Σημαντική διείσδυση στους Έλληνες καταναλωτές έχει η πρωτοβουλία «Καλάθι του Νοικοκυριού», σύμφωνα με την κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.000 καταναλωτών μεταξύ 28 και 31 Ιανουαρίου και αφορούσε ανάμεσα σε άλλα θέματα και το «καλάθι». Η έρευνα δείχνει ότι το πρώτο τρίμηνο της εφαρμογής του μέτρου το 64% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι αγοράζει προϊόντα από το «Καλάθι του Νοικοκυριού». Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση, που έγινε μετά την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής, οπότε και το ποσοστό του κοινού που αγόραζε από το «καλάθι» ανερχόταν στο 39%. Μεσοσταθμικά το κοινό το οποίο αγοράζει προϊόντα από το «καλάθι» δηλώνει ότι το 16,3% των αγορών του προέρχονται από προϊόντα του «καλαθιού» (περίπου ένα ευρώ ανά επτά ευρώ αγορών). Η πλειονότητα του κοινού (ποσοστό 39%) πραγματοποιεί έως και το 10% των αγορών του από το «καλάθι», ενώ περίπου ένας στους τέσσερις (ποσοστό 24%) πάνω από το 20% των αγορών του. Όσον αφορά τις αγοραστικές τάσεις, κατά το 17% οι ερωτηθέντες επισκέφθηκαν κάποιο κατάστημα σούπερ μάρκετ διαφορετικό από το συνηθισμένο του, προκειμένου να βρει προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού». Το ΙΕΛΚΑ αξιολογεί αυτή την τάση ως «υγιή ανταγωνισμό στον κλάδο», καθώς δείχνει ότι η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί. Σχετικά με τις απόψεις των πολιτών για την κρίση ακρίβειας, κατά το 84% οι ερωτηθέντες θα προτιμούσαν μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα παρά το μέτρο του «καλαθιού», κατά το 70% θα προτιμούσαν περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ, ενώ μόλις κατά το 35% θα προτιμούσαν το «καλάθι» να έχει μόνο επώνυμα προϊόντα, πράγμα που δείχνει τον υψηλό βαθμό διείσδυσης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το τελευταίο διάστημα.