Μετά από αρκετά χρόνια απoεπένδυσης, η Walmart αποφάσισε την αναστολή λειτουργίας του Jet.com, της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που αγόρασε το 2016 έναντι 3,3 δισ. δολαρίων.

Η πλατφόρμα βοήθησε τον αμερικανικό όμιλο να επιταχύνει τον ψηφιακό του μετασχηματισμό και την omnichannel στρατηγική του, ενώ παράλληλα του παρείχε πρόσβαση στις πυκνοκατοικημένες παράκτιες περιοχές της χώρας, τις οποίες δεν εξυπηρετούσε με την υπάρχουσα πλατφόρμα. Η συγκεκριμένη απόφαση στηρίχθηκε στη θέση της Walmart πως πλέον το brand Walmart.com, μετά από τις μεγάλες επενδύσεις, την αύξηση της ταχύτητας στις κατ’ οίκον παραδόσεις και την αξιοποίηση των εμπορικών του κέντρων ως σημείων click & collect, καλύπτει τις απαιτήσεις των καταναλωτών στο σύνολο της επικράτειας.

Σύμφωνα με ειδικούς αναλυτές, η Walmart επενδύει στην αντιμετώπιση του μεγάλου ανταγωνιστή της στο online λιανεμπόριο, την Amazon, με κινήσεις όπως η επέκταση της υπηρεσίας Express Delivery σε πάνω από 2.000 καταστήματα στις ΗΠΑ, με παράδοση των παραγγελιών εντός δύο ωρών, ενώ φημολογείται και η ανάπτυξη συνδρομητικής υπηρεσίας παρόμοιας με τo Amazon Prime. Σύμφωνα με τη Walmart, οι online πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 74% σε ετήσια βάση, εν μέρει λόγω των ειδικών συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία. Σε κάθε περίπτωση, ο αμερικανικός όμιλος επενδύει θέτοντας μακροπρόθεσμους στόχους, αφού, σύμφωνα με τη Wall Street Journal, η online δραστηριότητα ήταν ζημιογόνα, στη διάρκεια ενός οικονομικού έτους, κατά περίπου 2 δισ. δολάρια.

Η αναστολή λειτουργίας της πλατφόρμας Jet.com πιθανολογείται πως θα συμβάλει στη μείωση της αβεβαιότητας σχετικά με την περίοδο που θα ακολουθήσει το τέλος της πανδημίας. Σύμφωνα δε με έρευνα της Escalent (εταιρεία human behavior and analytics), κατά το δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου η Walmart ξεπέρασε κατά πολύ την Amazon στις online παραγγελίες ταχυκίνητων προϊόντων, με ποσοστό 47% έναντι 19%.

Η έρευνα καταγράφει επίσης τα ποσοστά των αγορών που πραγματοποιήθηκαν σε τοπικά καταστήματα (34%), των καταναλωτών που προτίμησαν την πλατφόρμα Instacart (24%) και τη Shipt (5%). Στην ίδια έρευνα οι καταναλωτές που αγόρασαν προϊόντα online δήλωσαν σε ποσοστό 38% πως θα εξακολουθήσουν να αγοράζουν online ή θα αυξήσουν τις σχετικές αγορές τους μετά το πέρας της πανδημίας (δείγμα έρευνας, 1.500 καταναλωτές στις ΗΠΑ, που αγοράζουν είδη μπακαλικής τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα).