Οι τιμές των προϊόντων του τυπικού χριστουγεννιάτικου τραπεζιού στα μεγάλα σούπερ μάρκετ το 2020 έμειναν κατά μέσο όρο αμετάβλητες σε σύγκριση με το 2019, ενώ ήταν στα ίδια επίπεδα με τις τιμές του 2014. Αυτό έδειξε η σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ τον Δεκέμβριο κατόπιν τιμοληψιών σε μεγάλα σούπερ μάρκετ και συνεντεύξεων από μάνατζερ του κλάδου, αναφορικά με τις εκτιμήσεις και τις προβλέψεις τους για τη διακύμανση των τιμών προ των Χριστουγέννων. Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ έγινε επί 22 τυπικών κατηγοριών προϊόντων του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού (κουραμπιέδες, μελομακάρονα, βασιλόπιτα, γαλοπούλα, αρνί, κάστανα, αυγά, πατάτες κ.ά.).

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου τις παραμονές των γιορτών έδωσαν την ευκαιρία στους πελάτες τους, αν το επέλεγαν, να εξοικονομήσουν μεσοσταθμικά περίπου το 12% της αξίας του «καλαθιού» των αγορών τους, δεδομένου του μεγάλου εύρους των τιμών, ενώ, κάνοντας «έξυπνες» αγορές, να εξοικονομήσουν αντίστοιχα έως και το 24%. Από τις 22 κατηγορίες προϊόντων που μελετήθηκαν, στις δέκα οι τιμές παρουσίαζαν μείωση σε σχέση με την περίοδο των γιορτών ένα χρόνο πριν, στις εννιά παρουσίαζαν αύξηση, ενώ σε τρεις κατηγορίες ήταν αμετάβλητες. Επίσης, σύμφωνα με τη στάθμιση των ερευνητών, περισσότερα από τα μισά προϊόντα του φετινού γιορταστικού «καλαθιού» πουλήθηκαν υπό καθεστώς προώθησης (έκπτωση ανά προϊόν ή κατηγορία, προσφορά επιπλέον προϊόντος, εκπτωτικά κουπόνια, δωροεπιταγές κ.ά.).