Η εταιρεία Ι. Ε. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕ συμπληρώνει φέτος 80 χρόνια από την ίδρυσή της. Κατέχοντας μερίδιο περίπου 70% στην εγχώρια αγορά των μπισκότων και έχοντας μπει με επιτυχία στις αγορές των αρτοσκευασμάτων, της βιομηχανικής ζαχαροπλαστικής και των snacks, διαθέτει τέσσερα εργοστάσια, απασχολεί περίπου 1.000 άτομα και στοχεύει στην αύξηση των μεριδίων της, λανσάροντας νέα και διαφοροποιημένα προϊόντα. «Τίποτα δεν χαρίζεται», τονίζει η επικεφαλής της εταιρείας κα Ι. Παπαδοπούλου. Η εταιρεία εκδηλώνει το ενδιαφέρον της για εμπορική διείσδυση στις αγορές των Βαλκανίων, ενώ προωθεί την πλήρη αυτοματοποίηση των μηχανολογικών υποδομών της, με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας.
Ο περαστικός από την οδό Πέτρου Ράλλη ξαφνιάζεται ευχάριστα από το άρωμα που αναδύεται από το εργοστάσιο της ιστορικής μπισκοτοποιίας ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ. Αυτή η αντίθεση του βιομηχανικού δρόμου και της γλυκιάς μυρωδιάς υπογραμμίζει ακόμη περισσότερο το αντικείμενο δραστηριότητας της εταιρείας, η οποία εδώ και 80 χρόνια παρέχει στον Έλληνα καταναλωτή προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας και εγγυημένης ποιότητας.
Γόνος των ιδρυτών και επικεφαλής της εταιρείας, η κα Ιωάννα Παπαδοπούλου μιλάει με ενθουσιασμό για την εξέλιξη της εταιρείας μέσα στο χρόνο αλλά και για τις μελλοντικές προοπτικές της. Κοιτάζει προς το μέλλον τιμώντας ταυτόχρονα την παράδοση και δηλώνει την αγάπη και την αφοσίωση της στην επιχείρηση που βαδίζει με σταθερά βήματα στον 21ο αιώνα.
σελφ-σέρβις : Πότε ξεκινάει η ιστορία της εταιρείας και ποιοι είναι οι σημαντικότεροι σταθμοί στην 80χρονη πορεία της;
Ιωάννα Παπαδοπούλου : Η ιστορία της Ε. Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ αρχίζει το 1922, όταν φθάνει στην Αθήνα η οικογένεια των αδελφών Νίκου και Ευάγγελου Παπαδόπουλου από την Κωνσταντινούπολη. Την ίδια χρονιά αρχίζει και η ιστορία του μπισκότου στην Ελλάδα, αφού μέχρι τότε το είδος ήταν άγνωστο στους περισσότερους. Μπισκότα μπορούσε να βρει κανείς μόνο στα σπίτια λίγων αθηναϊκών οικογενειών.
Σιγά-σιγά η μικρή οικοτεχνία των αδελφών Παπαδόπουλου μεγάλωνε, αφού τα προϊόντα της έβρισκαν θερμή φιλοξενία από όλο και περισσότερα καταστήματα της τότε Αθήνας. Προπολεμικά είχε ήδη μεταμορφωθεί σε μικρή βιομηχανία της πρωτεύουσας και είχε κυκλοφορήσει 3-4 τύπους μπισκότων σε διάφορες συσκευασίες, όπως Πτι Μπερ, Μιράντα, Γεμιστά.
Η ανάπτυξη της εταιρείας πραγματοποιείται συγχρόνως με την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας μετά τον πόλεμο.
Το 1970 η Ε. Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ διευρύνει τη δυνατότητα παραγωγής της με την κατασκευή του εργοστασίου της Θεσσαλονίκης, ενώ το 1978 δημιουργεί το τρίτο κατά σειρά εργοστάσιο στο Βόλο. Τα τρία εργοστάσια ασχολούνται με την παραγωγή μπισκότων, γκοφρετών και άλλων ομοειδών προϊόντων.
