Την πτώση των τιμών στα σούπερ μάρκετ κατά 2,55% το τελευταίο 8μηνο, έτσι ώστε κυμαίνονται πλέον στα επίπεδα του Μαΐου του 2010, διαπιστώνει στην πρόσφατη έκθεσή του το ΙΕΛΚΑ.

Ειδικότερα, μεταξύ του Ιανουαρίου του 2010 και του Απριλίου φέτος ο γενικός δείκτης τιμών σούπερ μάρκετ αυξήθηκε μόλις κατά 0,61% παρά της αυξήσεις του ΦΠΑ, σύμφωνα με τους ερευνητές, και βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με το 2010.

Αν, μάλιστα, δεν ληφθούν υπ’ όψη οι αυξήσεις του ΦΠΑ, τότε ο δείκτης τιμών τον Απρίλιο φέτος παρουσίασε μείωση 3,42%, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2010.  Επίσης, σε σχέση με τον Αύγουστο του 2011, το τελευταίο οκτάμηνο οι τιμές παρουσίασαν μείωση 2,55%, ενώ αν δεν ληφθούν υπ’ όψιν οι αυξήσεις του ΦΠΑ σε αναψυκτικά-χυμούς από 13% σε 23% τον Σεπτέμβριο του 2011, η μείωση διαμορφώνεται σε 3,13% και μάλιστα παρά την αύξηση των τιμών σε πρώτες ύλες κι ενέργεια μεταξύ 30%-60%. Ιδιαίτερα τον Απρίλιο, μήνα της πασχαλινής αγοράς, οι τιμές μειώθηκαν κατά 1,52%, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, τον Μάρτιο. 

Στη σχετική μελέτη του ΙΕΛΚΑ δεν ελήφθησαν υπόψη οι τιμές των περιοδικών προσφορών σε συγκεκριμένα προϊόντα κι οι εκπτώσεις των σούπερ μάρκετ, είτε μέσω των loyalty cards είτε μέσω των λοιπόν προσφορών. Όπως εκτιμάται, όμως, το αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών, που έχουν ενταθεί σημαντικά την τελευταία διετία, προσφέρουν στον καταναλωτή μια εξοικονόμηση τουλάχιστον κατά 2,5% επί των αγορών του.