Κατά 5% ήταν αυξημένη φέτος η μέση τιμή του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού σε σύγκριση με το 2020, αλλά όλοι οι καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα εξοικονομήσεων έως και 21%, ψωνίζοντας έξυπνα για το γιορτινό τραπέζι τους από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ. Αυτό είναι το γενικό συμπέρασμα της ετήσιας εποχικής έκθεσης του ΙΕΛΚΑ, που βασίζεται σε τιμοληψίες σε καταστήματα μεγάλων αλυσίδων και σε συνεντεύξεις στελεχών του κλάδου, σχετικά με τις προβλέψεις τους για τις τιμές την εβδομάδα προ των Χριστουγέννων.

Η έρευνα εστιάστηκε σε 22 κατηγορίες προϊόντων του τυπικού χριστουγεννιάτικου τραπεζιού, η μέση αξία του οποίου ήταν, σύμφωνα με τους ερευνητές, υψηλότερη κατά 1% από την υψηλότερη τιμή της την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Η μέση εξοικονόμηση ανά καλάθι αγορών, κατόπιν αξιοποίησης των προσφορών και των εκπτώσεων, προσδιορίστηκε φέτος στο 13% της αξίας του και η ανώτερη στο 21%. Από τις 22 εξεταζόμενες κατηγορίες προϊόντων διαπιστώθηκαν ανατιμήσεις σε 15, μείωση τιμών σε πέντε και αμετάβλητες τιμές σε δύο. Η μεγαλύτερη ανατίμηση εντοπίστηκε στο αρνί (24%), η τιμή του οποίου ήταν υψηλότερη της περιόδου του Πάσχα, και αντίστροφα, η μεγαλύτερη μείωση τιμής εντοπίστηκε στην τομάτα (-25%), λόγω εύνοιας καιρικών συνθηκών.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, το εύρος τιμών εντός του οποίου τιμολόγησαν οι αλυσίδες, ήταν αυξημένο, προσδιορισμένο περίπου στο 35%-38% της αξίας των προϊόντων ως αποτέλεσμα της διενέργειας έντονων προσφορών και εκπτωτικών ενεργειών των μεγάλων αλυσίδων και των προμηθευτών τους. Όπως εκτιμήθηκε, το ένα στα δύο προϊόντα που αγοράστηκε φέτος για το γιορτινό τραπέζι, πωλήθηκε υπό καθεστώς προώθησης.