Μετά το 1980, η εταιρεία διευρύνει τους ορίζοντές της μπαίνοντας και σε άλλες σχετικές αγορές όπως την αρτοβιομηχανία (φρυγανιές, παξιμάδια, κριτσίνια κτλ), τη βιομηχανική ζαχαροπλαστική και τα snacks.
H επιτυχία στο χώρο των αρτοσκευασμάτων οδηγεί το 1990 στην εξαγορά του τέταρτου κατά σειρά εργοστασίου στα Οινόφυτα. Σήμερα και τα τέσσερα εργοστάσια εφαρμόζουν το ISO-9002, καθώς και το σύστημα διαχείρισης ασφάλειας τροφίμων (HACCP).
«Τίποτα δεν χαρίζεται…»
σελφ-σέρβις : Πότε εμπλέκεστε ενεργά στην επιχείρηση;
Ιωάννα Παπαδοπούλου : Από πολύ νωρίς. Η αρχή της οικογένειάς μου ήταν ότι τίποτα δεν κερδίζεται αν δεν δουλέψεις, εν ολίγοις τίποτα δεν χαρίζεται. Έτσι από την ηλικία των 10-11 ετών άρχισα να απασχολούμαι στην επιχείρηση –όποτε δεν είχα σχολικές υποχρεώσεις– κάνοντας όλες τις απαραίτητες δουλειές, από εργάτρια έως καθαρίστρια, προκειμένου να αποκτώ αυτά που θέλω. Η πρώτη μου επίσκεψη στο εργοστάσιο (στο χώρο όπου βρισκόμαστε, στην Πέτρου Ράλλη) ήταν βέβαια στα εγκαίνιά του, όταν ήμουν τριών χρονών –δεν το πολυθυμάμαι, αλλά έχω φωτογραφία. Στη συνέχεια σπούδασα και πέρασα από όλα τα στάδια της ιεραρχίας της εταιρείας έως ότου αναλάβω τη διοίκηση.
σελφ-σέρβις : Αναλαμβάνοντας πιο υπεύθυνη θέση, τι προβλήματα συναντήσατε;
Ιωάννα Παπαδοπούλου : Δεν μπορώ να πω ότι συνάντησα προβλήματα. Στο ξεκίνημα μου δεν θυμάμαι να συνάντησα εμπόδια. Και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι έφερα μια βαριά κληρονομιά και σπουδαίο όνομα, τα οποία έγιναν για μένα εισιτήριο. Όταν ξεκίνησα, δεν ήμουν αυτόφωτη, ο δρόμος είχε ήδη ανοίξει, βοηθώντας με να διεκδικήσω πιο εύκολα όσα επιθυμούσα. Λόγω της παράδοσης και της σοβαρότητας που ήδη ενέπνεε η οικογένεια μου –πιστεύω– ο εκάστοτε συνομιλητής μου ξεκινούσε θετικά διακείμενος απέναντι μου.
Κατ’ αρχήν με καλοδέχτηκαν όλοι, και η αγορά και ο κόσμος της επιχείρησης. Από κει και πέρα βέβαια δούλεψα, σπούδασα, απέκτησα τις εμπειρίες μου, έκανα λάθη. Αυτά νομίζω με βοήθησαν να αναπτύξω τη δουλειά μου.
Επέκταση και εκσυγχρονισμός
σελφ-σέρβις : Μέσα από την εξέλιξη αυτή ποια είναι δομή της εταιρείας το 2002;
Ιωάννα Παπαδοπούλου : Η εταιρεία αποτελείται σήμερα από τέσσερα εργοστάσια παραγωγής μπισκότων, γκοφρετών και άλλων ομοειδών προϊόντων, καθώς και φρυγανιών, παξιμαδιών, κριτσινιών και λοιπών προϊόντων αρτοβιομηχανίας, στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, το Βόλο και τα Οινόφυτα. Συνολικά απασχολεί περίπου 1.000 άτομα, ο δε μηχανολογικός και λοιπός εξοπλισμός της συμπληρώνεται και εκσυγχρονίζεται διαρκώς την τελευταία τριετία. Η τροφοδοσία της αγοράς γίνεται μέσω εκτεταμένου δικτύου διανομής που καλύπτει όλη την επικράτεια.
Το δυναμικό του τμήματος πωλήσεων αποτελείται από 80 πωλητές και merchandisers σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και από 25 αποκλειστικούς αντιπρόσωπους σε όλη την Ελλάδα με δυναμικό 120 πωλητές και merchandisers, οι οποίοι καθημερινά επισκέπτονται μεγάλα ή μικρά σούπερ μάρκετ. Επιπροσθέτως 2.000 χονδρέμποροι εξυπηρετούν και καλύπτουν όλα τα μικρά σημεία πώλησης (περίπτερα, γαλακτοπωλεία, κάβες, φούρνους, ψιλικατζίδικα). Συγχρόνως στόλος 100 αυτοκινήτων της εταιρείας ταξιδεύει καθημερινά σε όλη την Ελλάδα για τη διανομή των προϊόντων. Την τελευταία πενταετία δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στο merchandising των προϊόντων σε όλα τα σημεία πώλησης.
Σήμερα η Ε. Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ κατέχει μερίδιο περίπου 70% στην αγορά της μπισκοτοποιίας και σημαντικά μερίδια στους υπόλοιπους χώρους στους οποίους δραστηριοποιείται. Αξιοσημείωτο είναι το ότι τα μερίδια κατανάλωσης σε όλες τις κατηγορίες είναι διαρκώς αυξανόμενα.
Εμπιστοσύνη της αγοράς προς την εταιρεία, ευθύνη της εταιρείας προς την αγορά
σελφ-σέρβις : Δεδομένης της κατακτημένης θέσης στην εγχώρια αγορά, ποιοι είναι οι στρατηγικοί στόχοι που θέτετε για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας;
Ιωάννα Παπαδοπούλου : Αιχμή της επιχειρηματικής λογικής της εταιρείας είναι η διατήρηση και ανάπτυξη των κεκτημένων μέσα από το δίδυμο εμπιστοσύνη και ευθύνη. Εμπιστοσύνη της αγοράς προς την εταιρεία, ευθύνη της εταιρείας προς την αγορά. Κατ’ αρχάς μάς ενδιαφέρει η διατήρηση της ηγετικής θέσης στο χώρο της μπισκοτοποιίας, όχι μόνο με την αύξηση του μεριδίου της, αλλά και με αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης των προϊόντων αυτών. Συγκεκριμένα, η κατά κεφαλή κατανάλωση μπισκότων στην Ελλάδα υπολογίζεται σήμερα σε 3 κιλά ετησίως.
Επιπλέον μας ενδιαφέρει η δυναμική καθιέρωση στον κλάδο των αρτοσκευασμάτων μέσω ανανέωσης των προσφερόμενων ειδών και διατήρησης του ενδιαφέροντος με σειρά νέων καινοτόμων προϊόντων (φρυγανιές χωριάτικες, φρυγανιές φούρνου).
Είναι μεγάλη η αγορά στην οποία εισήλθαμε και διεκδικούμε να διαδραματίσουμε σημαντικό ρόλο. Τα μερίδια μας συνεχώς αυξάνονται και τα ενισχύουμε λανσάροντας νέα προϊόντα της κατηγορίας, διαφοροποιημένα από την κλασική φρυγανιά.
Φυσικά μας ενδιαφέρει η γενικότερη δραστηριοποίηση στο χώρο των τροφίμων, αλλά και η επέκταση στα Βαλκάνια και η εντατικοποίηση της εξαγωγικής δραστηριότητας στις χώρες της ΕΕ και σε άλλες ηπείρους.
Τα Βαλκάνια σε πρώτο πλάνο
σελφ-σέρβις : Το άνοιγμα σε αγορές του εξωτερικού πώς υποστηρίζεται και ποια σχέδια καταστρώνετε στον τομέα αυτό;
Ιωάννα Παπαδοπούλου : Κοιτάμε παντού. Υπάρχει η δυνατότητα για επέκταση στο εξωτερικό, αλλά αυτό δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Χρειάζεται μελέτη και σταδιακή επέκταση με σίγουρα βήματα. Η εμπορική επέκταση στις βαλκανικές αγορές μάς ενδιαφέρει, καθώς πρόκειται για μεγάλες και υπό ανάπτυξη οικονομίες. Η διείσδυσή μας είναι σταδιακή, δεδομένου ότι διαθέτουμε ευγενές προϊόν, το οποίο είναι βέβαια τροφή, αλλά και πολυτέλεια. Ήδη στη Ρουμανία έχουμε δική μας εμπορική εταιρεία. Πρόκειται για μία δυναμικά αναπτυσσόμενη αγορά με μεγάλες προοπτικές, από την οποία παίρνουμε θετικά μηνύματα σε ό,τι αφορά την απορρόφηση των προϊόντων μας, με best sellers τα γεμιστά, κάθε μπισκότο σοκολάτας και τη φρυγανιά.
σελφ-σέρβις : Στο παγκοσμιοποιημένο πλέον οικονομικό περιβάλλον, μία ελληνική παραδοσιακή επιχείρηση ποια συγκριτικά πλεονεκτήματα διαθέτει;
Ιωάννα Παπαδοπούλου : Σε ό,τι αφορά την παγκοσμιοποίηση, παρά τον αρχικό φόβο που προκάλεσε ως λέξη, επί της ουσίας θεωρώ ότι αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ως έννοια, χωρίς να είναι ορατό αυτή τη στιγμή το πώς θα εξελιχθεί το όλο σύστημα και προς ποια κατεύθυνση. Ως προς την επιχείρηση που εκπροσωπώ –με πολύ καμάρι– πρόκειται για μία μεγάλη εταιρεία για τα ελληνικά δεδομένα, αν και μικρή για τα ευρωπαϊκά μεγέθη, η οποία ωστόσο εξελίσσεται διαρκώς και υγιώς.
Το πλεονέκτημα της συνίσταται στο ότι φροντίζει κάθε λεπτομέρεια –πράγμα που στην ουσία αναβαθμίζει το συνολικό αποτέλεσμα– και βεβαίως το γεγονός ότι είναι ευέλικτη. Φροντίζουμε μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια τόσο το προϊόν όσο και το service μας, αντιδρώντας άμεσα σε κάθε ανάγκη. Αυτό μας κάνει προσεκτικούς, ευέλικτους και εν τέλει καλούς και αξιόπιστους για την αγορά στην οποία δραστηριοποιούμαστε. Εν ολίγοις, στην τρικυμία το δικό μας «πλοίο», που μέσα στο χρόνο αποδείχθηκε ότι είναι γερό «σκαρί», τα βγάζει πέρα εύκολα..
σελφ-σέρβις : Η πιθανότητα εισαγωγής της εταιρείας στο χρηματιστήριο, παρά την παρούσα αρνητική συγκυρία, περιλαμβάνεται στα μελλοντικά σας σχέδια;
Ιωάννα Παπαδοπούλου : Ο βασικός λόγος για να εισαχθεί κάποια εταιρεία στο χρηματιστήριο είναι η άντληση μη κοστοβόρων κεφαλαίων, προκειμένου να χρηματοδοτήσει μεγάλες επεκτάσεις. Εμείς μέχρι και σήμερα είμαστε εξαιρετικά εύρωστοι οικονομικά, δεν αντιμετωπίσαμε ποτέ την ανάγκη εξωτερικού δανεισμού και δεν καταφύγαμε καν σε τραπεζικά δάνεια. Όλες οι επενδύσεις μας είναι αυτοχρηματοδοτούμενες και σε κάποιες περιπτώσεις επιδοτούμενες από τα κατά καιρούς σχετικά προγράμματα που αναπτύσσονται στην ελληνική αγορά. Έτσι δεν χρειάστηκε ποτέ να σκεφτούμε σοβαρά το ενδεχόμενο στο χρηματιστήριο. Δεν το αποκλείουμε για το απώτερο μέλλον, εάν και εφ’ όσον μία τέτοια κίνηση εξυπηρετεί την εξέλιξη της εταιρείας. Ωστόσο αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται τέτοιο θέμα, γιατί δεν υπάρχει η ανάγκη.
Επενδύσεις με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας
σελφ-σέρβις : Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού της εταιρίας, ποιες είναι οι επενδύσεις που προγραμματίζετε;
Ιωάννα Παπαδοπούλου : Σχεδιάζουμε νέο σύγχρονο και απολύτως αυτοματοποιημένο κέντρο αποθήκευσης και διανομής στη βόρεια Ελλάδα. Επίσης υλοποιούμε επέκταση των βιομηχανικών εγκαταστάσεών μας στη Θεσσαλονίκη, με σκοπό την εγκατάσταση νέων γραμμών για την παραγωγή των προϊόντων μπισκοτοποιίας, αλλά και στα Οινόφυτα, με σκοπό την εγκατάσταση νέων γραμμών για την παραγωγή νέων προϊόντων σε κατηγορίες που πρόκειται να αναπτύξουμε.
Επιπλέον αναβαθμίζουμε με πλήρη αυτοματοποίηση όλες τις υφιστάμενες γραμμές παραγωγής, με στόχο αφ’ ενός την ευελιξία στην παραγωγή αφ’ ετέρου δε την αύξηση της παραγωγικότητας μας, ώστε να επιτύχουμε τη δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς μας τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Τέλος αναπτύσσουμε συστήματα που συντελούν στη βελτιστοποίηση της τροφοδοτικής αλυσίδας.
σελφ-σέρβις : Πως διαμορφώνονται οι σχέσεις σας με το οργανωμένο εμπόριο ;
Ιωάννα Παπαδοπούλου : Σήμερα πλέον οι σχέσεις είναι αγαστές και η συνεργασία ομαλή και στενή. Περάσαμε βέβαια πολλές φάσεις, δεδομένου ότι το λιανικό εμπόριο στην προσπάθεια του να εξελιχθεί και να εκσυγχρονιστεί συγκρούστηκε με τη βιομηχανία, αλλά πλέον οι ισορροπίες έχουν αποκατασταθεί.
Σε ό,τι αφορά την εταιρεία μας, δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στη διατήρηση σχέσεων εμπιστοσύνης με το χονδρικό και το λιανικό εμπόριο. Η δουλειά που γίνεται πλέον εκ μέρους του εμπορίου είναι σοβαρή και προβάλλει αξιώσεις προς τον προμηθευτή, προκειμένου εκείνος να βρει θέση στο ράφι. Εμείς έχουμε κατακτήσει αυτή τη θέση, φροντίζοντας την υψηλή ποιότητα και την αξιοπιστία μας, γεγονός που αποδεικνύεται από τη διείσδυση μας σε κάθε σημείο της αγοράς.
Παράδοση και καινοτομία σε συνδυασμό με την υψηλή θρεπτική αξία
σελφ-σέρβις : Με την εμπειρία και τη γνώση που διαθέτετε, πώς αντιλαμβάνεστε να διαμορφώνονται οι τάσεις στην κατανάλωση;
Ιωάννα Παπαδοπούλου : Μέσα από τις έρευνες αγοράς που διαθέτουμε, αλλά και από την εμπειρία μας, διαπιστώνουμε ισχυρή τάση του καταναλωτή προς τα προϊόντα υψηλής θρεπτικής αξίας. Έτσι επικεντρώνουμε το ενδιαφέρον μας στην προβολή των διατροφικών χαρακτηριστικών των προϊόντων μας. Μην ξεχνάμε ότι το μπισκότο είναι δημητριακό, σημαντικό στοιχείο της διατροφής. Από την άλλη πλευρά παρακολουθούμε το νεανικό καταναλωτικό κοινό, το οποίο έχει και γευστικές απαιτήσεις, προτείνοντας προϊόντα πλούσιας γεύσης, αλλά και υψηλής διατροφικής αξίας. Συνοπτικά λοιπόν οι άξονες μας είναι να προβάλλουμε το προϊόν ως τροφή που συνάμα ικανοποιεί και δίνει χαρά. Διεκδικούμε δε την προσοχή κάθε καταναλωτή ανεξαρτήτως ηλικίας. Θέλουμε και οι γονείς –που μεγάλωσαν με τις γεύσεις μας– αλλά και τα παιδιά τους να προσθέτουν στο καλάθι τους τόσο τα παραδοσιακά προϊόντα μας όσο και τις νέες μας γεύσεις.
