Στις προσφορές φυλλαδίου επιλέγουν κατά κύριο λόγο τα σούπερ μάρκετ να εμφανίζουν τις προωθητικές ενέργειες των γαλακτοκομικών προϊόντων, σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει η ανάλυση που πραγματοποίησε η υπηρεσία Pockee Market Intelligence, σχετικά με τις προωθητικές ενέργειες έξι αλυσίδων οργανωμένου λιανεμπορίου και παρουσιάζεται αποκλειστικά στο FOODReporter.
Στην ευρύτερη κατηγορία του γάλακτος ψυγείου, κατά μέσο όρο, το 70% των ενεργειών που γίνονται αφορούσαν προσφορές εντός καταστήματος και μεταξύ του 20% και 30% του συνόλου αφορούσαν, άλλωστε, προσφορές φυλλαδίου. Η προβολή των προσφορών της υποκατηγορίας μέσω τηλεοπτικών σποτ δεν είναι συχνή. Οι εντός καταστήματος προσφορές είχαν κατά μέσο όρο βάθος 17,1% στο πρώτο οκτάμηνο του 2023, ενώ οι προσφορές που προβάλλονται στα φυλλάδια είχαν μεγαλύτερο βάθος: 23%.
Αντίστοιχα, στην ευρύτερη κατηγορία των γιαουρτιών, κατά μέσο όρο, το 70% των ενεργειών που γίνονται αφορούσαν προσφορές εντός καταστήματος, το 20% αφορούσαν προσφορές φυλλαδίου και ένα 10% αφορούσε τηλεοπτικές προσφορές. Σε όρους βάθους έκπτωσης στην υποκατηγορία, το υψηλότερο μέσο ποσοστό έκπτωσης αφορούσε τις τηλεοπτικές προσφορές (30,1%), με εκπτώσεις κατά 13,1% υψηλότερες κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με εκείνες των προσφορών εντός καταστήματος (17%), κατά 6,6% υψηλότερες, σε σύγκριση με αυτές των προσφορών φυλλαδίου (23,5%).
Προσφορές εντός καταστήματος
Συγκρίνοντας τα στοιχεία του χρονικού διαστήματος μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2023 με τα αντίστοιχα στοιχεία του ίδιου διαστήματος το 2022, βλέπουμε ότι στην κατηγορία του γάλακτος ψυγείου, ο αριθμός και η διάρκεια των προωθητικών ενεργειών που «έτρεξαν» αποκλειστικά εντός καταστήματος διπλασιάστηκε, με το βάθος έκπτωσης των προσφορών να μειώνεται κατά 0,9%. Αντίστοιχα, στην ευρύτερη κατηγορία των γιαουρτιών, ο αριθμός και η διάρκεια των εντός καταστήματος προσφορών αυξήθηκε κατά περίπου 30%. Επίσης, έγιναν 37 επιπλέον τηλεοπτικές προβολές προϊόντων της κατηγορίας από τους λιανέμπορους αναφοράς: Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Metro ΑΕΒΕ (My market), Μασούτης, Πέντε ΑΕ (Γαλαξίας).
Συγκριτικά με το 2022, στην ευρύτερη κατηγορία που συμπεριλαμβάνει τόσο το γάλα ψυγείου, όσο και τα γιαούρτια, My market και Σκλαβενίτης ήταν οι δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ που κατέγραψαν αύξηση σε όρους προωθητικών ενεργειών και διάρκειας αυτών:Αύξηση κατά 10,3% και 18,6%, για τα καταστήματα My market, αύξηση κατά 9,5% και 11,3%, αντίστοιχα, για τα καταστήματα Σκλαβενίτης.
Η στρατηγική των προσφορών φυλλαδίου ανά αλυσίδα
Με μια προσεκτική ματιά αποκλειστικά στις προσφορές φυλλαδίου, μπορεί κανείς, βάσει των στοιχείων της υπηρεσίας Pockee Market Intelligence, να διαπιστώσει ότι συνολικά συμμετείχαν 52 περισσότερες ενέργειες στην ευρύτερη κατηγορία, σε σύγκριση με το διάστημα Ιανουαρίου 2023 έως τέλος Αυγούστου 2022. Η μεγαλύτερη αύξηση, κατά 61 περισσότερες προωθητικές ενέργειες εντός φυλλαδίου, αφορούσε τα φυλλάδια προσφορών της Μασούτης, όπου στο διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Αύγουστος 2023, απόλαυσε και τη μεγαλύτερη διάρκεια στο συγκεκριμένο μέσο προβολής.
Μείωση τόσο σε όρους ενεργειών όσο και διάρκειας αυτών, κατέγραψε στην ενιαία κατηγορία η ΑΒ Βασιλόπουλος. Ωστόσο, η ΑΒ Βασιλόπουλος ήταν η αλυσίδα με το δεύτερο υψηλότερο σταθμισμένο βάθος έκπτωσης, κατά 24,6%, δηλαδή κατά 2,8% υψηλότερα, σε σύγκριση με το 2022 στις προσφορές φυλλαδίου. Το υψηλότερο σταθμισμένο βάθος έκπτωσης στις προσφορές φυλλαδίου αφορούσε τα καταστήματα My market, με 26,5%.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου οκταμήνου του 2023, προβλήθηκαν 45 περισσότερες τηλεοπτικές προσφορές στην ευρύτερη κατηγορία που συμπεριλαμβάνει το γάλα ψυγείου και τα γιαούρτια. Τα καταστήματα My market διέθεταν τις περισσότερες τηλεοπτικές προσφορές στην κατηγορία, ενώ η μεγαλύτερη διάρκεια τηλεοπτικών προσφορών ανήκε στη Μασούτης. Παράλληλα, σε ό,τι αφορά τις τηλεοπτικές προσφορές της κατηγορίας, τα καταστήματα My market είχαν το υψηλότερο σταθμισμένο βάθος έκπτωσης (30,2%) και ακολουθούσε η Μασούτης, με 29,2%.
Στην ευρύτερη κατηγορία, το μεγαλύτερο μερίδιο προσωποποιημένων -ανά κατάστημα- ενεργειών και προωθητικών ημερών ανήκε στη Σκλαβενίτης με ποσοστό 28,8% και 26,4%, αντίστοιχα. Ακολουθούσαν τα My market και η ΑΒ Βασιλόπουλος με μερίδιο ημερών προωθητικών ημερών 20% και 19,1%, αντίστοιχα. Το μεγαλύτερο μέσο βάθος έκπτωσης στην κατηγορία καταγράφηκε στα καταστήματα My market με 21,1% και ακολουθούσε η ΑΒ Βασιλόπουλος, με 20,1%.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι επιλεγμένες υποκατηγορίες της ευρύτερης κατηγορίας γαλακτοκομικών, σύμφωνα με την υπηρεσία Pockee Market Intelligence.
Γάλα υψηλής θερμικής επεξεργασίας
Το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ημερών ανήκε στη Σκλαβενίτης, με 28,1%, ακολουθούσαν τα My market, με 23,8% και η ΑΒ Βασιλόπουλος, με 18,1%. Το μεγαλύτερο μέσο ποσοστό έκπτωσης είχε η Μασούτης, με ποσοστό 17,1%. Τα My market και η Σκλαβενίτης ακολουθούσαν, με μέσο ποσοστό προσφορών 16,5% και 15,9%, αντίστοιχα.
Φρέσκο γάλα
Το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ημερών ανήκε στη Σκλαβενίτης, με 31,7%, ακολουθούσαν τα καταστήματα My market, με 21,7% και τα καταστήματα Γαλαξίας. με 18,9%. Το μεγαλύτερο μέσο ποσοστό έκπτωσης είχαν τα My market, με 16,6%, με την ΑΒ Βασιλόπουλος να ακολουθεί, με μέσο ποσοστό προσφορών 14%.
Φυτικά ροφήματα
Το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ημερών ανήκε στην ΑΒ Βασιλόπουλος, με 30,9%, ακολουθούσαν οι Σκλαβενίτης (23,5%) και My market (19,7%). Το μεγαλύτερο μέσο ποσοστό έκπτωσης είχαν κατά σειρά τα καταστήματα My market (26%), ΑΒ Βασιλόπουλος (25,6%) και Μασούτης (24,9%).
Στραγγιστά γιαούρτια
Το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ημερών ανήκε στη Σκλαβενίτης, με 29,4%, ακολουθούσαν My market (21,2%) και Γαλαξίας (17,5%). Το μεγαλύτερο μέσο ποσοστό έκπτωσης εμφάνισαν οι Μασούτης και MyMarket, σε ποσοστό 21,6% και 21,4%, αντιστοίχως. Κατά μέσο όρο, χαμηλότερα ποσοστά έκπτωσης καταγράφηκαν στα καταστήματα Γαλαξίας (19,3%) και Σκλαβενίτη (20,2%).
Φυτικά γιαούρτια
Το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ημερών ανήκε στη Σκλαβενίτης με 35,7%, ενώ ακολουθούσε η ΑΒ Βασιλόπουλος με μέσο μερίδιο προωθητικών ημερών στο 21,7%.
Το υψηλότερο μέσο ποσοστό
έκπτωσης κατέγραψαν τα καταστήματα My market (23,1%) και Μασούτης (20,8%).
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter