Βασίλης Σταύρου: Το χρονικό μίας προδιαγεγραμμένης… αποχώρησης

Η είδηση της αποχώρησης του Βασίλη Σταύρου από την θέση του Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, την οποία κατείχε από το 2018, δεν ήρθε ως κεραυνός εν αιθρία για τους γνώστες της συγκεκριμένης αγοράς.

Η εξέλιξη αυτή ήταν, μάλλον, προδιαγεγραμμένη και το κομμάτι που έλειπε για να συμπληρωθεί το «παζλ» της αποχώρησης ήταν μόνο ο χρόνος.

Ήδη, τους τελευταίους μήνες του 2021 και συγκεκριμένα από τον Αύγουστο και μετά ο σημερινός, προσωρινός Brand President για την Ελλάδα, Jesper Lauridsen, CEO της Ahold στην Τσεχία, είχε αναλάβει από τέλη του ίδιου μήνα την εποπτεία των δραστηριοτήτων του Ομίλου Ahold Delhaize σε Ελλάδα, Σερβία και Ρουμανία. Συνεπώς, ήταν άμεσος προϊστάμενος του Βασίλη Σταύρου.

Ερωτηματικά και επιδόσεις
Ουδείς βρίσκεται σε θέση να γνωρίζει αν η εξέλιξη αυτή δημιούργησε δυσαρέσκεια στο έλληνα Brand President, καθώς, κατά κάποιο τρόπο, υποβαθμίστηκε ο ρόλος του.

Η ενέργεια αυτή, άλλωστε, είχε αρχίσει να εγείρει και τα πρώτα ερωτηματικά, καθώς μεταξύ των υψηλά ισταμένων στελεχών της αγοράς ψιθυριζόταν από το περασμένο καλοκαίρι ότι οι σχέσεις μεταξύ του Βασίλη Σταύρου και της μητρικής δεν ήταν και οι καλύτερες και ότι σύντομα θα υπήρχαν εξελίξεις.

Βέβαια, υπάρχει και η άποψη που Μάλλον το αντίθετο πρέπει να συνέβαινε, καθώς η μητρική, Ahold Delhaize, δεν πρέπει να ήταν τόσο ικανοποιημένη βλέποντας ότι παρά τις επενδύσεις, το άνοιγμα στο franchising και στα ηλεκτρονικά καταστήματα, η ανάπτυξη να υπολείπεται έναντι του ανταγωνισμού. Ήδη για το 2020 η AB Βασιλόπουλος είχε κλείσει με άνοδο πωλήσεων 3,76% έναντι του 2019, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός κατέγραψε αυξήσεις τζίρου από 6 ως και 15%.

Προς το παρόν, η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος βρίσκεται σε αναζήτηση Βrand president.

Στον Jesper Lauridsen προσωρινά τα καθήκοντα του Βασίλη Σταύρου
Όπως ανέφερε στο FOODReporter η Communication and Sustainability Manager του Ομίλου, Αλεξία Μαχαίρα, για την ώρα, τα καθήκοντα του Βασίλη Σταύρου τα έχει αναλάβει ο προαναφερθείς Jesper Lauridsen, Brand President Albert και Brand Leader για την περιοχή της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης, πέρα από τις τρέχουσες αρμοδιότητές του.
Μάλιστα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ομίλου, ο Jesper Lauridsen θα συνεργαστεί στενά με την Διοικητική Ομάδα της ΑΒ, με στόχο την περαιτέρω απρόσκοπτη ανάπτυξη της εταιρείας, στην ελληνική αγορά.

Η ανακοίνωση της αλυσίδας
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η αλυσίδα επισημαίνεται ότι ο Βασίλης Σταύρου, μετά από 28 χρόνια καριέρας στην ΑΒ Βασιλόπουλος, ανακοίνωσε την απόφασή του να αποχωρήσει από την εταιρεία, όπου ασκούσε καθήκοντα Brand President από το 2018.

Ο Βασίλης Σταύρου ξεκίνησε στην ΑΒ
το 1994. Στη μακρά πορεία του στον Όμιλο, διετέλεσε, μεταξύ άλλων, προϊστάμενος Ποιοτικού Ελέγχου στη Διεύθυνση Αγορών, Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, Ανθρώπινου Δυναμικού και Αειφορίας για την Νοτιοανατολική Ευρώπη & Ινδονησία, καθώς και Brand President της Mega Image στην Ρουμανία.