σελφ-σέρβις : Πώς συνδυάζετε την παράδοση με την πρωτοπορία;
Ιωάννα Παπαδοπούλου : Είναι κάτι που εξετάζουμε διαρκώς, γιατί είναι δύσκολο να παντρέψεις –χωρίς να αλλοιώσεις– την παράδοση των 80 χρόνων με την σημερινή πραγματικότητα του 2002. Ο στόχος είναι να «φρεσκάρουμε» την εικόνα των παραδοσιακών προϊόντων, ώστε να παραμένουν ελκυστικά στη σύγχρονη εποχή. Αυτή τη στιγμή, μετά από συστηματική έρευνα και σοβαρή δουλειά, παρουσιάζουμε ανανεωμένη εικόνα στο ράφια. Πάγια, αλλά και εν όψει της συμπλήρωσης 80 χρόνων ύπαρξης της εταιρείας (το Μάρτιο του 2003) υλοποιούμε πολλές προωθητικές ενέργειες στους χώρους του λιανεμπορίου.
σελφ-σέρβις : Σας αρέσει η δουλειά σας; Τι αγαπάτε περισσότερο από όλη τη διαδικασία;
Ιωάννα Παπαδοπούλου : Η παραγωγή, η βιομηχανία μέσα στην οποία γεννήθηκα είναι η δουλειά μου και συνάμα το χόμπι μου, είναι το σπίτι μου και το λατρεύω. Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους στάδια της δουλειάς, αισθάνομαι ότι αγαπώ το κάθε τι. Επειδή είμαι μητέρα, καταναλώτρια, μαγείρισσα και νοικοκυρά, ξέρω τι ακριβώς ζητάω από τα τρόφιμα που αγοράζω. Αυτό μου έδωσε τη δυνατότητα να έχω κριτήριο, το οποίο μαζί με τις έρευνες που –βεβαίως– πραγματοποιούμε, μου επιτρέπει να αντιλαμβάνομαι τι ζητάει ο καταναλωτής, από τη γεύση και την ποιότητα έως τη συσκευασία.
Στο σύνολό της η διαδικασία με ενθουσιάζει και την ακολουθώ με πολύ χαρά και χωρίς κανένα κόπο. Εξάλλου μου αρέσει γιατί νοιώθω ότι προσφέρω χαρά στον καταναλωτή –εκ φύσεως τα προϊόντα μας έχουν τέτοιο χαρακτήρα.
σελφ-σέρβις : Σε συνδυασμό με τους επιχειρηματικούς στόχους σας, ποια είναι η μεγαλύτερη φιλοδοξία σας, το προσωπικό σας όνειρο;
Ιωάννα Παπαδοπούλου : Είναι μία πολύ σοβαρή ερώτηση για να απαντηθεί με δύο λόγια. Προφανώς θέλω να διατηρήσω ζωντανές τις αρχές και την παράδοση της εταιρείας, αλλά από την άλλη θέλω να αφήσω πίσω μου προϊόντα καινοτόμα και πρωτοποριακά, τα οποία ο καταναλωτής θα τιμήσει αφ’ ενός για την αντικειμενική τους αξία αφ’ ετέρου για την εγγύηση που του δίνει η επωνυμία μας. Ωστόσο η βαθύτερη επιθυμία μου είναι να καταφέρω να παρουσιάσω ένα «μαγικό» προϊόν, που θα ξεκινήσει από τους κόλπους της εταιρείας και θα κατακτήσει την αγορά, όπως το Caprice που δημιούργησε ο πατέρας μου και μέχρι σήμερα η μοναδικότητα του αποτελεί το διαβατήριο και για την επέκταση μας εκτός Ελλάδας. Θέλω με επιτυχία να μεγαλώσω και να δυναμώσω ακόμη περισσότερο την εταιρεία μας, που ξεκίνησε πριν από 80 χρόνια, εντός και εκτός συνόρων.
(*) Πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Ε.Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