Carlsberg: Αύξηση όγκου πωλήσεων και μεριδίου στην Ελλάδα

Αύξηση της τάξεως του 4,7% ανέφερε η Carlsberg στα συνολικά έσοδα του 2023, ήτοι 73,59 δισ. κορώνες. Ειδικότερα, σύμφωνα με την παρουσίαση των τελικών αποτελεσμάτων της εταιρείας για το οικονομικό έτος 2023, στη ζώνη της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, ο συνολικός όγκος των πωλήσεων της μειώθηκε κατά 4%, ενώ τα έσοδα της ανά εκατόλιτρο (hl) έφτασαν στο +17%.

ΝΑ Ευρώπη: Ανάπτυξη μεριδίου σε όλες τις αγορές εκτός της Ιταλίας
Όσον αφορά στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, στην περιοχή σημειώθηκε σημαντική ανάπτυξη μεριδίου σε όλες τις αγορές με εξαίρεση την ιταλική αγορά. Αξιοσημείωτο δε το γεγονός ότι η Carlsberg ανέφερε αύξηση του όγκου πωλήσεων στην Ελλάδα και τη Σερβία, ενώ παρατηρήθηκε ανάπτυξη στην κατηγορία των premium και των προϊόντων της χωρίς αλκοόλ του χαρτοφυλάκιού της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη γενικότερα. Επιπλέον, σύμφωνα με τα οικονομικά της αποτελέσματα, η Carlsberg σημείωσε ότι υπήρχε διψήφια αύξηση εσόδων ανά hl στη συγκεκριμένη ζώνη δραστηριοποίησης, κυρίως λόγω των αυξήσεων των τιμών. Αναφορικά, βάσει των αποτελεσμάτων της, το 2024, η Carlsberg φιλοδοξεί να δει σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης CAGR γύρω στο 4-6% (προηγουμένως στο 3-5%).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Δ. Βιντζηλαίος: Η ολική επαναφορά της Creta Farms, η είσοδος στα plant-based και οι κινήσεις στο εξωτερικό

Το 2020 η Creta Farms, μετά από πολλές διοικητικές «περιπέτειες», είχε φτάσει στο ναδίρ, έχοντας μερίδιο αγοράς μόλις 4% στην κατηγορία των αλλαντικών. Τρία χρόνια αργότερα, και με τον όμιλο Bella του στρατηγικού επενδυτή Δημήτρη Βιντζηλαίου να κρατά έκτοτε το «τιμόνι» της κρητικής επιχείρησης, το μερίδιο αυτό έχει φτάσει περίπου στο 25%, ενώ στον κατεψυγμένο γύρο ξεπερνά το 70%. Πώς κατέστη εφικτό αυτό το comeback; «Είναι αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς του προσωπικού της εταιρείας, το οποίο πίστεψε στο νέο εγχείρημα και ακριβώς επειδή πίστεψε, κατάφερε να πείσει και την αγορά ότι πρόκειται για μια οργανωμένη προσπάθεια αναστήλωσης της Creta Farms, κάτι που τα τελευταία χρόνια είχε αποτύχει», ανέφερε ο Δημήτρης Βιντζηλαίος σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο FOODReporter, προσθέτοντας ότι η εταιρεία λάνσαρε τα τελευταία χρόνια και αρκετούς νέους κωδικούς, προσπαθώντας να κεντρίσει το ενδιαφέρον του καταναλωτή.

Τα Vegan 4 you και οι προοπτικές για plant-based αλλαντικά
Μεταξύ των νέων αυτών προϊόντων είναι και η σειρά Vegan 4 you, που αποτελεί το πρώτο εγχείρημα της Creta Farms στον ταχύτατα αναπτυσσόμενο χώρο των plant-based προϊόντων. Όπως μας εξήγησε ο κ. Βιντζηλαίος, «η ιδέα να μπούμε στα vegan προϊόντα δεν ήταν απλά να βγάλουμε μια ακόμα σειρά στην αγορά. Το πιστέψαμε και προτείνουμε ένα ελληνικό vegan προϊόν, βασισμένο στις δικές μας γεύσεις, με λάδι, βότανα, μυρωδικά και μπαχαρικά από την Κρήτη». Μάλιστα, αποκάλυψε ότι η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει και σε κάποιες δοκιμές plant-based αλλαντικών, όμως ο Δημήτρης Βιντζηλαίος εκτιμά πως η συγκεκριμένη αγορά προς το παρόν είναι πολύ μικρή και δεν υπάρχει ενδιαφέρον ούτε από τις αλυσίδες για τοποθετήσεις προϊόντων.

Πώς ο πληθωρισμός επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά στα αλλαντικά
Τι γίνεται όμως με τα «κανονικά» αλλαντικά; Σύμφωνα με τον κ. Βιντζηλαίο, οι τάσεις στην αγορά αυτή έχουν επηρεαστεί μετά τον πληθωρισμό που δημιούργησαν τα γεγονότα στην Ουκρανία, κάνοντας τον καταναλωτή πιο προσεκτικό, «ψαγμένο» και επιλεκτικό. Πλέον, ο καταναλωτής αναζητά την προσφορά και το φτηνό, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν κοιτάει και την ποιότητα. «Ο Έλληνας σέβεται τα προϊόντα που βάζει στο τραπέζι του και γι’ αυτό βλέπουμε ότι παρά τις τιμές, υπάρχει συνεχής αύξηση της ζήτησης σε κάποιες ποιοτικές σειρές προϊόντων», σημείωσε. Μετά την εξαγορά από τον όμιλο Bella, η διοίκηση της Creta Farms έχει προχωρήσει σε επενδύσεις αρκετών εκατομμυρίων ευρώ για την αναβάθμιση της παραγωγής της, επενδύσεις οι οποίες θα συνεχιστούν και το 2024. Ήδη, σύμφωνα με τον κ. Βιντζηλαίο, προχωρά η αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων της παραγωγικής μονάδας της εταιρείας στο Ρέθυμνο, καθώς και η αντικατάσταση του τεχνολογικού εξοπλισμού με νέο, πιο σύγχρονο και αποδοτικό. Επενδύσεις γίνονται και στο εργοστάσιο της Σπάρτης, σε διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, με στόχο να επιτευχθεί αύξηση κατά 20% της συνολικής παραγωγής της Creta Farms. Προβλέπονται επιπλέον επενδύσεις για εξοικονόμηση ενέργειας, όπως επίσης και περιορισμό του οικολογικού αποτυπώματος της εταιρείας.

Εξαγωγές και παραχωρήσεις πατεντών
Πέρα από τη δραστηριοποίησή της στην ελληνική αγορά, η Creta Farms κοιτάζει και εκτός συνόρων, με την εξωστρέφεια της εταιρείας να κινείται σε δύο κατευθύνσεις: αφενός στις απευθείας εξαγωγές παραγόμενων προϊόντων από την εταιρεία στις αγορές των Βαλκανίων με όλο της το προϊοντικό portfolio (η εταιρεία ξεκίνησε συνεργασίες για εξαγωγές προϊόντων κατάψυξης σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές), και αφετέρου στις συμφωνίες παραχώρησης και ανάπτυξης έναντι royalties των πατεντών της εταιρείας σε αγορές του εξωτερικού. Σε αυτό το μέτωπο, όπως τόνισε ο κ. Βιντζηλαίος, η Creta Farms ανανέωσε με επιτυχία μια αδρανή σύμβαση στην Ισπανία και πρόσφατα υπέγραψε μια νέα, πολλά υποσχόμενη με συνεργάτη για την αγορά της Γαλλίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Επί ποδός πολέμου Κρήτη και Βόρεια Ελλάδα για την τσικουδιά και το τσίπουρο

Περίπου 380.000 μικροί αποσταγματοποιοί από την Κρήτη ως την Αλεξανδρούπολη κινδυνεύουν να χάσουν το δικαίωμα χρήσης των κατοχυρωμένων ονομασιών «τσίπουρο» και «τσικουδιά» σε περίπτωση που ψηφιστεί το νομοσχέδιο που αφορά στην ενσωμάτωση στην Ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151, για την εναρμόνιση των διαρθρώσεων των ειδικών φόρων κατανάλωσης που επιβάλλονται στην αλκοόλη και τα αλκοολούχα ποτά, σε τροποποίηση διατάξεων της Οδηγίας 92/83 ΕΟΚ.

Η κατάθεση του νομοσχεδίου αυτού στη Βουλή, προς ψήφιση, βρήκε από την αρχή αντίθετους τόσο τους συνεταιρισμούς των αποσταγματοποιών της Κρήτης όσο και της Βόρειας Ελλάδας και κυρίως τον Σύλλογο Αμβυκούχων Δήμου Τυρνάβου, ο οποίος έχει ήδη ξεκινήσει τις εκστρατείες ενημέρωσης.

Όπως αναφέρει στο FOODReporter ο Γιάννης Καναβάκης, πρόεδρος του Συλλόγου Παραδοσιακών Αποσταγματοποιών Τσικουδιάς Νομού Λασιθίου, το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί μια μεθόδευση με στόχο το υπουργείο να πάρει ουσιαστικά τις ονομασίες από τους 380.000 περίπου μικρούς παραγωγούς σε όλη την Ελλάδα και να τις κατοχυρώσει σε 50-60 μεγάλες επιχειρήσεις. Μάλιστα, όπως πρόσθεσε, ο Σύλλογος ζήτησε με σχετικό του υπόμνημα «την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου, το οποίο απαγορεύει τη χρήση της παραδοσιακής ονομασίας “τσικουδιά” και “τσίπουρο” και την αντικαθιστά με τον όρο “προϊόν απόσταξης μικρών αποσταγματοποιών (διήμερων)”».

Οι συνέπειες που θα έχει το νομοσχέδιο, χαρακτηρίζονται ως καταστροφικές για τους μικρούς αποσταγματοποιούς, καθώς, όπως αναφέρουν, χιλιάδες αμβυκούχοι θα δουν το προϊόν τους να απαξιώνεται στα μάτια των καταναλωτών και,οι αμπελουργοί θα χάσουν ένα σημαντικό μέρος του εισοδήματός τους, καθώς η λειτουργία των αμβύκων απορροφά ένα σημαντικό μέρος της παραγωγής τους, που διαφορετικά θα έμενε αδιάθετο.

Αυτό επηρεάζει όλους τους αμπελουργούς τόσο της Κρήτης όσο και της ηπειρωτικής Ελλάδας, και κυρίως στις περιοχές Τυρνάβου και Ελασσόνας, όπου υπάρχουν μονοκαλλιέργειες.
Οι αποσταγματοποιοί της Κρήτης σκοπεύουν να προσφύγουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και να ζητήσουν αποζημιώσεις για τον κλάδο των διήμερων αποσταγματοποιών, σε περίπτωση που δεν μπορέσουν να ανατρέψουν την απαγόρευση της χρήσης του ονόματος “τσικουδιά” στη διακίνηση του παραδοσιακού ποτού της Κρήτης.

Το θέμα περνάει, κυρίως, μέσα από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι κανονισμοί που ισχύουν αναφέρονται κυρίως στους διήμερους «καζανάρηδες». Αντιθέτως, οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν δεν αντιπροσωπεύουν αυτή τη φιλοσοφία. Μόνο η τελευταία εγκύκλιος που βγήκε από το υπουργείο Ανάπτυξης στις 20 Ιανουαρίου φέτος αναφέρει την απαγόρευση της ονομασίας. Βέβαια, είχε προηγηθεί η Υπουργική Απόφαση του 2017, αλλά δεν είχε εφαρμοστεί.

Πάντως, σύμφωνα με τη θέση της πρώην υφυπουργού Οικονομικών και νυν βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ, Κατερίνας Παπανάτσιου, επί των ημερών της οποίας προέκυψε το θέμα :

  • Από κανένα νομικό κείμενο της Ευρωπαϊκής ή της Εθνικής νομοθεσίας δεν προκύπτει υποχρέωση αλλαγής της ορολογίας και της εγκατάλειψης των όρων «Τσίπουρο και Τσικουδιά».
  • Σε κανένα νομικό κείμενο της Ευρωπαϊκής ή της Εθνικής νομοθεσίας δεν περιγράφεται αυτή η καινούργια ορολογία την οποία εισάγει η Κυβέρνηση με το εν λόγω νομοθέτημα.
  • Καμία σχετική συζήτηση αλλαγής της ορολογίας δεν έχει αναπτυχθεί μέχρι τώρα, ούτε σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης ούτε, πολύ περισσότερο, στη χώρα μας.
  • Αυθαίρετα επιχειρείται σύγχυση μεταξύ του παραδοσιακά παραγόμενου αποστάγματος και των κανόνων εμπορίας αλκοολούχων ποτών. Οι κανόνες εμπορίας ουδεμία σχέση έχουν με την παρούσα Οδηγία και την ενσωμάτωσή της στο εθνικό μας δίκαιο.

Επενδύσεις €5 εκατ. σχεδιάζει η ETPA Packaging

Σε επενδυτικό ρυθμό κινείται η ETPA Packaging, η εταιρεία που δραστηριοποιείται στην εγχώρια αγορά αυτοκόλλητων ετικετών και συσκευασίας και η οποία βρέθηκε πριν μερικούς μήνες στο επίκεντρο της δημοσιότητας με την είσοδο του Elikonos 2 S.C.A. SICAR. Το επόμενο βήμα για την περαιτέρω ανάπτυξη της βιομηχανίας έρχεται με την υλοποίηση μιας νέας επένδυσης, η οποία αφορά στην δημιουργία μας κανούργιας μονάδας παραγωγής σωληναρίων τύπου Laminate καθώς και στην επέκταση της δυναμικότητας της υφιστάμενης μονάδας που λειτουργεί στις εγκαταστάσεις που διαθέτει στην Κομοτηνή της Θράκης.

Μάλιστα, η συγκεκριμένη επένδυση πρόσφατα πήρε το πράσινο φως προκειμένου να υπαχθεί στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου. Το συνολικό επιλέξιμο και ενισχυόμενο κόστος για τη δημιουργία της μονάδας και την επέκταση της δυναμικότητας ανέρχεται στα 5,047 εκατ. ευρώ. Η συγκεκριμένη την κίνηση θα επιτρέψει στην ETPA Packaging να ενισχύσει τη θέση της στην εγχώρια αγορά, ενδυναμώνοντας το χαρτοφυλάκιο των συνεργασιών της, οι οποίες αυτή την στιγμή περιλαμβάνουν μια σειρά από βιομηχανίες με δραστηριότητα στον κλάδο των τροφίμων, των ποτών, των απορρυπαντικών και των καλλυντικών.

Οι οικονομικές επιδόσεις
Σε ό,τι αφορά τώρα τις οικονομικές επιδόσεις της βορειοελλαδίτικης επιχείρησης, με βάση τις τελευταίες καταστάσεις, οι πωλήσεις της το 2020 έκλεισαν στα 15,3 εκατ. ευρώ έναντι 14,9 εκατ. ευρώ το 2019, καταγράφοντας άνοδο 3%. Σε επίπεδο καθαρού αποτελέσματος, η ETPA Packaging γύρισε σε ζημιές, οι οποίες διαμορφώθηκαν στις 195 χιλ. ευρώ ενώ το 2019 είχε εμφανίσει κέρδη 124 χιλ. ευρώ.

Οι πωλήσεις αν και έκλεισαν με θετικό πρόσημο, ωστόσο εμφάνισαν ασθενική ανάπτυξη σε σχέση με το +10 που είχαν κλείσει το 2019 καθώς επηρεάστηκαν από τις ιδιαίτερες συνθήκες, που έφερε η πανδημία του κορονοϊού, δημιουργώντας εμπόδια που απέτρεψαν την επιχείρηση να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες της μονάδας και του επενδυτικού προγράμματος σε μηχανολογικό εξοπλισμό που είχε ολοκληρωθεί το 2018. Επιπλέον, προκειμένου να ενισχύσει την ταμειακή της θέση, έλαβε δύο δάνεια, το ένα ύψους 2,5 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα και το άλλο 1 εκατ. ευρώ από την Alpha Bank. Θυμίζουμε ότι τον περασμένο Οκτώβριο, το επενδυτικό κεφάλαιο Elikonos 2 S.C.A. SICAR των Τάκη Σολωμού και Παντελή Παπαγεωργίου επένδυσε 5,5 εκατ. ευρώ στην ETPA Packaging, σηματοδοτώντας την έβδομη μέχρι τότε επένδυσή του.

Το δραστήριο fund έχει δείξει μια ιδιαίτερη αδυναμία στον εγχώριο κλάδο των τροφίμων, έχοντας επενδύσει στην Ροδούλα, την Μινέρβα Ελαιουργική, την Andromeda Seafood, την Μέγα Γύρος, την SelectFish και την Eurocaterung-Φρεσκούλης. Ωστόσο, στο επενδυτικό του στόχαστρο έχουν βρεθεί και άλλοι κλάδοι καθώς έχει αποκτήσει μειοψηφική συμμετοχή στην ComSys, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα πώλησης τεχνολογικών προϊόντων και υπηρεσιών καθώς και στην OJOO Limited, δραστηριοποιείται μέσω της ιστοσελίδας της www.soundsnap.com ως ψηφιακή βιβλιοθήκη ηχητικών εφέ.

Αχναγάλ: Λανσάρει στην αγορά νέα σειρά χαλλουμιών

Μια νέα σειρά από χαλλούμια συστήνει στο καταναλωτικό κοινό η βιομηχανία γαλακτοκομικών προϊόντων Αχναγάλ, η οποία ιδρύθηκε το 1977 από τον Λευτέρη Ελευθερίου και έχει έδρα της το Δασάκι της Άχνας. Σε δηλώσεις του στο Retail, o εκ των ιδιοκτητών της εταιρείας, Άγγελος Ελευθερίου, ανέφερε ότι η Αχναγάλ, σεβόμενη τις γαστρονομικές παραδόσεις της Κύπρου και με αφορμή την παγκύπρια πλέον επέκταση των προϊόντων της, αποφάσισε να επανασυστήσει στους Κύπριους καταναλωτές το παραδοσιακό χαλλούμι.

Ορμηδιώτικο, αιγινό, διπλωμένο
Αιχμή του δόρατος, το Ορμηδιώτικο χαλλούμι, με το χαρακτηριστικό κοκκινωπό χρώμα, το οποίο παράγεται από αιγοπρόβειο γάλα και με τεχνική διαφορετική από τη συνηθισμένη, που παράγεται το χαλλούμι, η οποία αναπτύχθηκε στη περιοχή της Ορμήδειας. Ακολουθεί το αιγινό χαλλούμι, που φτιάχνεται από κατσικίσιο γάλα.

Ιστορικά, το κατσικίσιο χαλούμι αναπτύχθηκε, κυρίως, σε ορεινές περιοχές του νησιού, όπου η μορφολογία του εδάφους συντέλεσε στην παρουσία της αίγας. Τέλος, η εταιρεία επαναλανσάρει στην αγορά το παραδοσιακό διπλωμένο χαλλούμι, που συναντάμε σε όλη την Κύπρο και παράγεται από αιγοπρόβειο γάλα.

Μικτή εικόνα παρουσιάζει για το 2020 ο κλάδος της αλευροβιομηχανίας

Μείωση 4,7% παρουσίασε για το 2020 σε σχέση με το 2019 η εγχώρια αγορά αλεύρων, προερχομένων από σίτο, ενώ στη δεκαετία 2011 ως 2020 ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς ήταν αρνητικός κατά 0,7%.

Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της κλαδικής μελέτης «Αλευροβιομηχανία» που εκπόνησε η εταιρεία Συμβούλων Επιχειρήσεων ΣΤΟΧΑΣΙΣ ΑΕ, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης σειράς μελετών αγοράς υπό τον τίτλο «Κλαδικές Στοχέυσεις».

Όπως επισημαίνεται στην ίδια μελέτη, η επιλογή της αλευροβιομηχανίας έγινε με το σκεπτικό ότι αποτελεί έναν από τους παραδοσιακούς, «ανθεκτικούς» κλάδους της ελληνικής οικονομίας, γεγονός που οφείλεται στη σχετικά ανελαστική ζήτηση των προϊόντων αλεύρου (ψωμί και είδη αρτοποιίας). Όπως αναφέρει ο κ. Αδάμ Ρεγκούζας, Senior consultant της ΣΤΟΧΑΣΙΣ, το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς αλεύρων σίτου και σιμιγδαλιού υπολογίζεται σε 855 χιλ. τόνους το 2020, παρουσιάζοντας μείωση 3,1% σε σχέση με το 2019, γεγονός που οφείλεται στην πανδημία Covid-19, η οποία επηρέασε αρνητικά το «κανάλι» HO.RE.CA. Σημειώνεται ότι, ο Μέσος Ετήσιος Ρυθμός Μεταβολής (ΜΕΡΜ) διαμορφώθηκε σε -0,4% τη χρονική περίοδο 2011-2020.

Αντίθετα, με τα άλευρα σίτου, η εγχώρια αγορά σιμιγδαλιού παρουσίασε αύξηση 3,2% το 2020 σε σχέση με το 2019 και μέση ετήσια αύξηση 0,4% για την ίδια δεκαετία, 2011-2020. Η εν λόγω αύξηση (2020/2019) οφείλεται στην αύξηση της κατανάλωσης και αποθεματοποίησης ζυμαρικών και συναφών προϊόντων σιμιγδαλιού από το κανάλι της λιανικής, λόγω της πανδημίας του Covid-19.

Όσον αφορά στις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της ελληνικής αλευροβιομηχανίας, προβλέπεται ότι η αγορά θα παρουσιάσει αύξηση με ΜΕΡΜ 1,0% περίπου την περίοδο 2021-2023.

Ανταγωνισμός και χρηματοοικονομικά
Ο ανταγωνισμός στον κλάδο, σύμφωνα με την έρευνα, είναι έντονος και εστιάζεται στην προσπάθεια των υφιστάμενων επιχειρήσεων για αύξηση του μεριδίου τους σε μία αγορά η οποία είναι σχετικά σταθερή.

Η ένταση του ανταγωνισμού αυξάνεται μεταξύ των επιχειρήσεων ίσης δυναμικότητας και μεγέθους, καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν την υψηλή διαπραγματευτική δύναμη των πελατών του κλάδου (κυρίως supermarket και αρτοβιομηχανίες).

Το γεγονός αυτό εντάθηκε ακόμα περισσότερο τη διετία 2020-2021 στον τομέα του λιανεμπορίου, καθώς το «κανάλι» HO.RE.CA. (Ξενοδοχεία, Εστιατόρια, Καφέ), έχει πληγεί σημαντικά, λόγω της πανδημίας του Covid-19.

Σημειώνεται ότι, οι 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου κατέχουν το 80% της συνολικής εγχώριας αγοράς, σε ποσότητα, το 2020.

Όσον αφορά στη χρηματοοικονομική κατάσταση του κλάδου, σύμφωνα με την υπεύθυνη των κλαδικών μελετών κυρία Κατερίνα Ματσούκα, χαρακτηρίζεται από θετικές συνθήκες ρευστότητας σε όλη την περίοδο 2010-2020, λόγω της χρηματοδότησης των παγίων, σχεδόν εξ ολοκλήρου, από ίδια κεφάλαια.

Σημειώνεται ότι, οι χρηματοοικονομικοί δείκτες αποδοτικότητας ιδίων και απασχολουμένων κεφαλαίων «κινούνται» σε χαμηλά επίπεδα σε όλη την εξεταζόμενη χρονική περίοδο (2010-2020), παρουσιάζοντας μικρές αυξομειώσεις, γεγονός που οφείλεται κυρίως στη σχετική σταθερότητα του περιθωρίου μικτού κέρδους. Σημειώνεται το θετικό πρόσημο του περιθωρίου του λειτουργικού και του καθαρού κέρδους σε όλη την εξεταζόμενη χρονική περίοδο (2010-2020).

Σύμφωνα με στοιχεία της European Flour Millers «Manual on the European Flour Milling Industry 2020 edition» η βιοτεχνική αρτοποιία είναι ο κυριότερος κλάδος κατανάλωσης αλεύρων στην Ελλάδα, με ποσοστό 55%, εάν και την τελευταία διετία παρατηρείται μείωση κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες, εκ των οποίων οι πέντε (5) μετατοπίστηκαν στη βιομηχανική αρτοποιία και οι υπόλοιπες (5) στους φούρνους των σούπερ-μάρκετ.

Σε Costas Papaellinas μετονομάζεται η Κωνσταντίνος Χατζηαθανασίου

Η Κωνσταντίνος Χατζηαθανασίου από φέτος θα ονομάζεται επίσημα Costas Papaellinas Consumer Goods, παραμένοντας μία ελληνική οικογενειακή εταιρεία που αναπτύσσεται διαρκώς. Η αλλαγή αυτή θεωρείται απαραίτητη, καθώς εκφράζει και συμβολίζει την εξέλιξη, το νέο όραμα και τον στρατηγικό προορισμό για την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών προς όφελος των πελατών της εταιρείας. Αναγνωρίζοντας λοιπόν ότι πέραν από μετόχους, η εταιρεία έχει κυρίως συνεργάτες, αποφασίσαμε να προχωρήσοει σε αλλαγή επωνυμίας και διακριτικού τίτλου.

«Δέσμευσή μας ήταν και παραμένει πάντα η αντιπροσώπευση διεθνών οίκων με προϊόντα κορυφαίας ποιότητας, σε συνδυασμό με τις πιο εξελιγμένες τεχνικές marketing και πωλήσεων για την προώθηση και τη διανομή τους», αναφέρει η εταιρεία. Θυμίζουμε ότι η Κώστας A. Παπαέλληνας Ελλάςείναι μια ελληνική εταιρεία, μέλος του ελληνικό-κυπριακού ομίλου εταιρειών Κώστα Παπαέλληνα, η οποία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1969.

Αντιπροσωπεύει αποκλειστικά και διακινεί μια ευρεία γκάμα επώνυμων προϊόντων στην ελληνική αγορά του φαρμακείου, του καταναλωτικού κλάδου (οργανωμένη και μικρή λιανική), και του νοσοκομείου.

Carrefour και Brut. δημιουργούν πλατφόρμα αγορών με τη βοήθεια των social media

Η Carrefour και η Brut. ανακοίνωσαν τη δημιουργία της Brut Shop, μιας εταιρείας που στοχεύει να αποκτήσει σημαντικό μερίδιο στη γαλλική αγορά εμπορίου που πραγματοποιείται με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το Brut Shop είναι ένας ιστότοπος όπου οι χρήστες θα μπορούν να συμμετέχουν σε ζωντανές αγορές και να κάνουν τα ψώνια τους διαδικτυακά κατά τη διάρκεια βιντεοκλήσεων που μεταδίδονται απευθείας στα social media.

«Ενώνοντας τις δυνατότητες μας στο λιανικό εμπόριο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε την πιο ισχυρή στην κατηγορία της πλατφόρμα εμπορίου στη γαλλική αγορά. Αυτή η νέα εμπειρία αγορών θα δημιουργήσει ανάπτυξη και αξία και για τις δύο εταιρείες μας», σχολίασε η Elodie Perthuisot, εκτελεστική διευθύντρια ηλεκτρονικού εμπορίου, δεδομένων και ψηφιακού μετασχηματισμού του ομίλου Carrefour.

Να σημειωθεί ότι η Brut. θα έχει την πλειοψηφική ιδιοκτησία στο Brut Shop και θα επωφεληθεί από την τεχνογνωσία της Carrefour. Η Brut. είναι μία από τις κορυφαίες εταιρείες ψηφιακών μέσων στην Ευρώπη, με περίπου 70 εκατομμύρια χρήστες ενώ αντιπροσωπεύει το 39% της αγοράς των μέσων ενημέρωσης στα κοινωνικά δίκτυα στη Γαλλία και απευθύνεται σε καταναλωτές ηλικίας 18 έως 34 ετών.

Στις 18 Φεβρουαρίου η 8η έκθεση Εξποτρόφ

Με τη συμμετοχή 110 εκθετών από όλο το φάσμα της παραγωγής τροφίμων και ποτών και από όλη την Ελλάδα, ανοίγει τις πύλες της στις 18 Φεβρουαρίου η όγδοη έκθεση «Εξποτρόφ» στο MEC Παιανίας.

Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί τόσο με φυσική παρουσία εκθετών και υποψήφιων, όσο και μέσω online πλατφόρμας, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για την παράλληλη εκδήλωση The Delifair.gr, στην οποία εκτός των άλλων θα γίνονται και online συναντήσεις μεταξύ εκθετών και υποψηφίων αγοραστών αλλά θα πραγματοποιούνται και online παράλληλες εκδηλώσεις που έχουν προγραμματιστεί.

Ακόμη στην ίδια πλατφόρμα οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές, τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό θα μπορούν και να δειγματίσουν προϊόντα. Μπορείτε να δείτε τον κατάλογο εκθετών εδώ.

Στόχος των διοργανωτών είναι η σύνδεση παραγωγών και επιχειρήσεων από την Ελλάδα με ενδιαφερόμενους αγοραστές σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενισχύοντας την επιχειρηματικότητα αλλά και την εξωστρέφεια της Ελληνικής Παραγωγής και Γαστρονομίας. Έχοντας ήδη σημαντική πορεία με 7 επιτυχημένες διοργανώσεις της Έκθεσης ΕΞΠΟΤΡΟΦ, ο θεσμός επιστρέφει, λανσάροντας και ένα νέο, καινοτόμο online εργαλείο, που θα βοηθήσει τους επαγγελματίες του κλάδου να αναπτύξουν νέες συνεργασίες με την Αγορά Τροφίμων και Εστίασης.

Γιατί η Tesco… κήρυξε πόλεμο στους πάγκους τυριών, αλλαντικών και ψαριών

Στο κλείσιμο των πάγκων τυριών, αλλαντικών και ψαριών σε 317 καταστήματά της θα προχωρήσει η βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Tesco, επικαλούμενη τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των πελατών της.

Η εταιρεία θα αναζητήσει άλλους τρόπους να αξιοποιήσει τους πάγκους στα καταστήματα όπου καταγράφεται μειωμένη ζήτηση για τα προϊόντα αυτά, ενώ μετά από την υλοποίηση της ενέργειας αυτής, μόνο 279 από τα καταστήματα της Tesco θα διαθέτουν πλέον πάγκους τυριών, αλλαντικών και ψαριών. Σημειώνεται ότι η εξέλιξη αυτή αναμένεται να οδηγήσει στην περικοπή εκατοντάδων θέσεων εργασίας.

Σε σχετική ανάλυσή της, η εταιρεία ερευνών GlobalData αποδίδει την απόφαση της Tesco στην ολοένα και αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών για προϊόντα φυτικής προέλευσης.

Σύμφωνα με έρευνα της GlobalData, το 62% των Βρετανών καταναλωτών προσπαθούν ενεργά να μειώσουν το κόκκινο κρέας ή να το τρώνε με μέτρο, ενώ το ποσοστό των καταναλωτών που κάνουν το ίδιο ως προς τα γαλακτοκομικά φτάνει το 65%. «Ο κόσμος όλο και περισσότερο επιλέγει καταστήματα λιανικής με βάση τη διαθεσιμότητα plant-based προϊόντων, με τις νεότερες γενιές να ηγούνται της τάσης. Η έρευνα της Global Data αποκάλυψε επίσης ότι το 21% των Βρετανών millennials λένε πως η διαθεσιμότητα προϊόντων ειδικής διατροφής είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας όταν αποφασίζουν πού να κάνουν τα ψώνια τους», δήλωσε η Ana Purcaroiu, Senior Consumer Analyst της GlobalData.

Σχολιάζοντας την κίνηση της Tesco, η ίδια παρατήρησε πως η περικοπή τόσων θέσεων εργασίας αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά την εικόνα της αλυσίδας. «Ίσως η Tesco θα μπορούσε να κρατήσει τους πάγκους ανοιχτούς, αλλά να προσελκύσει τις νεότερες γενιές με χορτοφαγικές και vegan εναλλακτικές ή να προσφέρει επί ζυγίω κρέας και εναλλακτικά του κρέατος προϊόντα μέσω delivery», ανέφερε.