Η μελέτη των τιμών 901 κωδικών προϊόντων που διαθέτουν τα μεγάλα σούπερ μάρκετ όλης της χώρας, σύμφωνα με πρόσφατη σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ στηριγμένη στα πρωτογενή δεδομένα του Παρατηρητηρίου Τιμών του ΥΠΑΑΝ-ΜΥΔ, δείχνει ότι συνολικά κατά μέσο όρο οι τιμές στα καταστήματα των μεγάλων επιχειρήσεων του κλάδου εμφάνισαν μείωση κατά 2,01% το β΄ δίμηνο του 2013, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, και ότι οι επιμέρους δείκτες τιμών επίσης εμφανίζουν σημαντική αποκλιμάκωση.

 Παρόμοια μείωση παρατηρήθηκε και το α΄ δίμηνο του έτους (2,06%), πράγμα που σημαίνει ότι πλέον οι τιμές σταθεροποιούνται φέτος περίπου κατά 2% χαμηλότερα από το 2012. Οι ερευνητές σημειώνουν, μάλιστα, ότι στα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνεται η επίδραση των προσφορών και εκπτώσεων, οι οποίες έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα.Η τάση αποκλιμάκωσης των τιμών εκδηλώθηκε την άνοιξη του 2012 και συνεχίστηκε όλο το έτος. Σήμερα φαίνεται ότι οι τιμές σταθεροποιούνται στα επίπεδα του 2009.

Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη κατά τους ερευνητές είναι η εξέλιξη του δείκτη τιμών, όταν αφαιρεθούν οι επιδράσεις των συνεχών αυξήσεων του ΦΠΑ (μεταξύ Μαρτίου 2010 και Σεπτεμβρίου 2011), οπότε ο δείκτης τιμών παρουσιάζει μείωση στην τριετία 2010-2012 σχεδόν κατά 4,5%, στοιχείο ιδιαίτερα θετικό δεδομένων των ανατιμήσεων σε πρώτες ύλες, καύσιμα και ηλεκτρική ενέργεια. Σχεδόν όλες οι εξεταζόμενες κατηγορίες προϊόντων εμφανίζουν μείωση τιμών κατά το α΄ τετράμηνο του 2013, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2012. Εντονότερη δε παρουσιάζεται στα οπωροκηπευτικά (κυρίως στα λαχανικά) και στο κρέας, η οποία εξηγείται, μεταξύ άλλων, από τις ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές φέτος το Πάσχα.