Η ντομάτα είναι το οπωροκηπευτικό με τη λιγότερη συμμετοχή του κλάδου του σούπερ μάρκετ στο σύνολο των πωλήσεων, σύμφωνα με τη σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ για το πρώτο δεκάμηνο του 2024. Τα ράφια των μανάβικων του σούπερ μάρκετ κάλυψαν το 26% των συνολικών αγορών ντομάτα.
Η μερίδα του λέοντος των πωλήσεων ντομάτας στην Ελλάδα γίνεται μέσω λαϊκών αγορών, οι οποίες γενικότερα αποτελούν καίριο και πλειοψηφικό σημείο πώλησης οπωροκηπευτικών στη χώρα και κατέχουν μία από τις υψηλότερες θέσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27.
Το μικρότερο μερίδιο συμμετοχής των λαϊκών αγορών σε λιανικές πωλήσεις οπωροκηπευτικών είναι στην πατάτα, κατά 46% και ακολουθούν κρεμμύδια και λεμόνια, κατά 48%.
Τα σημεία μαναβικής των σούπερ μάρκετ για το πρώτο οκτάμηνο του 2024 έχουν αναλυτικά ολοκληρώσει το 29% των πωλήσεων σε λεμόνια, 27% σε πορτοκάλια, 29% σε μήλα και 34% σε κρεμμύδια και πατάτες.
Απευθείας οι παραγωγοί και οι υπαίθριοι πωλητές πωλούν το 6% των μήλων και των κρεμμυδιών, το 7% των πορτοκαλιών και της ντομάτας και το 9% των λεμονιών και της πατάτας. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις στη λαϊκή αγορά, καλύπτουν το 51% των συνολικών πωλήσεων μήλων, το 52% στα πορτοκάλια και το 54% στις ντομάτες.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter