Coca Cola: Οι ανατιμήσεις, η επιστροφή στο 2019 και το λανσάρισμα που «άργησε» δύο χρόνια

Την κατιούσα αναμένει να πάρουν οι τιμές της ενέργειας η γενική διευθύντρια της Coca Cola 3Ε για την Ελλάδα και την Κύπρο, Μαρία Αναργύρου Νίκολιτς, που μίλησε μεταξύ άλλων για το ενεργειακό κόστος, στο πλαίσιο παρουσίασης που διοργάνωσε η εμφιαλώτρια στη φετινή έκθεση Horeca. Σύμφωνα με την κ. Αναργύρου Νίκολιτς, το αυξημένο κόστος άρχισε να γίνεται αισθητό από τον Σεπτέμβριο, ενώ η ίδια εκτιμά ότι «βρισκόμαστε στο peak και από τον Απρίλιο θα πέσουν οι τιμές». Πάντως, όπως θεωρεί, οι τιμές δεν πρόκειται να επιστρέψουν στα προηγούμενα επίπεδα, αλλά σε μοχλό την ανάπτυξη του τουρισμό, μπορεί οι επιβαρύνσεις να εξισορροπήσουν.

Μαρία Αναργύρου Νίκολιτς, Γενική Διευθύντρια της Coca Cola 3E για την Ελλάδα & την Κύπρο

Μεσοσταθμικές ανατιμήσεις 5,2% στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας
Πάντως, η Coca-Cola 3E έχει ήδη προχωρήσει σε ανατιμήσεις που μεσοσταθμικά φτάνουν το 5,2% στο χαρτοφυλάκιό της ήδη από τον Ιανουάριο. Συνολικά, οι αυξήσεις κυμαίνονται από 4,5% έως 6,5%. Συγκρίνοντας τις πωλήσεις της εταιρείας στον κλάδο Horeca με το 2019 – χρονιά στην οποία φιλοδοξεί να «επιστρέψει» το 2022 η Coca Cola HBC – καταγράφηκε αύξηση τον φετινό Ιούλιο και Αύγουστο για έξι εβδομάδες, ενώ μέχρι τον Ιούνιο η πτώση είχε φτάσει το 40%.

Το premium όπλο που ρίχνει στην αγορά του νερού
Η Coca Cola 3E δε θα μπορούσε να μείνει παρατηρητής στην κινητικότητα που παρατηρείται στον αναπτυσσόμενο κλάδο του εμφιαλωμένου νερού, στον οποίο μικροί και μεγάλοι παίκτες διεκδικούν μερίδιο με επενδύσεις και νέα εισαγόμενα brands. Τελευταία εξέλιξη το λανσάρισμα του premium φυσικού μεταλλικού νερού Lurisia, το οποίο παρουσίασε η εταιρεία στη Horeca, καθώς είναι ειδικά διαθέσιμο για τον κλάδο της εστίασης. Θυμίζουμε η Coca Cola HBC σε συνεργασία με τη μητρική εξαγόρασε την ιταλική Lurisia το 2019 από το private equity fund IDeA Taste of Italy, το οποίο διαχειρίζονται η DeA Capital Alternative Funds SGR S.r.l., η οικογένεια Invernizzi και η Eataly Distribuzione S.r.l., έναντι τιμήματος περί των 88 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για νερό που εμφιαλώθηκε για πρώτη φορά το 1950 και δύο χρόνια μετά την εξαγορά της εταιρείας, θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας σε χώρους γαστρονομίας, premium ξενοδοχεία και μπαρ/εστιατόρια, στις γυάλινες συσκευασίες ultra premium bottle 750ml, premium bottle 750ml, premium bottle 330ml και θα διατίθεται σε φυσικό μεταλλικό νερό και σε ανθρακούχο.
Όπως ανέφερε ο Λευτέρης Σκαράκης, διευθυντής Πωλήσεων της Coca Cola 3E, στόχος είναι το 2022 να βρίσκεται σε 500 σημεία σε όλη τη χώρα.

Αθήνα, η δεύτερη πιο… εθισμένη στον καφέ πρωτεύουσα της Ευρώπης

Η Αθήνα είναι δεύτερη στη λίστα με τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που έχουν τις περισσότερες καφετέριες ανά κάτοικο, πίσω μόνο από το Δουβλίνο, σύμφωνα με έρευνα της ιστοσελίδας eachnight.com. Συγκεκριμένα, στην κορυφή της λίστας βρίσκεται το Δουβλίνο με 441,58 καφετέριες ανά εκατομμύριο πληθυσμού, με την Αθήνα να ακολουθεί με 397,56 καφετέριες ανά εκατομμύριο πληθυσμού. Στην τρίτη θέση της λίστας βρίσκεται η Πράγα με 335,56 καφετέριες ανά εκατομμύριο πληθυσμού, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Λισαβώνα (335,56) και το Ρέικιαβικ (312,65). Σημειώνεται ότι τα στοιχεία αυτά αφορούν στις κεντρικές περιοχές των ευρωπαϊκών πρωτευουσών και για την Αθήνα δείχνουν ότι στο κέντρο, σε πληθυσμό 664.046 κατοίκων, αντιστοιχούν 264 καφετέριες.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι Ρώμη, μία πόλη που για πολλούς είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον καφέ, βρίσκεται στην έκτη θέση, με 258,51 καφετέριες ανά εκατομμύριο πληθυσμού. Όπως εξηγεί η ερευνήτρια Jasmin Lee, αυτό οφείλεται στον μεγάλο πληθυσμό της Ρώμης, καθώς και άλλων μεγάλων πόλεων που βρίσκονται χαμηλότερα στη λίστα, όπως το Λονδίνο, που κατατάσσεται 14ο, ή το Παρίσι, που είναι μόλις 21ο. Άλλωστε, το Ρέικιαβικ, που βρίσκεται στην πέμπτη θέση, διαθέτει μόλις 41 καφετέριες συνολικά, όμως ο πληθυσμός του μετά βίας ξεπερνά τους 130.000 κατοίκους.

«Είναι ενδιαφέρον να βλέπουμε ότι ανεξάρτητα από τον μεγάλο αριθμό καφετεριών που μπορεί να υπάρχουν σε μία πρωτεύουσα, ο πληθυσμός της και επομένως η ζήτηση για αυτές τις υπηρεσίες είναι που καθορίζει τη θέση στη λίστα, τοποθετώντας πόλεις όπως το Λονδίνο και η Ρώμη σε χαμηλότερες θέσεις, λόγω του μεγάλου αριθμού ανθρώπων που κατοικούν σε αυτές», ανέφερε η ερευνήτρια, προσθέτοντας: «Είναι προφανές πλέον ότι ο καφές αποτελεί καθημερινή ανάγκη για πολλούς ανθρώπους, και αυτά τα στοιχεία μας δίνουν μια ιδέα για το ποιες ευρωπαϊκές πόλεις δεν μπορούν να βγάλουν τη μέρα χωρίς αυτόν, με πολλές μικρότερες πόλεις να φαίνεται πως καταναλώνουν τον περισσότερο».

Ακολουθεί η λίστα με τις πιο «εθισμένες» στον καφέ ευρωπαϊκές πρωτεύουσες:

Αυτό είναι το mall που χτίζει ο Γαλαξίας στη Σαλαμίνα

Με αλλαγές κατατέθηκε προς δημόσια διαβούλευση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της Πέντε Α.Ε., της εταιρείας που έχει στην ομπρέλα της το σήμα των σούπερ μάρκετ Γαλαξίας, για το υπό ανέγερση εμπορικό κέντρο στη Σαλαμίνα.

Η εταιρεία έχει μειώσει την επιφάνεια του οικοπέδου και έχει αλλάξει τα αρχιτεκτονικά σχέδια του διώροφου mall με υπόγειο, θερινό κινηματογράφο και υπαίθριο πάρκινγκ, προκειμένου να εκδοθεί Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για την φάση κατασκευής και λειτουργίας του έργου. Θυμίζουμε πως προσωρινό φρένο στην επένδυση είχε τραβήξει ο δήμος, έχοντας γνωμοδοτήσει αρνητικά για την προηγούμενη μελέτη κατά πλειοψηφία, από τον Δεκέμβριο του 2020, με την Πέντε Α.Ε. να καταθέτει νέα μελέτη.

Το mall θα περιλαμβάνει εμπορικό κέντρο με υπόγειο, ισόγειο και όροφο και υπαίθριες θέσεις στάθμευσης 364 θέσεων. Το ισόγειο έχει επιφάνεια δόμησης 4.011 τ.μ.. Αναπτύσσεται γύρω από ένα παραλληλόγραμμο αίθριο επιφάνειας 905 τ.μ. και περιλαμβάνει μία υπεραγορά με 1.342 τετραγωνικών, ένα μεγάλο κατάστημα 691 τ.μ., μικρότερα εμπορικά καταστήματα ή καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος συνολικής επιφανείας 1.398 τ.μ. και κοινόχρηστους χώρους 826 τετραγωνικών.

Στον πρώτο όροφο προβλέπεται ένα μεγάλο κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, με θέα δυτική προς τη θάλασσα. Επίσης τοποθετείται παιδότοπος και ακόμη δυο καταστήματα. Στην βόρεια πλευρά του αιθρίου προβλέπονται κυρίως καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (food court) με καταστήματα με θέα στο εσωτερικό του υπαίθριου περιβάλλοντος χώρου. Προς τον εξωτερικό χώρο συνεχίζονται τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ως ισόγεια πλέον λόγω των κλίσεων του εδάφους, όπου και προβλέπεται εξωτερική πλατεία και χώρος αναψυχής. Συνολικά στον όροφο του εμπορικού θα κατασκευαστούν 11 καταστήματα, που θα καταλαμβάνουν συνολική επιφάνεια 1426 τ.μ..

Το πρώτο mall της Γαλαξίας, επένδυση περίπου 30 εκατ. ευρώ, θα λειτουργεί Δευτέρα έως Σάββατο από 9:00 – 21:00 και επί 6 ημέρες την εβδομάδα και αναμένεται να δημιουργηθούν 168 νέες θέσεις εργασίας.

Το 2020 η Πέντε επένδυσε συνολικά 10 εκατ. ευρώ για την λειτουργία νέων καταστημάτων, ενώ το 2021 είχε προγραμματίσει τις ανακαινίσεις των καταστημάτων της με έμφαση σε Μακεδονία, Θράκη και Θεσσαλία. Την ίδια χρονιά είχε εξαγοράσει καταστήματα της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας OLLA, τα οποία βρίσκονται σε Ιωάννινα και Θεσσαλονίκη.
Χριστίνα Παπαγιάννη