Την πρωτιά στην αυθόρμητη σκέψη των καταναλωτών παίρνει η Σκλαβενίτης από την ΑΒ Βασιλόπουλος, που καταλαμβάνει τώρα τη δεύτερη θέση, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας Shopper που διενήργησε η IRI σχετικά με την αναγνωρισιμότητα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Συγκεκριμένα κατά το 35% οι καταναλωτές ανέφεραν πρώτη την επωνυμία Σκλαβενίτης, όταν τους ζητήθηκε να δηλώσουν μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Ακολούθησαν η ΑΒ Βασιλόπουλος, την οποία ανέφεραν κατά το 30%, η Μασούτης με 11%, η Lidl με 5%, τα My Market με 4% και η Γαλαξίας με 2%.

Πάντως, απαντώντας οι καταναλωτές στην ίδια ερώτηση, έχοντας όμως να επιλέξουν από συγκεκριμένη ομάδα αλυσίδων, πρώτη αναδείχθηκε και φέτος η ΑΒ Βασιλόπουλος από το 81% των ερωτώμενων (όσο πέρυσι) και δεύτερη, αλλά ενδυναμωμένη, η Σκλαβενίτης με 78%. Έπονται η Lidl με 50% (έναντι 56% πέρυσι) με ενισχυμένες τις Γαλαξίας, Market In και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.

Ως προς την εξέλιξη της κατανάλωσης, σύμφωνα με την IRI, πέρυσι μειώθηκε περαιτέρω η μέση μηνιαία δαπάνη κατά 1,5%, καθώς το μέσο «καλάθι» του σούπερ μάρκετ «έπεσε» στα 312 ευρώ από 317 ευρώ το 2016. Στο πλαίσιο της τελευταίας έρευνάς της, οι καταναλωτές δήλωσαν κατά το 26% ότι ψωνίζουν βάσει «λίστας» έναντι 22% της προηγούμενης, κατά το 13% ότι δεν χρησιμοποιεί «λίστα» (έναντι 10%) και κατά το 62% ότι επισκέπτεται το σούπερ μάρκετ μια φορά την εβδομάδα.

Η IRI εκτιμά, πάντως, ότι φέτος ο ετήσιος κλαδικός τζίρος θα εμφανίσει βελτίωση κατά 2,6% συγκριτικά με το 2017. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της, ο τζίρος το πρώτο τρίμηνο φέτος κινήθηκε ανοδικά κατά 4,9% (το Μάρτιο αυξήθηκε κατά 3,4%, αλλά το πρώτο 15θήμερο του Απριλίου μειώθηκε κατά 8%, αν και τα εν λόγω χρονικά διαστήματα δεν είναι απολύτως συγκρίσιμα, αφού το Πάσχα φέτος εορτάσθηκε μια βδομάδα νωρίτερα από το περσινό).

Συγκεκριμένα κατά το 35% οι καταναλωτές ανέφεραν πρώτη την επωνυμία Σκλαβενίτης, όταν τους ζητήθηκε να δηλώσουν μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Ακολούθησαν η ΑΒ Βασιλόπουλος, την οποία ανέφεραν κατά το 30%, η Μασούτης με 11%, η Lidl με 5%, τα My Market με 4% και η Γαλαξίας με 2%.

Πάντως, απαντώντας οι καταναλωτές στην ίδια ερώτηση, έχοντας όμως να επιλέξουν από συγκεκριμένη ομάδα αλυσίδων, πρώτη αναδείχθηκε και φέτος η ΑΒ Βασιλόπουλος από το 81% των ερωτώμενων (όσο πέρυσι) και δεύτερη, αλλά ενδυναμωμένη, η Σκλαβενίτης με 78%. Έπονται η Lidl με 50% (έναντι 56% πέρυσι) με ενισχυμένες τις Γαλαξίας, Market In και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.

Ως προς την εξέλιξη της κατανάλωσης, σύμφωνα με την IRI, πέρυσι μειώθηκε περαιτέρω η μέση μηνιαία δαπάνη κατά 1,5%, καθώς το μέσο «καλάθι» του σούπερ μάρκετ «έπεσε» στα 312 ευρώ από 317 ευρώ το 2016. Στο πλαίσιο της τελευταίας έρευνάς της, οι καταναλωτές δήλωσαν κατά το 26% ότι ψωνίζουν βάσει «λίστας» έναντι 22% της προηγούμενης, κατά το 13% ότι δεν χρησιμοποιεί «λίστα» (έναντι 10%) και κατά το 62% ότι επισκέπτεται το σούπερ μάρκετ μια φορά την εβδομάδα.

Η IRI εκτιμά, πάντως, ότι φέτος ο ετήσιος κλαδικός τζίρος θα εμφανίσει βελτίωση κατά 2,6% συγκριτικά με το 2017. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της, ο τζίρος το πρώτο τρίμηνο φέτος κινήθηκε ανοδικά κατά 4,9% (το Μάρτιο αυξήθηκε κατά 3,4%, αλλά το πρώτο 15θήμερο του Απριλίου μειώθηκε κατά 8%, αν και τα εν λόγω χρονικά διαστήματα δεν είναι απολύτως συγκρίσιμα, αφού το Πάσχα φέτος εορτάσθηκε μια βδομάδα νωρίτερα από το περσινό).