Οι δημιουργοί του Funky Buddha μπαίνουν στην αγορά των τροφίμων

Σε ένα νέο επιχειρηματικό εγχείρημα συμμετέχουν τα αδέλφια Νίκος και Κώστας Αλεξίου, τα οποία βρίσκονται πίσω από την επιτυχία των καταστημάτων ένδυσης Funky Buddha. Πρόκειται για τη νεοσύστατη εταιρεία με την ονομασία Pinsa Factory, με έδρα τα Βριλήσσια, η οποία θα δραστηριοποιηθεί στην παραγωγή ζυμών αρτοποιίας και παρόμοιων ειδών, στην παραγωγή διαφόρων προϊόντων διατροφής, στο χονδρικό εμπόριο προϊόντων αρτοποιίας, καθώς και στις υπηρεσίες αποθήκευσης από ψύξη. Οι Νίκος και Κωνσταντίνος Αλεξίου κατέχουν συνολικά το 60% (από 30% ο καθένας) του αρχικού μετοχικού κεφαλαίου της νεοσύστατης εταιρείας, που ανέρχεται συνολικά στα 100.000 ευρώ, ενώ το υπόλοιπο 40% μοιράζονται εξίσου οι αδελφοί Λουκάς και Αριστείδης Παπασπύρου.

Στο επίκεντρο η πίτσα
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ένας από τους συνεταίρους των αδελφών Αλεξίου σε αυτό το εγχείρημα, ο Λουκάς Παπασπύρου, είναι παλιός γνώριμος της αγοράς της εστίασης, καθώς ήταν ένας από τους δημιουργούς του γνωστού εστιατορίου «Σπίτι Neat Eat» στη Φιλοθέη, το οποίο πλέον ανήκει στους Αναστάση Σοτοβίκη και Κωνσταντίνα Μπάτζιου. Επίσης, ο Λουκάς Παπασπύρου συμμετέχει τόσο στο εστιατόριο Pala στον Πύργο Αθηνών, όσο και στον «Φούρνο του Γεράσιμου» στη Μύκονο. Κοινό παρονομαστή των τριών αυτών καταστημάτων αποτελεί η πίτσα.

Να επισημάνουμε σε αυτό το σημείο ότι το όνομα της νεοσύστατης εταιρείας, Pinsa Factory, παραπέμπει στην pinsa, μία ζύμη που μοιάζει με τη γνωστή μας πίτσα, αλλά είναι οβάλ, πιο λεπτή και πιο ελαφριά.

Τo success story των αδελφών Αλεξίου
Οι Νίκος και Κωνσταντίνος Αλεξίου είναι σήμερα o πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος και ο οικονομικός διευθυντής αντίστοιχα της Altex, της εταιρείας ενδυμάτων που δημιούργησε το 2003 ο πατέρας τους, Γιάννης Αλεξίου. Στο χαρτοφυλάκιο της Altex ανήκουν οι μάρκες Funky Buddha, Garage 55 και Second Skin, η φιλοσοφία των οποίων επικεντρώνεται στο casual ντύσιμο. Τα ρούχα και αξεσουάρ της Altex πωλούνται σήμερα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό μέσω ενός διευρυμένου δικτύου χονδρικής πώλησης άνω των 300 ανεξάρτητων επιχειρήσεων λιανικής, μέσω ιδιόκτητου δικτύου καταστημάτων και καταστημάτων franchise, καθώς και διαδικτυακά. H εταιρεία έφτασε το 2019 να κάνει τζίρο άνω των 20 εκατομμυρίων ευρώ, ο οποίος όμως υποχώρησε το 2020 στα 15,67 εκατ. ευρώ, με τη μείωση της τάξεως του 23,31% να αποδίδεται στη ραγδαία επιδείνωση της πανδημίας.

Condito: «Άγγιξε» τα 15 εκατ. ευρώ το 2021

Η ελληνική εταιρεία Condito, αποτελεί σήμερα μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο της παραγωγής μουστάρδας, κέτσαπ, μαγιονέζας, σαλατών και παραδοσιακών ελληνικών αλοιφών (με την ετήσια παραγωγή της να ξεπερνάει τους 18.000 τόνους προϊόντων) κι εξυπηρετεί με επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτα προϊόντα, τόσο την αγοράς της λιανικής, όσο και αυτή της Ho.Re.Ca, σε Ελλάδα και εξωτερικό. O Γενικός Διευθυντής της Condito, Χρήστος Παπαδόπουλος, μίλησε στο FOODReporter για την πορεία της εταιρείας το 2021 και τα σχέδιά της για το μέλλον.

Πώς κινήθηκαν τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας το 2021 και πώς αντιμετώπισε το δύσκολο περιβάλλον εν μέσω πανδημίας;

Η Condito κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 21% το 2021, αγγίζοντας τα 15 εκατ. ευρώ. Σε αυτό έπαιξε σημαντικό ρόλο ο κλάδος Ho.Re.Ca., ο οποίος παρά τις δυσκολίες των καιρών επανήλθε δυναμικά καταγράφοντας για την εταιρεία εντυπωσιακά νούμερα, καλύτερα και από εκείνα του 2019.

Όσον αφορά το Retail, οι εξαιρετικές επιδόσεις του 2020 συνεχίστηκαν και το 2021, με μια ανάπτυξη της τάξης του 10%, γεγονός που οφείλεται στην επένδυση της εταιρείας σε νέα προϊόντα, στην επικοινωνία και διαφήμιση και στην περαιτέρω κάλυψη της γεωγραφικής διανομής των προϊόντων της ανά την Ελλάδα.

Τι περιμένει η εταιρεία για το 2022; Πώς την επηρεάζει η αύξηση στις τιμές της ενέργειας;

Οι ανατιμήσεις των πρώτων υλών, των υλικών συσκευασίας και της ενέργειας είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο που ανεβάζει σημαντικά τα παραγωγικά και λειτουργικά κόστη κάθε βιομηχανίας. Παρ’ όλα αυτά, ο στόχος της Condito για το 2022 είναι να συνεχίσει την αναπτυξιακή πορεία που έχει χαράξει εδώ και μια πενταετία, αυξάνοντας τα μερίδιά της στην ελληνική και παγκόσμια αγορά.

Η εταιρεία θα συνεχίσει και φέτος την επένδυσή της στο κανάλι του Retail, υποστηρίζοντας τις συνεργασίες της με ένα 360ο πλάνο Above & Below The Line ενεργειών, αναπτύσσοντας παράλληλα το brand awareness και το engagement με τους καταναλωτές.

Τι ποσοστό του τζίρου έρχεται από το εξωτερικό, ποιες αγορές έχουν ανοίξει και ποιες βολιδοσκοπούνται;

Το 2021 αποτελεί χρονιά – ορόσημο για τις εξαγωγές της Condito, καθώς κατέγραψαν σημαντική αύξηση, ξεπερνώντας κατά πολύ τις αρχικές προβλέψεις, αποτελώντας πλέον περίπου το 10% του τζίρου της εταιρείας.

Η Condito έχει ήδη παρουσία σε πάνω από 21 χώρες με κυρίαρχες τις Τρίτες Χώρες, καθώς καλύπτουν πάνω από το 65% του τζίρου των εξαγωγών, ενώ σημαντικές τάσεις ανάπτυξης εμφανίζουν Αυστραλία, Αμερική και οι χώρες της Μέσης Ανατολής. Για το 2022, ο στρατηγικός σχεδιασμός της εταιρείας περιλαμβάνει ακόμη πιο δυναμική παρουσία και ανάπτυξη στις αγορές της Αγγλίας, Ρωσίας, ΗΑΕ και Ισραήλ.

Ποιες επενδύσεις έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, ποιες είναι σε εξέλιξη και ποιες σχεδιάζονται στο μέλλον;

Το προηγούμενο έτος η εταιρεία ολοκλήρωσε επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 4,5 εκατ. ευρώ, θέτοντας σε λειτουργία το νέο διαμετακομιστικό κέντρο της, 5.500 τ.μ. στη Σίνδο, κι ένα σύγχρονο σύστημα διαχείρισης αποθήκης (WMS).

Η Condito συνεχίζει τις επενδύσεις με ένα πενταετές πρόγραμμα ύψους 5 εκατ. ευρώ, με βασικό στόχο για την επόμενη τριετία την αύξηση της παραγωγικότητας κατά 25%. Παράλληλα η εταιρεία αναπτύσσει ένα σύγχρονο μοντέλο «πράσινης πολιτικής», μετριάζοντας κατά το δυνατό το ενεργειακό της αποτύπωμα. Στο πλαίσιο αυτό εφαρμόζεται αυστηρή πολιτική ανακύκλωσης, χρησιμοποιούνται εναλλακτικές πηγές ενέργειας, εναλλακτικές πρώτες και δεύτερες ύλες, ενώ σε επίπεδο συσκευασιών η χρήση πλαστικού στην παραγωγική διαδικασία έχει μειωθεί κατά 12%.

Ποια νέα προϊόντα έχει λανσάρει ή έχει στα σκαριά η εταιρεία;

H Condito λάνσαρε στην αγορά το προηγούμενο έτος το νέο της brand Condito The Green Line χωρίς ζωικά παράγωγα και γλουτένη, με προϊόντα που εντάσσονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: τις Mayo Vegan Sauces, τις Vegan Σαλάτες και τα Φυτικά Τυριά. Προσφάτως η σειρά των Mayo Vegan Sauces εμπλουτίστηκε με τρεις νέες γεύσεις: απαλή μουστάρδα, καπνιστό μπούκοβο και λιαστή τομάτα & βασιλικό, ενώ αντίστοιχα στη σειρά των vegan σαλατών προστέθηκαν η χτυπητή και η χτυπητή με κόκκινη πιπεριά.

Όσον αφορά τη σειρά των φυτικών τυριών, παρουσιάζει μεγάλη ζήτηση σε αγορές του εξωτερικού και αναμένεται να τη δούμε σύντομα και στην εγχώρια αγορά.

Τέλος, εξετάζεται η επέκταση του brand με νέους κωδικούς, ενώ ταυτόχρονα βολιδοσκοπούνται και άλλες κατηγορίες προϊόντων.