Η φετινή FOODEXPΟ σημείωσε αρκετή επιτυχία, με πολύ μεγάλη συμμετοχή, τόσο από πλευράς εκθετών που έφθασαν τους 1.200, έλληνες και ξένους, όσο και από πλευράς επισκεπτών, στους οποίους περιλαμβάνονται περί τους 700 hosted buyers και 2.500 διεθνείς αγοραστές. Όλοι οι παραπάνω εξεδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για νέα πρωτοποριακά και ποιοτικά προϊόντα στον τομέα της διατροφής, δείχνοντας ότι η ελληνική αγορά τροφίμων παραμένει ισχυρή. Βέβαια, η επιτυχία της φετινής FOODEXPO ήταν κατά κάποιο τρόπο δεδομένη καθώς πραγματοποιήθηκε μετά από δυο χρόνια απραξίας, λόγω της πανδημίας. Δεν μπορούμε ωστόσο να αγνοήσουμε τον προβληματισμό τόσο των παραγωγικών όσο και μεταποιητικών ή εισαγωγικών επιχειρήσεων του τομέα, αναφορικά με το κύμα των ανατιμήσεων.

Το FOODReporter βρέθηκε στην έκθεση και κατέγραψε με επιτόπιο ρεπορτάζ, στα περίπτερα τις εκτιμήσεις των εκθετών σχετικά με την επιτυχία της συμμετοχής τους αλλά και τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους, που πηγάζουν αφ΄ενός από την ανοδική πορεία των κοστολογικών στοιχείων τους από το προηγούμενο έτος, αλλά και από το πώς θα επηρεάσει η ρωσο – ουκρανική σύγκρουση την περαιτέρω πορεία τους.

Το πρόβλημα του αυξημένου παραγωγικού κόστους
Σε ό,τι αφορά την κατάσταση στην αγορά τροφίμων, όπως έχει διαμορφωθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα ο διευθύνων σύμβουλος της Eurimac Οδυσσέας Παπαδόπουλος αναφέρει ότι οι αυξήσεις στις μεταφορές, η άνοδος του ενεργειακού κόστους και η κατά 40% αύξηση στα υλικά συσκευασίας τους τελευταίους μήνες είναι αυτές που επιβαρύνουν περισσότερο τον κλάδο.
Σημειώνεται ότι η Eurimac το 2021 εξήγαγε περισσότερα από 50.000.000 πακέτα ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ σε 57 χώρες. Πρόκειται για το 45% της ετήσιας παραγωγής της.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η κ. Αθ. Δάκου, από την εταιρεία ζυμαρικών Ήλιος, η οποία συμμετείχε στην FOODEXPO τόσο με τα παραδοσιακά προϊόντα όσο και με τα βιολογικά και επισημαίνοντας ότι η κατάσταση με τις αυξήσεις σε πρώτες ύλες ενέργεια και μεταφορές έχει ήδη δημιουργήσει μια πιεστική κατάσταση για τις παραγωγικές βιομηχανίες.

Πάντως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εκπροσώπων της αγοράς ζυμαρικών, οι αναμενόμενες αυξήσεις στις τιμές των σιτηρών λόγω της ρωσο – ουκρανικής σύγκρουσης δεν θα επηρεάσουν τον κλάδο των ζυμαρικών, καθώς αφορούν στα άλευρα από μαλακά σιτηρά και όχι για τα σκληρά τα οποία χρησιμοποιούνται στον κλάδο.

Από την εταιρεία αναψυκτικών Λουξ η κυρία Χρ. Μαρλαφέκα αναφέρθηκε με τη σειρά της στα προβλήματα που δημιουργεί το αυξημένο κόστος ενέργειας αλλά και η άνοδος των πρώτων υλών συσκευασιών όπως οι φιάλες PET για αναψυκτικά που κατασκευάζονται στη μονάδα της στο Αίγιο.

Συμμετοχές από όλο τον κόσμο
Εκτός από τα προβλήματα, φυσικά, θα πρέπει να αναφερθεί και η παρουσία εταιρειών με μεγάλη απήχηση, όπως η Βιολάντα με τα παραδοσιακά μπισκότα αλλά και με τα μπισκότα χωρίς ζάχαρη και τα προϊόντα βρώμης. Στον ίδιο κλάδο σημαντική ήταν και η παρουσία της Φαίδων ΑΕ, της Ελληνική Νοστιμιά με vegan πίτσες αλλά και της κρητικής εταιρείας KRIVEK που μπήκε και αυτή πρόσφατα στην αγορά των προϊόντων κρέατος vegan.

Ενδιαφέρον, ακόμη, είχαν και τα περίπτερα ξένων εκθετών, από 30 χώρες, όπου εκτός από τα παραδοσιακά προϊόντα της κάθε χώρας υπήρχαν και προϊόντα του ευρύτερου τομέα της υγιενής διατροφής, όπως τυροκομικά χωρίς λακτόζη, από την βουλγαρική εταιρεία Ecco-F, παραδοσιακά αρτοσκευάσματα από την μαροκινή εταιρεία Alwatane, παραδοσιακά λουκούμια από την τουρκική Hafiz Suat και άλλες παρουσίες από Πολωνία, Ινδία, Αίγυπτο, ακόμη snacks από την Ταϊλάνδη και τρόφιμα από Ιταλία, Ισπανία, Βέλγιο, Τυνησία, , Σρι Λάνκα, Βιετνάμ, Λίβανο, Σλοβακία, Γερμανία, Βολιβία, Κύπρο, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Αυστρία, Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter