Η εμφανής συγκράτηση του δείκτη εξέλιξης τιμών στα σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο δείχνει ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες είναι της τάξης του 3%, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ σχετικά με τις πληθωριστικές πιέσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων, αποκλειστικά στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Ειδικότερα, για την κατηγορία των τροφίμων το ΙΕΛΚΑ διαπίστωσε άνοδο τιμών 3,39% τον Ιανουάριο, ενώ στις κατηγορίες των λοιπών ειδών παντοπωλείου μη τροφίμων, αντίστοιχη άνοδο 0,81%. Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών διαπιστώθηκαν σε χαρτικά, πάνες και σερβιέτες (-6,12%), γάλα και χυμούς (-4,15%), γιαούρτια και λοιπά γαλακτοκομικά (-4,11%), αλλαντικά (-2,11%) και τυροκομικά (-1,79%). Οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών καταγράφηκαν στις τροφές και τα είδη για τα κατοικίδια (12.08%), στα νερά και αναψυκτικά (10,48%), στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά (9,59%), στα έτοιμα γεύματα (8,20%) και στις βρεφικές και παιδικές τροφές (6,98%). Στην κατηγορία «τρόφιμα παντοπωλείου», που περιλαμβάνει και το ελαιόλαδο, καταγράφηκε αύξηση τιμών 5,18%. Η συγκρατημένη αύξησή της οφείλεται στις μειώσεις τιμών των λοιπών ελαίων, αλλά και στα λοιπά προϊόντα που συμμετέχουν στην κατηγορία αυτή (ζυμαρικά,ρύζι κ.ά.).