Πολλές από τις καινοτομίες των έτοιμων τροφίμων επικεντρώνονται στο φυσικό περιεχόμενο, τις «καθαρές» ετικέτες και τα φυτικά συστατικά. Ο ρόλος της Tetra Pak και στους τρεις πυλώνες είναι πολύ ενεργός, με τον Πίτερ Μπρούνκεστραμ, τεχνολόγο τροφίμων και σεφ, να ηγείται.

Ο κ. Μπρούνκεστραμ εργάζεται στο Tetra Recart® Food Development Centre, το οποίο εξερευνά όλες τις δυνατότητες των έτοιμων τροφίμων: Πειραματίζεται με συνταγές, αντικαθιστώντας υλικά με τοπικές ή πιο νόστιμες επιλογές, συνεργάζεται με παραγωγούς για τη δημιουργία καινοτόμων επιλογών διατροφής, από την προμήθεια συστατικών και το χειρισμό συνταγών, έως τεχνικές συμβουλές για την επεξεργασία τους.

Η Ιβάνα Σκριπνιτσένκο, Category Marketing Manager της Tetra Pak έχει παρατηρήσει την αυξανόμενη ζήτηση για φυσικά προϊόντα και «καθαρές» ετικέτες, μέσα στο πλαίσιο ευκολίας και ποιότητας που απαιτούν οι σύγχρονοι γρήγοροι ρυθμοί ζωής.

Το μέλλον προς λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα
«Συνεργαζόμαστε με πολλούς πελάτες μας για να αναδιαμορφώσουμε τα υπάρχοντα προϊόντα, να αναπτύξουμε νέες συνταγές για να μειώσουμε τα πρόσθετα και να συμπεριλάβουμε περισσότερα φυσικά συστατικά, όπως ρεβίθια, φασόλια και λαχανικά. Σπάνιες φορές χρειάζονται πρόσθετα ή αντιοξειδωτικά, τα περισσότερα από τα τρόφιμα μακράς διαρκείας με τα οποία δουλεύουμε δεν τα χρειάζονται. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι η θερμική επεξεργασία», αναφέρει.

Ο κ. Μπρούνκεστραμ ανέπτυξε θρεπτικό φαγητό για βρέφη, με τη βοήθειας μιας μαμάς δικηγόρου από τη Σουηδία: Επέτυχαν προϊόν υψηλής περιεκτικότητας σε θρεπτικά συστατικά και πρωτεΐνες και χαμηλή περιεκτικότητα σε νερό. Παρότι τα φυτικά προϊόντα αποτελούν δημοφιλή κατηγορία των έτοιμων τροφίμων και γίνονται πιο διαδεδομένα σε ορισμένα μέρη του κόσμου, εξακολουθεί να υπάρχει ανησυχία από τους καταναλωτές.

«Πολλά τρόφιμα φυτικής προέλευσης σήμερα είναι υψηλής επεξεργασίας, επειδή όλα θέλουν να επιτύχουν σωστή γεύση, στη σωστή τιμή. Δεν νομίζω ότι έχουμε αντιμετωπίσει πλήρως αυτό το θέμα και ειδικά όταν μιλάμε για προϊόντα εναλλακτικής πρωτεΐνης. Αυτή είναι μια περιοχή που θα μπορούσε να ωφεληθεί από νέες εξελίξεις και καινοτομία. Βρισκόμαστε σε στασιμότητα και είναι κρίσιμο να κατανοήσουμε ότι αν κάτι δεν έχει καλή γεύση, δεν κάνει για τον καταναλωτή», προσθέτει ο κ. Μπρούνκεστραμ.

Η αναπαραγωγή γεύσης και εμφάνισης των συμβατικών προϊόντων με βάση το κρέας είναι αντικειμενικά δύσκολη, αν και «πλησιάζουμε στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ προϊόντων με βάση το κρέας και των φυτικών προϊόντων σε ό,τι αφορά γεύση, διατροφικά οφέλη και τιμή», όπως αναφέρει η κυρία Σκριπνιτσένκο. «Το επόμενο βήμα είναι να αφήσουμε πίσω μας τα υπερεπεξεργασμένα, άνοστα τρόφιμα», συμπληρώνει.

Ο κ. Μπρούνκεστραμ πιστεύει, στη βιομηχανία τροφίμων που θα συνδυάζει φυτικές και ζωικές πρωτεΐνες, ακόμη και πρωτεΐνες από τη θάλασσα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter