. και Υιός Holding» και «Μπουτάρης Ι. και Υιός Οινοποιητική ΑΕ», σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο εξυγιάνσεων για να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους και προτίθενται στα πλαίσια των προτάσεων των χρηματοοικονομικών συμβούλων αλλά και του υποψήφιου επενδυτή να προχωρήσουν στην χρηματοοικονομική τους αναδιάρθρωση στους επόμενους 2 μήνες.

«Μάζεψε» τις απώλειες του τζίρου το 2021
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου για το 2020, οι πωλήσεις της εταιρείας υποχώρησαν στα 8,42 εκατ. ευρώ, έναντι 10,10 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ τα συνολικά αποτελέσματα του ομίλου προ φόρων, αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών επιβαρύνσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν αρνητικά στο 2020, όπως και το 2019, και ανήλθαν αντίστοιχα σε 1,66 εκατ. και 2,10 εκατ. ευρώ. Τα συνολικά αποτελέσματα προ φόρων το 2020 διαμορφώθηκαν σε ζημία 4,41 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 3,47 εκατ. ευρώ το 2019. Ωστόσο, μέσα στο 2021, ο όμιλος κατάφερε να αντισταθμίσει κάποιες από τις απώλειες του 2020 και πέτυχε ανάπτυξη του συνολικού κύκλου εργασιών, με αποτέλεσμα οι απώλειες σε σχέση με τον τζίρο του 2018 να περιοριστούν κατά 8,60%. Πάντως, το βάρος των δανειακών υποχρεώσεων παραμένει ιδιαίτερα υψηλό για την εισηγμένη, καθώς στα τέλη του 2020 το σύνολο των βραχυπρόθεσμων δανείων είχε φτάσει τα 30,39 εκατ. ευρώ (έναντι 28,57 εκατ. ευρώ το 2019), συμπεριλαμβανομένων τόκων ύψους 2,75 εκατ. ευρώ.

Αύξηση μεριδίων στα σούπερ μάρκετ
Η διοίκηση της Μπουτάρης υπογραμμίζει από την πλευρά της ότι τα βασικά πλεονεκτήματα του ομίλου παραμένουν ισχυρά, μεταξύ των οποίων η συνεχής βελτίωση της θέσης του στην εγχώρια αγορά (αύξηση μεριδίων στην αγορά των σούπερ μάρκετ) και ο εξαγωγικός του χαρακτήρας (οι εξαγωγές αποτελούν το 30% περίπου της συνολικής παραγωγής, με εξαίρεση την χρήση 2020 λόγω πανδημίας).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

«Πράσινο φως» από την γενική συνέλευση του ΣΥΝ.ΚΑ για την συνεργασία με τη Μασούτης

Εγκρίθηκε από την Γενική Συνέλευση του ΣΥΝ.ΚΑ, η οποία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 20 Φεβρουαρίου, η πρόταση της διοίκησης του συνεταιρισμού για το σχέδιο απόσχισης κλάδου και τη δημιουργία νέας εταιρίας για τη συνεργασία με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μασούτη.

Κατά τη διάρκεια της συνέλευσης ο αντιπρόεδρος του ΣΥΝ.ΚΑ, Δημήτρης Αλεξάκξης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η σχεδιαζόμενη σύμπραξη με τη Μασούτης, θα φέρει τον συνεταιρισμό ως μέλος ενός ομίλου με τζίρο 1,1 δις. ευρώ και θα δημιουργήσει τον τέταρτο μεγαλύτερο όμιλο στην αγορά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο ίδιος ο τζίρος του ΣΥΝ.ΚΑ από 142 εκατομμύρια το 2014, έφτασε στα 235 εκατομμύρια το 2021.

«Πρέπει να θωρακιστούμε»
Όπως παρατήρησε, ο Δημήτρης Αλεξάκης, οι τρεις μεγαλύτερες εταιρίες σούπερ μάρκετ κατέχουν το 70% της αγοράς τη στιγμή που είμαστε περίπου το 2%.

“Πρέπει να θωρακιστούμε και η συνεργασία αυτή θα μας επιτρέψει να αγοράζουμε φθηνότερα τα προϊόντα. Ο συνεταιρισμός όχι μόνο θα διατηρήσει το ποσοστό 50% επί του κεφαλαίου, αλλά θα διατηρήσει και το μάνατζμεντ ενώ η εταιρία παραμένει στα Χανιά.”

“Με τα νέα κεφάλαια που θα εισέλθουν, τα οποία θα είναι πολλαπλάσια της αξίας των μετοχών της νέας εταιρίας, πρόσθεσε ο αντιπρόεδρος του ΣΥΝ.ΚΑ, θα μπορούμε να εξελιχθούμε στη μεγαλύτερη αλυσίδα στην Κρήτη.”

Ήδη ετοιμάζουμε ένα νέο σουπερμάρκετ στα Λιβάδια και πιθανόν ένα ακόμα κατάστημα στο Ρέθυμνο και αναμένεται να υπάρξει αύξηση θέσεων εργασίας, ενώ για τους παραγωγούς θα υπάρξει βελτίωση της κατάστασης, καθώς θα μπορούν να πωλούν σε έναν μεγάλο όμιλο. Παράλληλα, η διοίκηση της εταιρείας απέκλεισε και το ενδεχόμενο πλήρους εξαγοράς από τον Μασούτη, χωρίς την έγκριση της γενικής συνέλευσης του συνεταιρισμού.

Σε ό,τι αφορά τη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου της νέας εταιρίας η διοίκηση επανέλαβε ότι ο ΣΥΝ.ΚΑ θα έχει την πλειοψηφία και ανέφερε ότι όλες οι κινήσεις γίνονται για να είναι το μέρισμα για τους μετόχους ακόμα μεγαλύτερο, πράγμα που αναμένει να συμβεί από το επόμενο έτος.

Ικανοποίηση από την Μασούτης για την απόφαση
Η Μασούτης με ανακοίνωσή της, χαιρετίζει την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της ΣΥΝ.ΚΑ, αναφέροντας συγκεκριμένα τα εξής:

“Με μεγάλη αισιοδοξία και κατόπιν έγκρισης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η διοίκηση της Μασούτης ΑΕ περιμένει την επόμενη μέρα της συνεργασίας τους που θα ενισχύσει την παρουσία και των δυο πλευρών σε νησιωτικές περιοχές. Μέσα από αυτή τη συνεργασία θα διασφαλιστούν οι υπάρχουσες και θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, ενώ η ενίσχυση των τοπικών παραγωγών και προϊόντων θα είναι βασικός άξονας ανάπτυξής τους”.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Mikel: Συνεχίζεται η επέκταση στην αγορά της Τουρκίας

Το νέο της κατάστημα στην Τουρκία εγκαινίασε πρόσφατα η Mikel. Πρόκειται για το έβδομο κατάστημα της αλυσίδας καφέ στην Τουρκία, το οποίο άνοιξε στο Ικόνιο, συνεχίζοντας την επέκταση της ελληνικής αλυσίδας στη γειτονική χώρα.

Μία επέκταση που αναμένεται να επιταχυνθεί φέτος και τα επόμενα χρόνια, καθώς ο γενικός διευθυντής της Mikel στην Τουρκία, Βολκάν Γκιουντούζ, είχε δηλώσει στα τέλη του 2021 σε συνέντευξή του σε τουρκική εφημερίδα ότι ο στόχος που έχει τεθεί για φέτος είναι να ανοίξουν 16 νέα καταστήματα Mikel και σε βάθος πενταετίας να έχουν ανοίξει στη χώρα 120 καταστήματα, ενώ σε πιο μακροπρόθεσμη βάση στόχος είναι να ξεπεράσουν σε αριθμό τα καταστήματα Mikel στην Τουρκία αυτά της Ελλάδας.

Ο ίδιος είχε αναφέρει πως παρατηρείται ιδιαίτερα μεγάλη ζήτηση από υποψήφιους franchisees που θέλουν να ανοίξουν το δικό τους κατάστημα Mikel, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «δεν προλαβαίνουμε να διαχειριστούμε τις προτάσεις franchise».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter