Όλα τα προϊόντα που ψώνισε φέτος ο καταναλωτής από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ για το χριστουγεννιάτικο και το πρωτοχρονιάτικο τραπέζι του είχαν χαμηλότερη τιμή συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο 2013, σύμφωνα με σχετική έρευνα και έκθεση του ΙΕΛΚΑ.

Ενδεικτικά, στα κρεατικά η νωπή γαλοπούλα ήταν κατά 1,8% φθηνότερη, η κατεψυγμένη κατά 3%, το αρνί κατά 2% και το χοιρινό κατά 10,3%. Η σχετική έρευνα διενεργήθηκε βάσει τιμοληψιών στα καταστήματα των μεγάλων αλυσίδων και συνεντεύξεων με στελέχη της αγοράς, αναφορικά με τις εκτιμήσεις και τις προβλέψεις τους για τις τιμές την εβδομάδα των Χριστουγέννων. Η έρευνα αφορούσε σε 18 τυπικές κατηγορίες προϊόντων, οι οποίες περιλαμβάνονται στο γιορταστικό τραπέζι (κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αυγά, πατάτες, κρασί, φύλλο κρούστας κά).

Οι ερευνητές σημείωσαν τη σημαντική διακύμανση των τιμών γι’ ακόμα μία χρονιά, η οποία παρείχε την ευκαιρία στον καταναλωτή να εξοικονομήσει χρήματα, εκμεταλλευόμενος τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες. Ειδικότερα συμπέραναν ότι ο καταναλωτής μπορούσε να εξοικονομήσει έως 23% στη νωπή γαλοπούλα, έως 7,3% στην κατεψυγμένη, έως 31% στο χοιρινό κρέας και έως 27% στο αρνίσιο. Συνολικά, το γιορτινό τραπέζι του 2014 εκτιμήθηκε ότι ήταν κατά μέσο όρο 8,1% φτηνότερο από το αντίστοιχο του 2013. Σημειωτέον ότι στον σχετικό υπολογισμό δεν ελήφθησαν υπόψιν οι προσφορές υπό τη μορφή δωροεπιταγών.

Σύμφωνα με τους ερευνητές του ΙΕΛΚΑ, αθροιστικά την τελευταία τετραετία η μείωση κόστους του γιορτινού τραπεζιού, δηλαδή σε σύγκριση με τα Χριστούγεννα του 2010, ήταν της τάξης του 25%, γεγονός που το αποδίδουν στην αύξηση της έντασης του ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου. Οι τιμές στις 16 από τις 18 υποκατηγορίες προϊόντων που μελετήθηκαν, στο πλαίσιο της φετινής έρευνας, εμφάνισαν μείωση από 0,3% έως 26,6% μέση τιμή.