Οργισμένη ανακοίνωση που κάνει λόγο για «δυσφήμιση και προσβολή εθνικού μας προϊόντος, του ελληνικού γιαουρτιού» εξέδωσε την Παρασκευή 12 Απριλίου 2024 ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανίων Γαλακτοκομικών Προϊόντων (ΣΕΒΓΑΠ). Όπως αναφέρεται, ενώ «υπάρχουν αναρίθμητα παραδείγματα καπήλευσης της ταυτότητας εθνικών μας προϊόντων», πρόσφατα υπέπεσε στην αντίληψη του ΣΕΒΓΑΠ «ένα προϊόν που έχει κατά πολύ ξεπεράσει το επίπεδο της δυσφήμισης και έχει αγγίξει αυτό της εθνικής προσβολής».

Η προσβλητική αναγραφή και οι έωλες συγκρίσεις
Πρόκειται για γιαούρτι που παράγεται από την εταιρεία Trimona Foods με έδρα τη Νέα Υόρκη των ΗΠΑ, το οποίο υπέπεσε στην αντίληψη του ΣΕΒΓΑΠ μέσα από την αγορά της Νότιας Κορέας. «Η αναγραφή που χρησιμοποιεί η εταιρεία στα γιαούρτια της είναι απολύτως προσβλητική, χρησιμοποιώντας στην επισήμανσή τους με εμφατικό τρόπο τη φράση «Αφήστε τους Έλληνες να έχουν τους φιλοσόφους τους, αφήστε το γιαούρτι σε εμάς». Σημειώνεται ότι ενώ το γιαούρτι αναφέρεται ως οργανικό βουλγαρικό, κάνει αναφορά σε «Έλληνες».Το γεγονός φέρεται να έχει εξοργίσει τα μέλη του ΣΕΒΓΑΠ: Όχι μόνο επειδή τα συγκεκριμένα μέλη «είναι οι μόνοι παραγωγοί “ελληνικού γιαουρτιού”, του πλέον φημισμένου και διαδεδομένου γαλακτοκομικού προϊόντος στον κόσμο, αλλά και γιατί η παραπάνω αναγραφή στη συσκευασία του μας προσβάλει ως Έλληνες», αναφέρει η ανακοίνωση.Σε άλλο σημείο, αναφέρεται επάνω στη συσκευασία του συγκεκριμένου κωδικού γιαουρτιού της σειράς Trimona Yogurt: «Ο lactobacillus bulgaricus, δηλαδή το βουλγαρικό γιαούρτι, αποτελεί πυλώνα υγείας και μακροζωίας στη Βουλγαρία για αιώνες και ο σύγχρονος πολιτισμός της χώρας είναι τώρα υπεύθυνος για την παραγωγή κάθε τοπικού προϊόντος γιαουρτιού, το οποίο είναι φυσικά βουλγαρικό: Σε αντίθεση με το ελληνικό γισούρτι, το βουλγαρικό γιαούρτι έχει μια πικάντικη γεύση και δεν είναι στραγγιστό. Γιατί; Επειδή πιθανώς το πλέον διατροφικά ισχυρό στοιχείο του γιαουρτιού είναι οι απαραίτητες βιταμίνες και τα μεταλλικά στοιχεία που περιέχει».

Ζητήθηκε παρέμβαση των Υπουργείων Ανάπτυξης και Τροφίμων και Εξωτερικών
Σύμφωνα με τον ΣΕΒΓΑΠ, το θέμα δεν είναι απλώς αντικείμενο δια-εταιρικής διένεξης όπου μια εταιρεία θα προσφύγει κατά άλλης, για να αποδείξει ότι οι ενέργειες της θίγουν με παράνομο τρόπο τα συμφέροντα της άλλης, αλλά αποτελεί εθνικό θέμα που θίγει κατάφορα τα δικαιώματα και τις αξίες εθνικού προϊόντος, «παραπληροφορώντας τους καταναλωτές όλων των ξένων αγορών στον μέγιστο βαθμό». «Η έκταση αυτής της παρανομίας και της εθνικής συκοφαντίας καθώς και η σημαντικότητά της, εξ ορισμού ανάγει το πρόβλημα σε εθνικό επίπεδο στο οποίο η ελληνική Πολιτεία οφείλει άμεσα να αντιδράσει», σημειώνεται. Ο ΣΕΒΓΑΠ ζήτησε την άμεση παρέμβαση των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αλλά και Εξωτερικών, σε κάθε επίπεδο: Διοικητικό, διπλωματικό ή άλλο. «Η υπομονή και η ανοχή έχει τα όρια της, τα οποία έχουν στην προκειμένη περίπτωση ξεπεραστεί κατά πολύ!», καταλήγει η ανακοίνωση.

Αποστόλοπουλος: «Επιζητούν να “κλέψουν” μερίδιο από το ελληνικό γιαούρτι»
Ο πρόεδρος του ΣΕΒΓΑΠ, Χρήστος Αποστολόπουλος, μιλώντας στο FOODReporter υπεραμύνθηκε του ελληνικού γιαουρτιού σε όλους τους τόνους: «Αρχικά, δεν μπορείς να διαφημίζεις προσβάλλοντας τον ανταγωνιστή σου. Πρόκειται για πρακτική που απαγορεύεται παγκοσμίως. Με τις αναφορές στη συσκευασία της, η εταιρεία αυτή δυσφημίζει το σύνολο του κλάδου των ελληνικών γιαουρτιών. Γιατί το κάνει; Επειδή η λέξη “γιαούρτι” ουσιαστικά στην αντίληψη του παγκόσμιου κοινού ταυτίζεται με τη λέξη “ελληνικό” και τζιράρει 8,5 δισ. ευρώ το χρόνο. Πρόκειται για το πρώτο γαλακτοκομικό προϊόν στον κόσμο, από το οποίο εκείνοι επιδιώκουν να “κλέψουν” μερίδιο δυσφημώντας το! Συν τοις άλλοις, αναφέρεται ότι παράγεται στη Βουλγαρία ενώ το γάλα δεν είναι από εκεί». «Συχνά ο παράνομος μιμητισμός και η παραπλανητική επικοινωνία είναι πολύ ακραία και ενάντια σε πολύ βασικές αρχές και κανόνες, όχι μόνο της κοινοτικής νομοθεσίας, αλλά οποιασδήποτε άλλης χώρας», αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση του ΣΕΒΓΑΠ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter