Τι ψωνίζουν οι Έλληνες στα online σούπερ μάρκετ

Πίνακας 1

Τα 255 εκατομμύρια ευρώ έφτασε το 2021 ο εκτιμώμενος τζίρος των ελληνικών online σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Convert Group, που δείχνει ότι ο κύκλος εργασιών της συγκεκριμένης αγοράς αυξήθηκε κατά 56% συγκριτικά με το 2020 και κατά 467% σε σχέση με το 2019 (Πίνακας 1). Το 34% του τζίρου αυτού προήλθε από τα φρέσκα τρόφιμα και το 21% από τα συσκευασμένα τρόφιμα, ενώ ένα επιπλέον 10% προήλθε από τα ποτά και αναψυκτικά, ένα 5% από τα κατεψυγμένα τρόφιμα και ένα 4% από τα είδη αρτοποιείου. Όσον αφορά στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2021, συγκριτικά με το 2020, σημειώθηκαν οι εξής μεταβολές: +101% σε προϊόντα για κατοικίδια, +84% σε προϊόντα αρτοποιίας, +76% σε ποτά και αναψυκτικά, +68% σε φρέσκα τρόφιμα, +67% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +64% σε συσκευασμένα τρόφιμα και +51% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.

Πίνακας 2

Τι δείχνει το μέσο online καλάθι
Όσον αφορά στο μέσο online καλάθι αγορών, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε το 2021 36,9 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας 78,20 ευρώ, δηλαδή 2,5 προϊόντα λιγότερα και 3,9 ευρώ λιγότερα ανά παραγγελία σε σχέση με το 2020 (Πίνακας 2). Σύμφωνα με την Convert Group, η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία, μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνουν την κυρίαρχη πλέον τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι. Μάλιστα, οι online παραγγελίες συχνά φαίνονται να λειτουργούν ως συμπληρωματικές της φυσικής επίσκεψης των καταναλωτών στο σούπερ μάρκετ, γεγονός που επιβεβαιώνει την εξοικείωση αλλά και προτίμηση πλέον των καταναλωτών προς το online κανάλι.

Πώς μπαίνουν στα online σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές
Ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί ότι το 39% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από άμεσες επισκέψεις στα online σούπερ μάρκετ, δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους, σημειώνοντας μια αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2020.

Αντίθετα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 4% στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (26%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (17%).
Συνολικά, η διείσδυση του τομέα των online σούπερ μάρκετ στο σύνολο των πωλήσεων υπολογίζεται στο 2,5%.

 

Προχωρά η επένδυση του Alexandrion Group στην ΒΙΠΕ Καβάλας

Εντός χρονοδιαγράμματος κινείται το μεγαλεπήβολο σχέδιο της εταιρείας Alexandrion Distillery Hellas, του Alexandrion Group, η οποία έχει στόχο να επενδύσει πάνω από 100 εκατ. ευρώ στην μονάδα παραγωγής αιθυλικής αλκοόλης που στοχεύει να ιδρύσει στην ΒΙΠΕ Καβάλας. Μία επένδυση, της οποίας οι κατασκευαστικές εργασίες σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου αναμένεται να ξεκινήσουν πριν το Πάσχα.

Ήδη, το σχέδιο της εταιρείας αναμένεται να προχωρήσει ομαλά, καθώς η πρώτη φάση της επένδυσης, συνολικού ύψους 33.707.288 ευρώ εγκρίθηκε να ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο και συγκεκριμένα στο καθεστώς ενίσχυσης της Γενικής Επιχειρηματικότητας των άρθρων 37 έως 41 του ν. 4399/2016.

Με την ίδια απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως εγκρίθηκε και η χρηματοδότηση της Alexandrio Distillery κατά το ποσόν των 8.258.283,60 ευρώ.

Τα στάδια της επένδυσης
Όπως είχε αναφέρει πριν λίγες ημέρες ο ιδρυτής και επικεφαλής του ομίλου, Nawaf Salameh, οι επενδύσεις στην Ελλάδα θα χρειαστούν 40 εκατομμύρια ευρώ σε πρώτο στάδιο, 35 εκατομμύρια σε δεύτερο και 30 εκατομμύρια σε τρίτο. Οι αλλεπάλληλες αυτές διαδικασίες έχουν να κάνουν με την σταδιακή αύξηση της δυναμικότητας.

Στον σχεδιασμό της εταιρείας εντάσσεται, εκτός από την παραγωγή και η παλαίωση 50.000 βαρελιών αποσταγμάτων. «Αν πολλαπλασιασθεί ο αριθμός αυτός με 1.200 ευρώ το βαρέλι μπορεί να φανεί το μέγεθος της επένδυσης σε αξία. Και αυτό γιατί, το απόσταγμα πρέπει να παλαιώνεται συνεχώς. Αν βγάλουμε 1.000 λίτρα, πρέπει να τα αντικαταστήσουμε. Οι μεγάλοι παραγωγοί κάνουν πολύ μεγάλες επενδύσεις στην αρχή για να διασφαλίσουν ένα απόθεμα», ανέφερε ο Nawaf Salameh.

Βασική προτεραιότητα της Alexandrion είναι η σταδιακή τοποθέτηση των προϊόντων της τόσο στο κανάλι της λιανικής όσο και στο HoReCa μέσα στο επόμενο διάστημα.
Η εταιρεία έχει την αποκλειστική εκπροσώπηση 23 διεθνών οίκων και συνολικά 54 brands αλκοολούχων ποτών.

Χαρτοφυλάκιο προϊόντων
Όπως είχε αναφέρει, πρόσφατα, στο FOODReporter, ο Γιώργος Στασινόπουλος, γενικός διευθυντής, της Alexandrion Group «Το portfolio μας περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο premium αλκοολούχα ποτά, τα οποία είτε παράγει ο ίδιος ο όμιλος είτε έχει αναλάβει την αποκλειστική τους εκπροσώπηση.

Ο όμιλος έχει την εκπροσώπηση 23 διεθνών οίκων και συνολικά 54 brands αλκοολούχων ποτών. Μεταξύ των brands που παράγει ο ίδιος ο όμιλος είναι το κονιάκ Alexandrion, το οποίο αποτελεί και τη ναυαρχίδα του χαρτοφυλακίου, η βότκα Kreskova, το μπράντυ Brancoveanu και τα premium λικέρ Saber.

Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα των διεθνών οίκων που εισάγει και διανέμει αποκλειστικά για την ελληνική αγορά, μεταξύ αυτών είναι η βότκα Chopin, τα λικέρ De Kuyper, το ρούμι Equiano, το τζιν Brockmans και η σαμπάνια Nicolas Feuillatte ενώ από ελληνικά brands διανέμει το λικέρ μαστίχας Kleos καθώς και τσίπουρο και ούζο από το οινοποιείο Kardasi.