σελφ σέρβις: Ποια είναι η στρατηγική της Cafetex σχετικά με τη διάθεση των προϊόντων της στο κανάλι της λιανικής; Τι μερίδιο των πωλήσεών σας καταλαμβάνει η αγορά των σούπερ μάρκετ σε σύγκριση με τα άλλα σημεία πώλησης (Horeca / εξειδικευμένα καταστήματα);
Ιωάννης Μπενόπουλος: Το κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι το βασικότερο για τη διάθεση των προϊόντων μας, καθώς από τη δημιουργία τους, τα brands Coffeeway και Brazita απευθύνονταν στην οικιακή κατανάλωση. Στη συνέχεια αναπτύχθηκαν με έντονους ρυθμούς οι συνεργασίες μας στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Τη χρονιά που έκλεισε, η οποία ήταν πολύ θετική για εμάς, με διψήφια αύξηση του όγκου πωλήσεων, διαθέσαμε στο κανάλι των σούπερ μάρκετ περίπου το 70% των προϊόντων μας. Βέβαια, η ανάπτυξη στο κανάλι Ho.Re.Ca. είναι πλέον στρατηγικός στόχος για εμάς και πιστεύουμε ότι τα επόμενα 2-3 χρόνια θα απορροφά το 50% των προϊόντων μας.
σ. σ.: Πώς κινήθηκαν την χρονιά που πέρασε τα προϊόντα καφέ της Cafetex στο οργανωμένο λιανεμπόριο και τι προβλέπετε για το 2024;
Ι. Μ.: Η χρονιά που πέρασε ήταν πολύ σημαντική για εμάς, διότι αυξήσαμε τους branded κωδικούς που διαθέτουμε στο οργανωμένο λιανεμπόριο, τοποθετώντας νέα προϊόντα. Ξεχωρίζω τα καινοτόμα Coffeewaycoffeebags (ατομικά φακελάκια καφέ φίλτρου) με πέντε κωδικούς, και το στιγμιαίο αρωματικό καφέCoffeeway, με τρεις κωδικούς. Ήδη βλέπουμε τη μεγάλη ανταπόκριση των καταναλωτών και στοχεύουμε στην απόκτηση σημαντικών μεριδίων στις αντίστοιχες κατηγορίες. Επιπλέον, τοποθετήσαμε δύο προϊόντα καφέ Brazita στις πιο παραδοσιακές κατηγορίες του ελληνικού και του στιγμιαίου καφέ αντίστοιχα, με στόχο να διαθέτουμε επώνυμα προϊόντα πλέον σε όλες τις κατηγορίες καφέ. Από την άλλη πλευρά, στη βασική μας κατηγορία, που είναι ο αρωματικός καφές φίλτρου, είδαμε να μερίδιά μας να αυξάνονται παρά τον έντονο ανταγωνισμό. Hκατηγορία του αρωματικού espressoσε κάψουλες υπερτριπλασιάστηκε με την είσοδο και άλλων μαρκών και πιστεύουμε ότι έχει ακόμα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Ταυτόχρονα, είδαμε σημαντική ανάπτυξη και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που παράγουμε, τα οποία αυξάνουν τα μερίδια τους.
σ. σ.: Πώς σας έχουν επηρεάσει οι πληθωριστικές πιέσεις και ποια τιμολογιακή πολιτική ακολουθείτε, ώστε να είστε ανταγωνιστικοί και στο λιανεμπόριο;
Ι. Μ.: Η αλήθεια είναι ότι τα προηγούμενα δύο χρόνια ήταν ιδιαίτερα απαιτητικά. Είχαμε αρχικά τη μεγάλη αύξηση του κόστους πρώτης ύλης, λόγω μείωσης της παραγωγής, που εξακολουθεί να παραμένει σε ασυνήθιστα υψηλό επίπεδο. Επίσης, είχαμε αυξήσεις σε όλα τα λοιπά κόστη εξαιτίας του πληθωρισμού, που επηρέασαν όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Από την άλλη πλευρά, η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών περιορίστηκε και κατά συνέπεια η κατανάλωση πιέστηκε. Σημειώνω ότι η αγορά του καφέ είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, με πλήθος επιχειρήσεων και προϊόντων. Σε αυτό το περιβάλλον επιλέξαμε να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να απορροφήσουμε σημαντικό μέρος του αυξημένου κόστους, ενώ παράλληλα κάναμε εντονότερες προωθητικές ενέργειες. Πιστεύω ότι οι επιλογές μας δικαιώθηκαν, αφού καταφέραμε να αυξήσουμε όγκους και μερίδιο αγοράς.
σ. σ.: Ξεχωρίζετε κάποιες νέες καταναλωτικές τάσεις στην αγορά του καφέ στο οργανωμένο λιανεμπόριο; Ποια προϊόντα έχουν την καλύτερη πορεία;
Ι. Μ.: Κάποιες νέες καταναλωτικές τάσεις, που φαίνεται ότι θα κυριαρχήσουν στο επόμενο διάστημα στην αγορά του καφέ στο οργανωμένο λιανεμπόριο, είναι η ζήτηση για προϊόντα που συνδυάζουν αυξημένη πρακτικότητα και για προϊόντα με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Πλέον οι καταναλωτές, όντας πιο ενημερωμένοι και πιο απαιτητικοί, αναζητούν καινοτόμες λύσεις, που προσφέρουν ευκολία χρήσης και ποιοτικό αποτέλεσμα, χωρίς παράλληλα να επιβαρύνουν το περιβάλλον. Η Cafetex, πάντα καινοτόμος, διαθέτει ήδη στην αγορά προϊόντα καφέ που καλύπτουν και τις δύο αυτές ανάγκες, όπως τα πρωτοποριακά ατομικά φακελάκια καφέ Coffeeway coffeebags για εύκολη παρασκευή καφέ φίλτρου, χωρίς μηχανή, αλλά και τις οικιακά κομποστοποιήσιμες κάψουλες αρωματικού espresso Coffeeway, που είναι πλήρως φιλικές προς το περιβάλλον και έχουν ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
σ. σ.: Ποια είναι τα επενδυτικά σας πλάνα; Ετοιμάζετε κάποια νέα λανσαρίσματα;
Ι. Μ.: Το επενδυτικό μας πλάνο στοχεύει στην ανάπτυξη, μέσω της εισόδου μας σε νέες κατηγορίες και αγορές. Ήδη από το 2023 έχουμε προχωρήσει σε αύξηση των χώρων παραγωγής και στην απόκτηση σύγχρονου εξοπλισμού για την παραγωγή των νέων μας κωδικών. Αυτό το επενδυτικό μας πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί το 2025. Επίσης, πέρυσι προχωρήσαμε στην εξαγορά της βρετανικής εταιρείας καφέ Beanies, με σκοπό την πρόσβασή μας στη διεθνή αγορά, μέσω του εκτεταμένου δικτύου εξαγωγών της Beanies. Το συγκεκριμένο δίκτυο εξαγωγών περιλαμβάνει συνεργασίες σε περισσότερες από 35 χώρες, ενώ στόχος μας είναι η τοποθέτηση των προϊόντων Coffeeway και στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.
Παράλληλα, το κανάλι των Ho.Re.Ca αποτελεί για εμάς βασικό πυλώνα ανάπτυξης, γι’ αυτό προχωρήσαμε σε στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία Χελίττα, η οποία έχει εξειδίκευση και πολυετή εμπειρία στο εν λόγω κανάλι.
Τη φετινή χρονιά στοχεύουμε να αναπτύξουμε τη διανομή των προϊόντων που λανσάραμε πέρυσι, αλλά και να εμπλουτίσουμε τους κωδικούς που απευθύνονται ειδικά στο κανάλι Ho.Re.Ca.