H Terra Creta το 2021: Τι αγόρασε η Μέλισσα-Κίκιζας

Τον πρώτο ισολογισμό που φέρει την υπογραφή της νέας διοίκησης, μετά την εξαγορά από τη Μέλισσα-Κίκιζας, δημοσίευσε χθες η Terra Creta, στον οποίο αποτυπώνονται τα οικονομικά αποτελέσματα της κρητικής επιχείρησης για τη χρήση 2021.

Ειδικότερα, κατά το περασμένο έτος ο κύκλος εργασιών της Terra Creta κατήλθε στο ποσό των 18,41 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 3,55% σε σχέση με το 2020, ενώ το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε στα 2,84 εκατ. ευρώ, έναντι 3,51 εκατ. ευρώ το 2020. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) κατήλθαν σε 1,54 εκατ. ευρώ, έναντι 2,23 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας μείωση 42,09%.

Τα αποτελέσματα προ φόρων εμφανίζουν κέρδη 1,27 εκατ. ευρώ, έναντι 2,37 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, σημειώνοντας πτώση 46,32%. Σημειώνεται ότι ο τραπεζικός δανεισμός της εταιρείας είναι μηδενικός, καθώς η προηγούμενη διοίκηση της Terra Creta προχώρησε σε πρόωρη αποπληρωμή των υπολοιπόμενων δόσεων του ομολογιακού της δανείου, εξοφλώντας πλήρως τις τραπεζικές δανειακές της υποχρεώσεις.

Εξαγορά με όραμα για το ελληνικό ελαιόλαδο
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου η Μέλισσα-Κίκιζας ανακοίνωσε την εξαγορά της Terra Creta, χωρίς να αποκαλύψει το αντίτιμο της εξαγοράς, ενώ λίγες μέρες αργότερα συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, με τα ηγετικά στελέχη της προηγούμενης διοίκησης να αποχωρούν (ο διευθύνων σύμβουλος Νεκτάριος Δαδής, ο πρόεδρος Ευάγγελος Καλούσης και ο αντιπρόεδρος και εκ των ιδρυτών της εταιρείας Δημήτρης Περνιεντάκης) και τον Αλέξανδρο Κίκιζα να αναλαμβάνει καθήκοντα αντιπροέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, ενώ τον Γιώργο Κίκιζα να αναλαμβάνει καθήκοντα προέδρου.

Από την παλιά διοίκηση, στο διοικητικό συμβούλιο της Terra Creta παραμένει ως μέλος μόνο ο Φώτης Σουσαλής.

Σχολιάζοντας τότε την εξαγορά αυτή, ο Αλέξανδρος Κίκιζας είχε τονίσει πως η είσοδος στην κατηγορία του ελαιολάδου σηματοδοτεί την πρόθεσή της Μέλισσα-Κίκιζας να μετεξελιχθεί «σε έναν όμιλο που θα προσφέρει σε όλον τον κόσμο, τα καλύτερα προϊόντα της ελληνικής διατροφής», ενώ είχε εκφράσει το όραμά του» να δώσουμε στο ελληνικό ελαιόλαδο τη θέση που του αξίζει τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

 

Οι αγορές του Κατάρ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στο στόχαστρο της Πίνδος

Η ενίσχυση της εξωστρέφειας και για τη φετινή χρονιά είναι ο βασικός στόχος της πτηνοτροφικής εταιρείας Πϊνδος, η οποία και μέσω της συμμετοχής της στην Gulfood 2022 έχει στόχο να διατηρήσει την ισχυρή παρουσία στις υπάρχουσες αγορές, καθώς και να προωθήσει τα προϊόντα πουλερικών της στις αγορές των Ηνωμένων Αραβικών Εθνών και του Κατάρ.

Όπως αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας προς το FOODReporter, το 2021 ήταν πολύ σημαντική χρονιά, καθώς η εταιρεία διέγραψε μια εντυπωσιακή, ανοδική πορεία ενώ παραμένει σταθερά στην κορυφή του κλάδου της πτηνοτροφίας.

Στους βασικούς εξαγωγικούς προορισμούς βρίσκονται χώρες όπως η Ιταλία, Αγγλία, Γερμανία, Σουηδία, Αλβανία, Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία και η Κύπρος, στους οποίους θα συνεχίσει τη δυναμική μας παρουσία και τη φετινή χρονιά. Σήμερα η εταιρεία αποτελεί ένα διεθνές σύγχρονο πρότυπο επιχειρηματικότητας για την πτηνοτροφία, αλλά και το σύνολο του αγροδιατροφικού κλάδου.

Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξή της, για το 2022 η Πίνδος, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας καταγράφει αύξηση της δραστηριότητας της στηρίζοντας παράλληλα την Ελληνική οικονομία. Με την ενίσχυση των θέσεων εργασίας, την άνοδο της εξαγωγικής του δραστηριότητας καθώς και την επέκταση της στον τομέα των κρεάτων από επιλεγμένες ελληνικές φάρμες αποτελεί και για το 2022 τον ηγέτη στην ελληνική πτηνοτροφία.

Επενδύσεις σε νέες γραμμές παραγωγής
Οι επενδύσεις είναι ακόμη ένας τομέας που δίνει έμφαση η Πίνδος. Στις αρχές Οκτωβρίου η εταιρεία πραγματοποίησε μια επένδυση ύψους 9,5 εκατ. ευρώ η οποία έδωσε τη δυνατότητα ανάπτυξης νέων γραμμών παραγωγής και κατ΄ επέκταση νέων θέσεων εργασίας που αναμένεται να στελεχωθούν από 100 επιπλέον άτομα. Η επένδυση αυτή αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου επενδυτικού προγράμματος, προϋπολογισμού 27 εκατ. ευρώ, που υλοποιεί η ΠΙΝΔΟΣ την περίοδο 2020 – 2024.

Στόχος είναι και θα είναι η ανάπτυξη ώστε να συνεχίζουμε να στηρίζουμε την τοπική και εθνική οικονομία, αναφέρει η διοίκηση της εταριείας .Για να επιτευχθεί αυτό, προχωράμε σε περαιτέρω επέκταση του εμπορικού αποτυπώματος της ΠΙΝΔΟΣ στις αγορές του εξωτερικού συνεχίζοντας σταθερά την επενδυτική μας πολιτική. Στο πλαίσιο της στρατηγικής αυτής και της προσπάθειας, πάνω από 3 χρόνια τώρα, η ΠΙΝΔΟΣ συμμετέχει σε διεθνείς εκθέσεις με σκοπό να προβάλει τα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό, να αναπτύξει σχέσεις με τις ξένες αγορές και να τοποθετήσει το ελληνικό κοτόπουλο ή και τα προϊόντα αυτού σε όσα περισσότερα σημεία είναι εφικτό.

Στη νέα μονάδα με κτηριακές υποδομές 7.000 τμ, έχουν αναπτυχθεί 5 νέες γραμμές παραγωγής με προϊόντα έτοιμα ψημένα που στις αρχές του 2022 τοποθετήθηκαν στην αγορά. Επίσης, η υπερσύγχρονη μονάδα περιλαμβάνει γραμμή αποστέωσης κοτόπουλου, γραμμή παραγωγής κατεψυγμένου γύρου και γραμμή παραγωγής μαριναρισμένων προϊόντων κοτόπουλου, ενώ μελλοντικά προβλέπεται και η ανάπτυξη μίας νέας ακόμα γραμμής παραγωγής έτοιμων γευμάτων κοτόπουλου.

Τα νέα προϊόντα της ΠΙΝΔΟΣ, τα έτοιμα ψημένα, είναι εδώ για να καλύψουν τις νέες διατροφικές ανάγκες του σύγχρονου νοικοκυριού. Ήδη από τις αρχές του 2022 βρίσκονται στην αγορά ώστε να αποτελέσουν μια γευστική και υγιεινή πρόταση για το τραπέζι του καταναλωτή. Όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως, στα μελλοντικά σχέδια είναι η ανάπτυξη μιας νέας ακόμα γραμμής παραγωγής έτοιμων γευμάτων κοτόπουλου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μύλοι Λούλη: Στόχοι του 2022 η ενίσχυση της Κenfood και των εξαγωγών

Τους τρεις βασικούς αναπτυξιακούς στόχους της αλευροβιομηχανίας «Μύλοι Λούλη» για το 2022 παρουσίασε ο πρόεδρος του ΔΣ της εταιρείας Νίκος Λούλης, σε σύντομη δήλωσή του στο FOODReporter, στο περιθώριο της χθεσινής απονομής των βραβείων Βakery Awards 2022, που διοργάνωσε ο όμιλος Boussias.

«Οι Μύλοι Λούλη το 2022 στοχεύουμε να ενισχύσουμε το μετασχηματισμό μας από μια εταιρεία αλεύρου, σε μια εταιρεία πρώτων υλών για την αρτοποιία και τη ζαχαροπλαστική. Αυτό θέλουμε να το πετύχουμε μέσα από την ενίσχυση της θυγατρικής μας εταιρείας Kenfood, και μέσω αυτής να μπορέσουμε να αυξήσουμε και τις εξαγωγές μας.

Πέραν αυτού, στοχεύουμε στην ανάπτυξη του κύκλου εργασιών μας, εντός και εκτός Ελλάδος, συνεχίζοντας τα επιτεύγματα της περσινής χρονιάς, όπου σημειώθηκε αύξηση των εξαγωγών. Τρίτος στόχος στόχος είναι να ενισχύσουμε τις αποθηκευτικές μας δυνατότητες σε σιτάρι. Ήδη ολοκληρώνουμε τα δύο βασικά μας επενδυτικά έργα, σε σιλό σιταριού στη Βουλγαρία καθώς και επενδύσεις στο εργοστάσιο πρώτων υλών για την αρτοποιία και τη ζαχαροπλαστική. Τρίτον, λόγω και της ενεργειακής κρίσης, ετοιμάζουμε επένδυση σε μια φωτοβολταϊκή εγκατάσταση, για να αντικαταστήσουμε ένα κομμάτι της απαιτούμενης ενέργειας από ΑΠΕ», ανέφερε.

Μία από τις διατροφικές τάσεις στις οποίες εστιάζει οι Μύλοι Λούλη είναι η στροφή των καταναλωτών σε πιο υγιεινές συνήθειες, «αντιμετωπίζοντας το φαγητό σαν μέσο πρόληψης, σαν το φάρμακο πριν το φάρμακο», συμπληρώνει ο πρόεδρος του Δ.Σ. της επιχείρησης. «Ήμασταν από τις πρώτες εταιρείες που λανσάραμε προϊόντα σε αυτή την κατεύθυνση, όπως το ψωμί με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, προϊόντα χωρίς γλουτένη, ενώ πριν έξι μήνες λανσάραμε το νέο αλεύρι Πολύκαρπο για τους καταναλωτές. τώρα λανσάρουμε στην αγορά τη νέα μας φαρίνα με πέντε δημητριακά, πάντα ακολουθώντας τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις».

Τιμητικό βραβείο στον Δημήτρη Νένδο
Ο κ. Λούλης απηύθυνε χαιρετισμό στα Βakery Awards, ως χορηγός της χθεσινής βραδιάς και απένειμε τιμητικό βραβείο στον Δημήτρη Νένδο, πρόεδρο του Δ.Σ. της αρτοποιίας Select, για την προσφορά της βορειοελλαδίτικης επιχείρησης στην ελληνική αρτοβιομηχανία.

Σημειώνεται ότι η Μύλοι Λούλη διαθέτει τέσσερις υπερσύγχρονες μονάδες παραγωγής σε Ελλάδα και Βουλγαρία, ενώ το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της περιλαμβάνει πάνω από 170 τύπους αλεύρων με τα εμπορικά σήματα Μύλοι Λούλη σε επαγγελματική συσκευασία και Μύλοι Αγίου Γεωργίου σε καταναλωτική συσκευασία για το retail, καθώς και 580 κωδικούς μειγμάτων και πρώτων υλών με την επωνυμία Kenfood.

Η εταιρεία απασχολεί 340 εργαζόμενους και επενδύει διαρκώς σε νέα τεχνολογικά μέσα που θα αναβαθμίσουν τα εργοστάσιά της συμβάλλοντας δυναμικά στην εθνική οικονομία με στόχο πάντα την πραγματοποίηση του οράματός της, «να δημιουργεί αξία για την ανθρώπινη διατροφή».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter