Τον πρώτο ισολογισμό που φέρει την υπογραφή της νέας διοίκησης, μετά την εξαγορά από τη Μέλισσα-Κίκιζας, δημοσίευσε χθες η Terra Creta, στον οποίο αποτυπώνονται τα οικονομικά αποτελέσματα της κρητικής επιχείρησης για τη χρήση 2021.
Ειδικότερα, κατά το περασμένο έτος ο κύκλος εργασιών της Terra Creta κατήλθε στο ποσό των 18,41 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 3,55% σε σχέση με το 2020, ενώ το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε στα 2,84 εκατ. ευρώ, έναντι 3,51 εκατ. ευρώ το 2020. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) κατήλθαν σε 1,54 εκατ. ευρώ, έναντι 2,23 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας μείωση 42,09%.
Τα αποτελέσματα προ φόρων εμφανίζουν κέρδη 1,27 εκατ. ευρώ, έναντι 2,37 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, σημειώνοντας πτώση 46,32%. Σημειώνεται ότι ο τραπεζικός δανεισμός της εταιρείας είναι μηδενικός, καθώς η προηγούμενη διοίκηση της Terra Creta προχώρησε σε πρόωρη αποπληρωμή των υπολοιπόμενων δόσεων του ομολογιακού της δανείου, εξοφλώντας πλήρως τις τραπεζικές δανειακές της υποχρεώσεις.
Εξαγορά με όραμα για το ελληνικό ελαιόλαδο
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου η Μέλισσα-Κίκιζας ανακοίνωσε την εξαγορά της Terra Creta, χωρίς να αποκαλύψει το αντίτιμο της εξαγοράς, ενώ λίγες μέρες αργότερα συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, με τα ηγετικά στελέχη της προηγούμενης διοίκησης να αποχωρούν (ο διευθύνων σύμβουλος Νεκτάριος Δαδής, ο πρόεδρος Ευάγγελος Καλούσης και ο αντιπρόεδρος και εκ των ιδρυτών της εταιρείας Δημήτρης Περνιεντάκης) και τον Αλέξανδρο Κίκιζα να αναλαμβάνει καθήκοντα αντιπροέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, ενώ τον Γιώργο Κίκιζα να αναλαμβάνει καθήκοντα προέδρου.
Από την παλιά διοίκηση, στο διοικητικό συμβούλιο της Terra Creta παραμένει ως μέλος μόνο ο Φώτης Σουσαλής.
Σχολιάζοντας τότε την εξαγορά αυτή, ο Αλέξανδρος Κίκιζας είχε τονίσει πως η είσοδος στην κατηγορία του ελαιολάδου σηματοδοτεί την πρόθεσή της Μέλισσα-Κίκιζας να μετεξελιχθεί «σε έναν όμιλο που θα προσφέρει σε όλον τον κόσμο, τα καλύτερα προϊόντα της ελληνικής διατροφής», ενώ είχε εκφράσει το όραμά του» να δώσουμε στο ελληνικό ελαιόλαδο τη θέση που του αξίζει τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό».
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter