Σύμφωνα με τα βασικότερα συμπεράσματα της πρόσφατης ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του ΙΕΛΚΑ επί δείγματος 2.400 ατόμων, που αναδεικνύει τις βαθιές αλλαγές της καταναλωτικής συμπεριφοράς και των αντιλήψεων του καταναλωτή |για τα ψώνια του και τους λόγους επίσκεψής του στο σούπερ μάρκετ, προέκυψαν τα εξής:

Ο μέσος αγοραστής προϊόντων διατροφής επισκέπτεται 3 έως 5 φορές την εβδομάδα το σούπερ μάρκετ, 4 έως 7 φορές κάποιο φούρνο, μία φορά τη λαϊκή αγορά κι ίσως δύο φορές κάποιο ειδικό κατάστημα (οπωροπωλείο, κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο, μίνι μάρκετ ή περίπτερο). Το σούπερ μάρκετ επισκέπτεται τουλάχιστον μία φορά εβδομαδιαίως το 99% των καταναλωτών, ενώ 1 στους 4 καταναλωτές ενδέχεται να το επισκέπτεται δύο φορές την ημέρα. Επίσης, κατά το 45% οι καταναλωτές δηλώνουν ότι επισκέπτονται περισσότερα καταστήματα, προκειμένου να συγκρίνουν τιμές και δομές αγορών, ενώ κατά το 60% δηλώνουν πιστοί σε κάποιο συγκεκριμένο κατάστημα για λόγους ευκολίας και άνεσης αγορών, ένεκα εξοικείωσης. Η αυξημένη επισκεψιμότητα στο σούπερ μάρκετ σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τη έντονη αύξηση των προσφορών και των παρεχόμενων εκπτώσεων από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
 
Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, οι καταναλωτές θεωρούν πως εξοικονομούν κατά μέσο όρο μέσω των προσφορών / κουπονιών /δωροεπιαγών το 11,2% της αξίας των αγορών τους, ενώ ο 1 στους 5 θεωρεί ότι εξοικονομεί είτε άνω του 20% είτε τουλάχιστον 20%. Κατά το 60% επισκέπτονται μεν το σούπερ μάρκετ για τα ψώνια της εβδομάδας, αλλά κατά το 50% το επισκέπτονται απολύτως στοχευμένα, κατά το 20% για να αγοράσουν κάποια προσφορά που έπεσε στην αντίληψή τους, ενώ κατά το 30% κινητοποιούνται σχετικά με αφορμή κάποια έκτακτη ανάγκη για κάποιο προϊόν. Επίσης, κατά το 12% θεωρούν την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ ως ευκαιρία για βόλτα-διασκέδαση, ενώ κατά το 62% τη θεωρούν οικογενειακή συνήθεια. Τέλος, κατά το 64% επιλέγουν κατάστημα αλυσίδας βάσει των προσφορών και των εκπτώσεων.