Η βαθιά ύφεση που έπληξε το εγχώριο εμπόριο δεν εξαίρεσε τη λιανική πώληση καλλυντικών, μια αγορά με υψηλό βαθμό συγκέντρωσης.

Οι συνολικές λιανικές πωλήσεις των καταστημάτων καλλυντικών (εξαιρουμένων των σούπερ μάρκετ και των φαρμακείων) μειώθηκαν κατά 4,5% το 2009, σε σύγκριση με το 2008, ενώ μεγαλύτερη ήταν η περαιτέρω πτώση το 2010, αφού όπως εκτιμάται κυμάνθηκε αρνητικά κατά 5 ως 10 ποσοστιαίες μονάδες, και οι προβλέψεις για φέτος δεν είναι αισιόδοξες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για τον αριθμό των καταστημάτων, σύμφωνα με τη σχετική πρόσφατη κλαδική μελέτη της ICAP.

Όπως σημειώνεται στη μελέτη, η περιοχή της πρωτεύουσας συγκεντρώνει το 43,3% των καταστημάτων λιανικής διάθεσης καλλυντικών (μη ειδικευμένα, ειδικευμένα και πολυκαταστήματα). Στο πλαίσιό της, εξάλλου, έγινε χρηματοοικονομική ανάλυση των σχετικών επιχειρήσεων λιανικής, που έδειξε μείωση των πωλήσεών τους κατά 1,83% στη διετία 2008-2009 και μείωση 3,67% του μικτού τους κέρδους, όπως και των κερδών EBITDA κατά 23,03%, την ίδια περίοδο.