Ποιος ετοιμάζεται να φέρει στα ελληνικά ράφια τη βαυαρική μπύρα Engel

Engel Hellas ονομάζεται η νέα εταιρεία που δημιούργησε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της κατασκευαστικής Ten Brinke Hellas, Φώτης Γιόφτσιος, κάνοντας με αυτόν τον τρόπο την είσοδό του στον τομέα των αλκοολούχων ποτών.

Η συγκεκριμένη εταιρεία, με έδρα το Χαλάνδρι, θα δραστηριοποιηθεί στο χονδρεμπόριο μπύρας και εισαγόμενων ποτών και είναι 100% θυγατρική της Vililo ΑΕ, την οποία ελέγχει ο κ. Γιόφτσιος. Σύμφωνα με πληροφορίες, η νεοσύστατη εταιρεία βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με μεγάλες αλυσίδες για συνεργασίες με στόχο την τοποθέτηση των προϊόντων που εισάγει, και δεν είναι άλλα από τις μπύρες της γερμανικής ζυθοποιίας Engel, όπως άλλωστε προδίδει και το όνομά της.

Να σημειωθεί ότι πρόκειται για προσωπικό εγχείρημα του Φώτη Γιόφτσιου, που δε σχετίζεται με την Ten Brinke.
Την εισαγωγή των ζύθων της Engel στην Ελλάδα έχει αναλάβει από το 2020 η Feinkosta Hellas, θυγατρική της Feinkosta, μίας εταιρείας που ιδρύθηκε το 1990 από Έλληνες και δραστηριοποιείται στη γερμανική αγορά, εισάγοντας εκεί ελληνικά τρόφιμα και ποτά. Σκοπός της Feinkosta Hellas είναι να ακολουθήσει την αντίστροφη διαδρομή, εισάγοντας και διακινώντας γερμανικά προϊόντα στην ελληνική και στην κυπριακή αγορά. Επικεφαλής της Feinkosta είναι ο αδελφός του Φ. Γιόφτσιου, Κωνσταντίνος, ενώ στην ελληνική θυγατρική συμμετέχει και ο Πέτρος Γεωργίου, που έχει οριστεί ως ο διαχειριστής της Engel Hellas. Πάντως, σήμερα η συγκεκριμένη μπύρα δε φαίνεται να έχει αξιόλογη παρουσία στην ελληνική αγορά, καθώς δεν είναι διαθέσιμη σε κάποιο από τα μεγάλα κανάλια διανομής.

Ποια είναι η ζυθοποιία Engel
Η Engel είναι μία ζυθοποιία μεσαίας παραγωγής που δραστηριοποιείται από το 1738, διατηρώντας την παλιά αυθεντική συνταγή της χειροποίητης βαυαρικής μπύρας και απέχοντας συνειδητά από τη βιομηχανοποίηση.

Η μπύρα Engel αριθμεί πάνω από 20 είδη ετικέτας στις κατηγορίες Traditional, keller (Lager), Special, Wheat (Weiss), Strong (Bock), Bio & Bio- Alcohol Free. Διαθέτει επίσης στο χαρτοφυλάκιό της μη αλκοολούχα ποτά, όπως το κρύο τσάι Engel Früchtetee και το Engel Sport με γεύση εσπεριδοειδών.

Η ζυθοποιία χρησιμοποιεί για την παρασκευή τής μπύρας της φυσικές ακατέργαστες πρώτες ύλες από την περιοχή Hohenlohe, η οποία έχει επισήμως αναγνωριστεί για την εξαιρετική ποιότητα σπόρων κριθαριού ζυθοποιίας.

Kafea Terra: Οι νέες επενδύσεις, η διψήφια αύξηση στον τζίρο και η άνοδος του ecommerce

Για το επενδυτικό πρόγραμμα, τα νέα προϊόντα που σχεδιάζει να λανσάρει αλλά και για τις καινούργιες τάσεις που αναδύθηκαν με το ξέσπασμα της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης στην αγορά του καφέ μίλησε στο FOODReporter η Νιόβη Καλλέργη, Αντιπρόεδρος και CMO της Κafea Terra Food & Drinks.

Ποιες είναι οι προοπτικές της εγχώριας αγοράς καφέ και πώς έχει επηρεαστεί τα τελευταία δύο χρόνια από την πανδημία του κορονοϊού;

Κατά την περίοδο της πανδημίας, ο κλάδος Ho.Re.Ca έχει επηρεαστεί σημαντικά, με μειώσεις κύκλου εργασιών μεγαλύτερες του 50%, ενώ ο τομέας του οργανωμένου λιανεμπορίου και e-commerce ευνοείται και παρουσιάζει εντυπωσιακή ανάπτυξη. Με δεδομένο ό,τι οι νέες καταναλωτικές συνήθειες που διαμορφώνουν οι αλλαγές στον τρόπο ζωής και στην τεχνολογία διαφαίνεται ότι θα παραμείνουν, ο συντονισμός των επιχειρήσεων καφέ στα νέα ζητούμενα της συγκυρίας είναι μονόδρομος.

Οι μάρκες που θα πρωταγωνιστήσουν θα είναι όσες αναπτύσσονται σε στρατηγικές που συνδέονται με την ποιότητα ζωής, τη διασφάλιση υγείας, την προσφορά στην κοινωνία και τις τοπικές κοινότητες αλλά και τη προστασία του οικοσυστήματος.

Πώς έκλεισε το 2021 για την Kafea Terra;

Οι επιπτώσεις της πανδημίας δοκίμασαν τις αντοχές μας αλλά συγχρόνως μας προπόνησαν σε ευέλικτη αναδιοργάνωση και προσαρμοστικότητα, σε αποφασιστικές μεταρρυθμίσεις και καινοτόμες επενδύσεις. Αφοσιωμένοι στις αξίες μας και εστιασμένοι στην επίτευξη αριστείας σε όλους τους τομείς δράσης μας κατορθώσαμε το 2021 να αποτελεί έτος υγιούς και ισχυρής ανάκαμψης που αποτυπώθηκε με αύξηση τζίρου 22%. Επιπλέον, διατηρήσαμε την περσινή ανάπτυξη στο κανάλι Retail (+40%), κερδίζοντας ταυτόχρονα μερίδια αγοράς.

Κοντά στο κλείσιμο της περσινής χρονιάς λανσάραμε στο λιανεμπόριο νέα σειρά σε κάψουλες αλουμινίου Dimello για συμβατές μηχανές, σε 7 τύπους, σε πολύ φρέσκια και πρακτική συσκευασία. Ακόμη, διευρύναμε τους κωδικούς του Dimello στο ράφι με την εισαγωγή 2 κωδικών Espresso και ενός filter. Επιπρόσθετα, λανσάραμε το μοναδικό χαρμάνι illy 100% Arabica και σε στιγμιαίο καφέ, με πλούσιο άρωμα, σε δύο τύπους, Classico και Intenso. Παράλληλα, πολύ πρόσφατο λανσάρισμa μας για τον κλάδο Ho.Re.Ca. είναι μια νέα σειρά χαρμανιών Dimello, 100% Arabica, που σηματοδοτήσαμε “THREE CONTINENTS”. Πρόκειται για 3 χαρμάνια με πιστοποιημένο καφέ RFA από 3 ηπείρους, Αμερική, Ασία και Αφρική με σεβασμό στο μικροκλίμα και το ιδιότυπο οικοσύστημα της κάθε ηπείρου. Οι εμπορικές επιτυχίες δημιούργησαν προστιθέμενη αξία σε όλους τους τομείς δράσης μας. Προσέδωσαν ισχυρή ώθηση στην υλοποίηση επενδύσεων για την περαιτέρω επέκταση και αυτοματοποίηση της Βιομηχανικής μονάδας, υποστήριξαν τη δημιουργία 12 νέων άμεσων θέσεων εργασίας, έφεραν ταχύτερα τον ψηφιακό μετασχηματισμό με νέα καινοτόμα εργαλεία και ενίσχυσαν τη συνεισφορά μας στην κοινωνία. Το σύνολο των επενδύσεων και των αναπτυξιακών ενεργειών πραγματοποιήθηκε υπό το πρίσμα της συνολικής στρατηγικής για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας.

Υπάρχει σχέδιο για το λανσάρισμα νέων προϊόντων και αν ναι σε ποιο κανάλι θα κατευθύνονται;

H “ραχοκοκαλιά” του οργανισμού μας είναι ο κλάδος Ho.re.ca, o κύριος πυλώνας διανομής μας όπου προσφέρουμε καφέ σε πανελλαδική εμβέλεια. Βεβαίως, η πιο πρόσφατη δραστηριοποίηση μας στον κλάδο λιανικής είναι εξαιρετικής δυναμικής, με τον Dimello να παρουσιάζει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης σ’ όλες τις μορφές για espresso, filter coffee και κάψουλες. Με την σημαντική συμβολή του Τμήματος Παραγωγής και R&D, όπου ηγούνται αντίστοιχα οι Γιάννης και Δημήτρης Καρυοφύλλης, αλλά και των Τμήμα Marketing & Retail, επενδύουμε συνεχώς στην έρευνα για ανάπτυξη νέων προϊόντων.

Προσεχώς πρόκειται να διευρυνθεί η προϊοντική λίστα των κωδικών Dimello Retail με την έκδοση Single Origin Espresso 250gr διαθέσιμη σε 3 προελεύσεις :Brazil, Guatemala & Colombia. Μια πολύ φρέσκια πρόταση για όσους επιθυμούν να απολαμβάνουν χαρμάνι Dimello, μοναδικής γεωγραφικής προέλευσης. Παράλληλα, σχεδιάζουμε να εμπλουτίσουμε το χαρτοφυλάκιο μας με νέες επιλογές στην κατηγορία του καφέ φίλτρου.

Επίσης, είμαστε χαρούμενοι που σύντομα προστίθεται ακόμη μια γεωγραφική προέλευση στο ρεπερτόριο του illy, η Costa Rica Arabica Selection 1,5kg. Πρόκειται για χαρμάνι φίνας και εκλεπτυσμένης ποιότητας , γλυκό και ισορροπημένο, με νότες μελιού, βανίλιας και εσπεριδοειδών. Ο ξεχωριστός του χαρακτήρας φτάνει αναλλοίωτος στο φλιτζάνι χάρη στην μοναδική, κατοχυρωμένη συσκευασία υπό πίεση.

Ως αποκλειστικοί αντιπρόσωποι και διανομείς του brand illy, ποιος είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός της ανάπτυξής σας για τους τομείς δράσης σας; (HoReCa και Retail)

Είμαστε περήφανοι που ο αδιαμφισβήτητος, διεθνής ηγέτης της κατηγορίας καφέ, illy εντάσσεται στο χαρτοφυλάκιο μας, σε αποκλειστική εισαγωγή και διάθεση σε όλα τα δίκτυα κατανάλωσης καφέ: Ho.Re.Ca, Retail & Office με απευθείας οργάνωση στις περιοχές Αττική – Θεσσαλονίκη και μέσω Δικτύου Εμπορικών Συνεργατών σε όλη την Ελληνική επικράτεια. Η Kafea Terra εξελίχθηκε στον μεγαλύτερο αποκλειστικό διανομέα της illycaffé S.P.A. παγκοσμίως, καθώς η ιταλική εταιρεία εξάγει στην Ελλάδα το 50% του όγκου που διανέμεται συνολικά σε ολόκληρη την Ευρώπη. Με κινητήριο δύναμή την αμείωτη αγάπη για τον καλό καφέ συνεχίζουμε να αφιερώνουμε πόρους στην ανάπτυξη του brand illy και στη μετάδοση της κουλτούρας αριστείας. Φέτος συμμετέχουμε με πολλή χαρά και ενδιαφέρον στην Έκθεση HORECA, όπου θα παρουσιάσουμε τον καφέ μοναδικής γεωγραφικής προέλευσης illy Costa Rica, στη μοναδική στον κόσμο συσκευασία υπό πίεση που διατηρεί τον καφέ φρέσκο έως και 3 χρόνια. O καφές αρχικά θα διατίθεται μόνο για επαγγελματική χρήση σε συσκευασία 1.5kg (βαρελάκι). Πρόκειται για την συσκευασία ορόσημο όπου ο καφές ωριμάζει μέσα στο δοχείο καθώς περισσότερα αρώματα προσκολλώνται στα έλαια του καφέ και απελευθερώνονται αργά μετά το άνοιγμα. Στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο με αφετηρία την έκθεση HO.RE.CA θα γίνει το παγκόσμιο λανσάρισμα καθώς ο κωδικός έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για την Ελλάδα και την Kafea Terra.

Το Costa Rica συνδυάζει φρουτένια αρώματα εσπεριδοειδών με έντονες νότες μελιού, καραμέλας και βανίλιας. Έχει κρεμώδες σώμα και γλυκιά επίγευση. Μέσα στο 2022 οι home users θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το Costa Rica και σε κάψουλα iperespresso illy.

Ποιος είναι ο επενδυτικός σας σχεδιασμός;

Οι προκλήσεις του περιβάλλοντος και οι πιέσεις ανταγωνιστικότητας του κλάδου μας, είναι κύριο χαρακτηριστικό της ελληνικής αγοράς καφέ, όπου έμπρακτα πετυχαίνουμε να ενισχύουμε την ανθεκτικότητά μας με καθημερινό, εντατικό έργο και συνεχείς επενδύσεις σε όλους τους τομείς που ενισχύουν το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Παραδοσιακά επενδύουμε στους ανθρώπους μας, στην εκπαίδευση, την καινοτομία, τις νέες τεχνολογίες και τις βιώσιμες πρακτικές. Αντικειμενικός σκοπός μας είναι να αναπτύσσουμε σταθερά μία υπεύθυνη, πρωτοποριακή και εξωστρεφής επιχείρηση που εδραιώνει τη θέση της στην κορυφή.

Το επενδυτικό πλάνο της επόμενης πενταετίας περιλαμβάνει επενδύσεις που σχετίζονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τη βιομηχανική μονάδα στην οποία επιδιώκουμε αύξηση της παραγωγικότητας και αριστοποίηση των διεργασιών και των υπόλοιπων παραμέτρων που συνδέονται με την ανάπτυξη των brands, όπως είναι οι ενέργειες Marketing & Πωλήσεων, οι χώροι αποθήκευσης και η επέκταση της παραγωγής. Στρατηγικός προσανατολισμός της εταιρείας είναι η μακροπρόθεσμη επένδυση στους πυλώνες Βιώσιμης Ανάπτυξης, που περιλαμβάνουν την αύξηση του ποσοστού συνεισφοράς στην Κοινωνία, τη δημιουργία νέων άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας και επενδύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος με προτεραιότητα την κυκλική οικονομία, την εξοικονόμηση ενέργειας με ταυτόχρονη μετάβαση σε ΑΠΕ και την μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος σε όλη την αλυσίδα αξίας.

Σκέφτεστε να κάνετε κάποιο illy store;

Με την πολύτιμη συμμετοχή των συνεργατών μας, έχουμε δημιουργήσει 2 καταστήματα illy – Espresso Box στην Αττική, τα οποία αποτελούν boutique κωδικών illy με μεγάλη ποικιλία προϊόντων καφέ, μηχανών και αξεσουάρ και ταυτόχρονα αρκετές επιχειρηματικές οντότητες, που λειτουργούν ως illy outlets σε διάφορα σημεία της χώρας.

Είμαστε αφοσιωμένοι στην ανάπτυξη των brands και ευρύτερα της κουλτούρας του καφέ μέσα από το δίκτυο εμπορικών συνεργατών και των επιχειρηματιών καφεστίασης, που δραστηριοποιούνται στους μεγάλους κλάδους της Ελληνικής αγοράς Horeca, Retail & Office.

Πείτε μας για την πορεία του ηλεκτρονικού καταστήματος illyshop.gr

To illyshop ακολουθεί τη δυναμική τρέχουσα τάση του τομέα e-commerce με σημαντική ανάπτυξη, παρουσιάζοντας 44% αύξηση των πωλήσεων το 2020 σε σύγκριση με το 2019. Είναι ένα κανάλι που παρέχει εμπλουτισμένη γκάμα προϊόντων illy retail και αξεσουάρ, προσφέροντας στον χρήστη μία personalized εμπειρία. Πρωταρχικός σκοπός μας είναι η οικοδόμηση εμπιστοσύνης και πιστότητας μέσα από τη βιωματική εμπειρία απόλαυσης. Στόχος που ενισχύεται εκ παραλλήλου με την online πώληση των illyshop.gr, dimellocoffee.com και του Δικτύου Συνεργατών μας, με υψηλό επίπεδο απήχησης και αποτελέσματα που συνηγορούν στην θερμή ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού μας.