Για την αποχώρηση του Βασίλη Σταύρου, ο Wouter Kolk, Διευθύνων Σύμβουλος Ahold Delhaize Ευρώπης & Ινδονησίας, δήλωσε:
«Θα ήθελα με αυτήν την ευκαιρία να ευχαριστήσω προσωπικά τον Βασίλη για τη σημαντική συνεισφορά του στην εταιρεία μας, κατά τη διάρκεια της μακρόχρονης καριέρας του.
Είναι γνωστός και σεβαστός για το πάθος του για τους ανθρώπους και το χτίσιμο δυνατών ομάδων.

Η βαθιά εμπειρία του στο χώρο του λιανικού εμπορίου και η φροντίδα για τους άλλους είναι μοναδική και θα μείνει αξέχαστη σε πολλούς.».

Rocket: Σχεδιάζει πολυμέτωπο άνοιγμα στην διανομή ειδών σούπερ μάρκετ

Με μια πολυμέτωπη προσέγγιση επιδιώκει η Rocket να κάνει άνοιγμα στη διανομή ειδών παντοπωλείου στην ελληνική αγορά, μια εξέλιξη, η οποία θεωρείται προδιαγεγραμμένη καθώς τον ίδιο δρόμο έχει ακολουθήσει και σε άλλες χώρες του εξωτερικού που έχει μέχρι στιγμής παρουσία. Όπως αναφέρει στο FOODReporter η Αντωνία Φαρσάτη, Country Manager της Rocket στην Ελλάδα, η πλατφόρμα διανομής φαγητού έχει αρχίσει να συνεργάζεται με το λιανικό εμπόριο σε ορισμένες από τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές συμπεριλαμβανομένων των Κάτω Χωρών, της Κύπρου, της Γαλλίας και της Πορτογαλίας. Σε αυτή λοιπόν την κατεύθυνση αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα να κινηθεί και στην χώρα μας καθώς όπως επισημαίνει η κ. Φαρσάτη «Είμαστε ήδη σε συζητήσεις και προσπαθούμε να προσθέσουμε σούπερ μάρκετ και λιανικό εμπόριο στο χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών μας στην Ελλάδα τους επόμενους μήνες».

Η διττή προσέγγιση
Παράλληλα, σκέφτεται σοβαρά την προοπτική πέραν των συνεργασιών με υφιστάμενες αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου, να δημιουργήσει τον δικό του χώρο αγορών, ακολουθώντας το μοντέλο που έχουν υιοθετήσει αντίστοιχες πλατφόρμες delivery όπως η efood και η Wolt. «Εξετάζουμε μια διττή προσέγγιση με τους λιανοπωλητές – προσφέροντας υπηρεσίες παράδοσης για παραγγελίες που δημιουργούνται στην ιστοσελίδα του συνεργάτη, καθώς και προσφέροντας προϊόντα λιανικής απευθείας στην εφαρμογή», σημειώνει η κ. Φαρσάτη.

Στόχος να πιάσει μερίδιο 15-20% σε όλες τις περιοχές
Η ουκρανική πλατφόρμα αν και μετρά περίπου ένα χρόνο παρουσίας στην ελληνική αγορά έχει καταφέρει να επιδείξει αξιοσημείωτες επιδόσεις, αξιοποιώντας άλλωστε, το θετικό momentum που παρουσιάζει ο συγκεκριμένος κλάδος, ο οποίος έλαβε σημαντική ώθηση τα τελευταία δύο χρόνια από τις ιδιαίτερες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία του κορονοϊού. «Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα καταφέραμε να αυξήσουμε τον όγκο παραγγελιών μας κατά 4 φορές μέσα στο πρώτο τρίμηνο και συνεχίζουμε να βλέπουμε μια θετική τάση», υπογραμμίζει η Country Manager της Rocket στην Ελλάδα και συνεχίζει λέγοντας: «Στόχος μας είναι να επιτύχουμε μερίδιο αγοράς 15-20% σε όλες τις περιοχές που εξυπηρετούμε καθώς και να διπλασιάσουμε τις περιοχές που προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας».