Αύξηση 15% του τζίρου για την Ιωνική Σφολιάτα ΑΕ το 2021

Με αύξηση 15% του κύκλου εργασιών της έκλεισε το 2021 για την εταιρεία Ιωνική Σφολιάτα ΑΕ, σε μία δύσκολη χρονιά, λόγω της πανδημίας.

Σύμφωνα με την διοίκηση της εταιρείας, σημαντικό ρόλο στην επιτυχημένη, αυτή, πορεία διαδραμάτισαν οι εξαγωγές, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 30%.

Το γεγονός αυτό συνδέεται άρρηκτα με την είσοδο του brand της Filosophy σε νέες αγορές με μεγάλους Retailers στην Ευρώπη, USA, Αραβία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Ιδιαίτερη συμβολή στην εξέλιξη αυτή είχε η σειρά Plant-Based και ο νο1 κωδικός Greek Plant-based Beyond meat pie. Μάλιστα για το προϊόν αυτό πραγματοποιήθηκε συμφωνία για τοποθέτηση του στα καταστήματα του ομίλου στον Costco, και συγκεκριμένα στα Costco UK, Costco Γαλλίας, Ιρλανδίας και Σουηδίας.

Όπως ανέφερε στο FOODReporter o Γιάννης Πορτοκαλίδης, marketing manager της εταιρείας, στην ελληνική αγορά λιανικής και συγκεκριμένα στα σούπερ – μάρκετ θα μπεί με 5 νέους κωδικούς, από τους οποίους οι 2 θα αφορούν την σπιτική ζύμη.

Αξιοσημείωτη είναι ακόμα η δυναμική είσοδος της, στα Group Casino της Γαλλίας, που απαριθμούν περισσότερα από 600 καταστήματα. Η συνεργασία με την Beyond meat αναπτύσσεται με την δημιουργία δυο νέων κωδικών που σύντομα θα είναι διαθέσιμοι στην Ευρώπη.

Η πορεία το 2022
Παράλληλα, οι στόχοι των πωλήσεων στην ελληνική αγορά εκπληρώθηκαν επιτυχώς, σύμφωνα με τη διοίκηση.

Για το 2022, προβλέπεται νέα ενίσχυση των πωλήσεων, με διψήφιο ποσοστό , όπως εκτιμά ο Γιάννης Πορτοκαλίδης, με την έναρξη συνεργασιών με μεγάλους πελάτες. Ακόμη, μέσα στο πρώτο τρίμηνο θα δημιουργηθούν νέες προϊοντικές επιλογές.

Σημειώνεται ότι τα αναπτυξιακά πλάνα, θα υλοποιηθούν προσελκύοντας νέους συνεργάτες και νέα στελέχη στο δυναμικό της εταιρείας.

Η διοίκηση επισημαίνει ότι η Ioniki σκοπεύει να κλείσει την χρονιά με ποσοστό, που θα ξεπεράσει τα ιστορικά της δεδομένα ως σήμερα.

Σε ό,τι αφορά την κατηγορία των vegan – plant based προϊόντων, σύμφωνα με τη διοίκηση αυτά έχουν τοποθετηθεί ήδη στην αλυσίδα My Market.

Παράλληλα, η στους στόχους της εταιρείας είναι να δημιουργήσει συνεργασίες και με άλλους, μεγάλους retailers. Ακόμη, η εταιρεία προετοιμάζει και νέους κωδικούς σε συνεργασία με την Beyond Meat.

Στην συγκεκριμένη κατηγορία υπήρξε αυξητική τάση μέσα στην χρονιά, η οποία γινόταν και γίνεται αντιληπτή μήνα με τον μήνα. Ο κλάδος αυτός έχει μεγάλες προοπτικές και γι’ αυτό η διοίκηση της εταιρείας έχει αποφασίσει να επενδύει σε αυτόν στο πλαίσιο της πολιτικής της.

Οι ανατιμήσεις στο β’ εξάμηνο του 2021 οδήγησαν σε πτώση τις λιανικές πωλήσεις οσπρίων και ρυζιού

Με πτώση, τόσο στον όγκο όσο και στην αξία έκλεισε το 2021 σε ό,τι αφορά τα τυποποιημένα όσπρια και το ρύζι που διακινήθηκαν μέσω της λιανικής πώλησης και συγκεκριμένα από τα σούπερ – μάρκετ όλων των μεγεθών και κατηγοριών. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της εταιρείας μελετών IRi, τα οποία αφορούν στις καταναλώσεις οσπρίων και ρυζιού την τελευταία τετραετία, μέσω του οργανωμένου λιανεμπορίου προκύπτει ότι και στις δυο κατηγορίες ενώ η αύξηση ήταν σημαντική από το 2019 ως το 2020, το 2021 παρουσιάζεται μία κάμψη των πωλήσεων. Ειδικότερα, στην κατηγορία του τυοποιημένου ρυζιού, οι πωλήσεις για το 2021 ήταν 15.816.589 κιλά, έναντι 16.631.379 το 2020, καταγράφοντας μια μείωση 4,9%.

Σε ό,τι αφορά την αξία αυτή ανήλθε σε 44,88 εκατ. ευρώ, έναντι 46,67 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας έτσι μια μείωση 3,8%. Η μείωση είναι μεγαλύτερη στην κατηγορία των τυποποιημένων οσπρίων. Οι ποσότητες που διακινήθηκαν μέσω των σούπερ – μάρκετ το 2021 ήταν 10.142.173 κιλά, έναντι 11.134.897 το 2020. Αυτό σημαίνει μία μείωση 8,9%. Σε ό,τι αφορά την αξία, ο συνολικός τζίρος των τυποποιημένων οσπρίων που διακινήθηκαν μέσω των σούπερ – μάρκετ το 2021 ήταν 35,43 εκατ. ευρώ, έναντι 37,5 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας μία μείωση 5,5%. Μια μικρή διαφοροποίηση εντοπίζεται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) τα οποία για το μεν ρύζι παρουσιάζουν μικρότερη μείωση των πωλήσεων σε σχέση με το σύνολο και συγκεκριμένα 4,4% κατ΄όγκον, ενώ, αντίθετα, τα προϊόντα private label στα όσπρια παρουσιάζουν μεγαλύτερη μείωση από το σύνολο που φθάνει το 9,6%.

Η πορεία την τελευταία τριετία
Πέραν της πτώσης των πωλήσεων στο ρύζι και στα όσπρια το 2021, η πορεία των κατηγοριών αυτών τυποποιημένων τροφίμων ήταν σταθερά ανοδική ως και το 2020. Η μεγαλύτερη αύξηση, τόσο από πλευράς όγκων πωλήσεων, όσο και στην αξία, σημειώνεται και για τις δύο κατηγορίες το 2020. Στα μεν όσπρια, το 2020 ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε στα 11.134.897 κιλά, έναντι 9.162.223 κιλά το 2019, καταγράφοντας μια άνοδο 21,53%. Λίγο μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάζει και ο τζίρος σε αξία, με 26,34%. Η μείωση αυτή, η οποία σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από την αγορά, εμφανίστηκε στο δεύτερο εξάμηνο του 2021, οφείλεται κατά κύριο λόγο στις σημαντικές ανατιμήσεις σε πολλά είδη ευρείας κατανάλωσης. Μάλιστα, οι αυξήσεις αυτές περί τα τέλη του ίδιου έτους είχαν φθάσει ως και πάνω από 4-5%, ενώ αναμένεται και νέο κύμα ανατιμήσεων στο τρέχον έτος.

Η εικόνα της αγοράς ανά γεωγραφικό διαμέρισμα
Όσπρια
Έτσι, στην Αττική, παρατηρείται η μεγαλύτερη μείωση τόσο σε όγκο πωλήσεων όσο και σε αξία.
Συγκεκριμένα στα σούπερ – μάρκετ του νομού Αττικής η μείωση στις ποσότητες οσπρίων που πωλήθηκαν το 2021 είναι 11,6% σε όγκο και 7,7% σε αξία. Δηλαδή το 2021 πουλήθηκαν 5.581.296 κιλά, έναντι 6.314.363 το 2020. Η αξία ήταν αντίστοιχα 19,75 εκατ. ευρώ, έναντι 21,39 εκατ. ευρώ το 2020. Αντίθετα, η μικρότερη μείωση παρατηρείται στα σούπερ – μάρκετ της κεντρικής Ελλάδας, όπου είναι 1,8%. Στο ίδιο γεωγραφικό διαμέρισμα καταγράφεται και η μοναδική αύξηση της αξίως των πωλήσεων, κατά 1% σε σχέση με το 2020. Για το 2021 οι πωλήσεις κατ΄όγκον ήταν 1.311.732 κιλά, έναντι 1.335.803 το 2020. Αντίστοιχα η αξία των πωληθέντων ποσοτήτων για το 2021 ήταν 4,55 εκατ. ευρώ έναντι 4,50 εκατ. ευρώ το 2020.

Μικρή μείωση, ακόμη, καταγράφεται και στα σούπερ – μάρκετ της Πελοποννήσου με 4,3%. Ο όγκος των πωλήσεων για το 2021 διαμορφώθηκε σε 974.524 κιλά έναντι 1.018.599 κιλά του 2020.
Η μείωση των πωλήσεων σε αξία περιορίσθηκε στο 1,6%, καθώς η αξία των πωληθέντων οσπρίων ήταν 3,27 εκατ. ευρώ, έναντι 3,32 το 2020.

Ρύζι
Σε ό,τι αφορά το τυποποιημένο ρύζι, τα στοιχεία διαφοροποιούνται ως ένα βαθμό. Στα σούπερ – μάρκετ της Αττικής παρατηρείται η μεγαλύτερη μείωση κατ΄όγκον με 6,8%. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 8.521.932 κιλά, έναντι 9.145.021 κιλά το 2020.

Η πτώση στην αξία των πωληθέντων ποσοτήτων ήταν 5,9%. Για το 2021 η αξία των πωλήσεων ήταν 24,9 εκατ. ευρώ έναντι 26,45 εκατ. ευρώ το 2020.
Την μικρότερη μείωση, σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων παρουσιάζει η κεντρική Ελλάδα με 0,6%. Για το 2021 οι πωλήσεις κατ΄όγκον ήταν 2.259.262 κιλά, έναντι 2.273.375 κιλά το 2020. Σε ό,τι αφορά την αξία των πωληθέντων, ήταν οριακά αυξημένη για το 2021 έναντι του 2020 κατά 0,2%. Μικρή μείωση ακόμη των πωλήσεων ρυζιού σημειώνεται ακόμη στην Πελοπόννησο κατά 1,1% .
Ο όγκος των πωλήσεων για το 2021 ήταν 1.448.710 κιλά, έναντι 1.464.835 για το 2020. Σε αξία η μεταβολή ήταν, επίσης, οριακά θετική και έφθασε το 0,1%. Μικρή μείωση στον όγκο και οριακή άνοδο στην αξία των πωληθέντων παρατηρείται και στα σούπερ – μάρκετ της Κρήτης. Η μείωση κατ΄όγκον ήταν 1,1%. Οι ποσότητες που πωλήθηκαν το 2021 ήταν 1.021.507 κιλά, έναντι 1.033.385 κιλά το 2020. Αντίθετα η περιφέρεια της Κρήτης καταγράφει την μεγαλύτερη άνοδο σε αξία των πωλήσεων, κατά 0,3%, με 2,91 εκατ. ευρώ για το 2021 έναντι 2,89 εκατ. ευρώ το 2020.

Οι επιδόσεις των κατηγοριών σούπερ μάρκετ
Τα ποσοστά της μεταβολής του τζίρου, σε ό,τι αφορά τα όσπρια, η μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφονται στις κατηγορίες των σούπερ – μάρκετ με εμβαδόν 400 ως 1.000 τ.μ. και 1.000 ως 2.5000 τ.μ. και είναι αντίστοιχα 9,7 και 9,9%. Αντίθετα, η μικρότερη μείωωση καταγράφεται στα σούπερ μάρκετ με εμβαδόν άνω των 2.500 τ.μ. με 5,7%. Παρόμοια είναι και η εικόνα που επικρατεί για την κατηγορία του τυποποιημένου ρυζιού. Έτσι, την μεγαλύτερη μείωση παρουσιάζουν οι κατηγορίες από 400 ως 1.000 τ.μ. και από 1.000 ως 2.500 τ.μ. με 6 και 5,6%. Και στην κατηγορία των ρυζιών η μικρότερη μείωση καταγράφεται στα καταστήματα από 2.500 τ.μ. και άνω και κάτω των 400 τ.μ. κατά 0,6% και 4,2%, αντίστοιχα. Αξιοσημείωτο είναι, επίσης ότι η αξία των πωληθέντων στα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ. κατέγραψε αύξηση 0,9% με τζίρο 6,82 εκατ. ευρώ, έναντι 6,76 εκατ. ευρώ το 2020.