Στην εμπορία δημητριακών βιολογικής καλλιέργειας προχωρά η INTROFEX LTD. Η εταιρεία θα διαθέτει τα βιολογικά δημητριακά με την εμπορική επωνυμία της (Millhouse), ενώ αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να συσκευάζει δημητριακά βιολογικής καλλιέργειας και ως private label για λογαριασμό του λιανεμπορίου.

Στην εμπορία δημητριακών βιολογικής καλλιέργειας προχωρά η INTROFEX LTD. Η εταιρεία θα διαθέτει τα βιολογικά δημητριακά με την εμπορική επωνυμία της (Millhouse), ενώ αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να συσκευάζει δημητριακά βιολογικής καλλιέργειας και ως private label για λογαριασμό του λιανεμπορίου.

Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Η INTROFEX LTD ιδρύθηκε στον Πειραιά το 1922 από τον Αθανάσιο Καραδήμα. Διαθέτει πολύχρονη εμπειρία στο χώρο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αφού ήδη από το 1985 η τρίτη γενιά της οικογένειας Καραδήμα ασχολήθηκε με την παραγωγή τους.

Σήμερα παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που απευθύνονται στο 90% της αγοράς λιανεμπορίου και δραστηριοποιείται στις κατηγορίες δημητριακών πρωινού, κακάο, σοκολατούχου ροφήματος, φίλτρων καφέ και πουρέ. Εισάγει τις πρώτες ύλες από τους leaders παραγωγούς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ευρώπη –βάσει συμβολαίων αποκλειστικότητας– και συσκευάζει τα προϊόντα στην Ελλάδα.

Η εταιρεία διαθέτει νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στο κέντρο της Αθήνας (Ρέντης). Το εργοστάσιο κατασκευάστηκε το 2000 σε συνολική έκταση 2.000 τ.μ. με συνολική στεγασμένη επιφάνεια 1.250 τ.μ. και αποθηκευτικούς χώρους περίπου 2.000 τ.μ. Η συνολική επένδυση ανήλθε σε 1 εκατ. ευρώ (ίδια κεφάλαια). Έως το καλοκαίρι το εργοστασίο θα έχει πλήρως εφοδιαστεί με υπερσύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό συνολικού κόστους 300.000 ευρώ.

Μερίδια

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% του τζίρου της INTROFEX, που το 2001διαμορφώθηκε σε περίπου 4 εκατ. ευρώ.

Στις κατηγορίες του κακάο και των φίλτρων καφέ είναι η μοναδική εταιρεία που παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και διαθέτει μερίδια αγοράς ύψους 25-30% και 60% αντίστοιχα. Τα μερίδιά της στις κατηγορίες δημητριακών πρωινού και σοκολατούχου ροφήματος-πουρέ είναι περίπου 30-35% και 13% αντίστοιχα.

Οι τιμές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις παραπάνω κατηγορίες είναι σημαντικά μειωμένες σε σχέση με τους αντίστοιχους leader, όπως επισημαίνουν οι ιδιοκτήτες της: στα φίλτρα καφέ έως και κατά 50%, στο κακάο κατά 20%, στο σοκολατούχο ρόφημα κατά 30%, στον πουρέ κατά 40% και στα δημητριακά πρωινού κατά 30%. Μάλιστα στα δημητριακά πρωινού η INTROFEX εισήγαγε στην ελληνική αγορά μία καινοτόμο διαφανή συσκευασία, η οποία οδήγησε όχι μόνο σε σημαντική μείωση της τελικής τιμής αλλά και σε αμεσότερη οπτική επαφή του τελικού καταναλωτή με το προϊόν.

Η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην άριστη ποιότητα των προϊόντων της. Για το λόγο αυτό, εκτός από τα πιστοποιητικά ποιότητας που απαιτεί από τους προμηθευτές της (ISO), ζητά πιστοποιητικά και για τη μη ύπαρξη γενετικά τροποποιημένων συστατικών στην πρώτη ύλη, ενώ βρίσκεται στο στάδιο πιστοποίησης των συσκευαστηρίων της κατά HACCP.

Η ελληνική αγορά των private labels αυξάνεται με ρυθμούς 10-15% ετησίως. Για την INTROFEX τα περιθώρια κερδοφορίας είναι υψηλά και κυμαίνονται από 35% έως και 80%, ενώ για τους leader της αγοράς περιορίζονται στο 5-15% και σε συνθήκες έντονου ανταγωνισμού ακόμη και στο 1%.

Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τονίζουν οι ιδιοκτήτες της εταιρείας, θα πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στην ποιότητα και τη συσκευασία των private labels, στο σέρβις από μέρους των προμηθευτριών εταιρειών και στη δυναμική προώθησή των προϊόντων στους χώρους πώλησής τους, καθώς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, φέροντας την επωνυμία των αλυσίδων που τα διακινούν, αποτελούν ουσιαστικά τη «βιτρίνα» τους.