Μέση ετήσια εξοικονόμηση 370 ευρώ ανά μέσο νοικοκυριό απέδωσαν οι προσφορές και οι εκπτώσεις των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ το 2021, ποσό που αντιστοιχεί στο 13,2% της ετήσιας συνολικής αξίας των αγορών καθενός νοικοκυριού, σύμφωνα με την ετήσια σχετική πανελλήνια έρευνα του ΙΕΛΚΑ, στην οποία εκτιμάται ότι «οι «έξυπνες αγορές» μπορούν δυνητικά να εξισορροπήσουν την πίεση των ανατιμήσεων για τη συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών». Οι ερευνητές διαπιστώνουν ότι το εν λόγω ποσό εξοικονόμησης είναι αυξανόμενο σε ετησία βάση την τελευταία πενταετία κι ότι σε εύρος οκταετίας αθροιστικά φτάνει τα 2.500 ευρώ ανά νοικοκυριό ευρώ και τα 10 δισ. ευρώ στο σύνολο των εγχώριων πωλήσεων του κλάδου. Σύμφωνα με την έρευνα, οι πέντε στους δέκα καταναλωτές, μέσω των εκπτώσεων και των προσφορών, εξοικονομούν τουλάχιστον το 10% της αξίας των αγορών τους, οι δύο στους τρεις εξοικονομούν τουλάχιστον το 5% και μόλις ένας στους δέκα δηλώνει ότι δεν εξοικονομεί τίποτα. .

Σε άλλη ετήσια έρευνα του ΙΕΛΚΑ για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας επισημαίνεται η αύξηση των πωλήσεών τους το τελευταίο διάστημα κατά 9,7%. Κατά την έρευνα ο ένας στους δύο καταναλωτές θεωρεί ότι τα PL έχουν καλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής, ενώ οι στους τρεις πιστεύουν ότι είναι φθηνότερα των επωνύμων προϊόντων. Όπως εκτιμάται, δεδομένων των ανατιμήσεων η χαμηλότερη τιμή των PL γίνεται πιο «δελεαστική» για τους αγοραστές.