Στη σύναψη συνεργασιών με ορισμένες από τις μεγαλύτερες εγχώριες βιομηχανίες τροφίμων-ποτών, όπως την Coca-Cola 3Ε, τη Friesland Hellas, τον θεσσαλικό όμιλο επιχειρήσεων Σαράντη, την Αγνό κά, προχώρησε η αλυσίδα discount Plus. Η Plus φαίνεται ότι, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, ακολουθεί διαφορετική «συνταγή» για τη διείσδυσή της στην εγχώρια αγορά από τους άμεσους ανταγωνιστές της -τη Lidl και την Dia. "Η τιμολογιακή πολιτική της δεν εμπνέει ανησυχία. Φαίνεται ότι η διοίκησή της σέβεται τον ανταγωνισμό, αλλά η προσοχή μας θα παραμείνει στραμμένη πάνω της", σχολίαζαν παράγοντες του κλάδου των σούπερ μάρκετ.
Στη σύναψη συνεργασιών με ορισμένες από τις μεγαλύτερες εγχώριες βιομηχανίες τροφίμων-ποτών προχώρησε η αλυσίδα Plus, η οποία ακολουθεί, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, διαφορετική “συνταγή” για τη διείσδυσή της στη χώρα από τους άμεσους ανταγωνιστές της (Lidl, Dia). "Η τιμολογιακή πολιτική της δεν εμπνέει ανησυχία. Φαίνεται ότι σέβεται τον ανταγωνισμό, αλλά η προσοχή μας θα παραμείνει στραμμένη πάνω της", σχολίαζαν παράγοντες του κλάδου των σούπερ μάρκετ.
Ειδικότερα, η Plus πραγματοποίησε συμφωνία με την Coca-Cola 3Ε για την πώληση επώνυμων αναψυκτικών της μέσα από το δίκτυό της. Την ίδια στιγμή δίπλα στα επώνυμα προϊόντα της Coca-Cola 3Ε βρίσκονται παρόμοια private label της Plus. Ανάλογη συμφωνία έχει επιτευχθεί και με τη Friesland Hellas για το γάλα Νουνού, ενώ η Plus διαθέτει και σχετικό private label προϊόν, εισαγόμενο από τη Γερμανία.
Εξάλλου, αρκετές εγχώριες βιομηχανίες επώνυμων τροφίμων συμφώνησαν να παράγουν για λογαριασμό της και private label είδη. Στο πλαίσιο αυτό, ο θεσσαλικός όμιλος επιχειρήσεων Σαράντη (γαλακτοβιομηχανίες Όλυμπος και Τυράς), διαθέτει στην αλυσίδα private label τυροκομικά είδη (δύο κωδικούς προϊόντων, τουλάχιστον μέχρι στιγμής), ενώ ηγετικός εγχώριος όμιλος στα είδη αρτοποιίας της διαθέτει τουλάχιστον ένα private label προϊόν.
Στον τομέα του φρέσκου γάλακτος η αλυσίδα έχει συνάψει συμφωνία με την βιομηχανία Αγνό -το προϊόν φέρει την επωνυμία ΕΛΓΑΛ-, ενώ η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (διαθέτει το εμφιαλωμένο νερό Βίκος), που παράγει private label για λογαριασμό των Lidl, Καρφούρ-Μαρινόπουλος, Μετρό και A-B Βασιλόπουλος, εφοδιάζει ήδη και την Plus.
Η Plus διαφοροποιείται και στον τομέα των βιολογικών προϊόντων, όπου διαθέτει σχεδόν 300 κωδικούς, ιδιαίτερα στο κομμάτι των γαλακτοκομικών. Παράλληλα, προσφέρει και προϊόντα τα οποία ο Έλληνας καταναλωτής δεν έχει συνηθίσει να αγοράζει από το σούπερ μάρκετ, όπως λυόμενα σπίτια, σκούτερ κά.
"Φαίνεται ότι σέβεται τον ανταγωνισμό"
Στις αρχές του Μαρτίου η Plus άνοιγε τα πρώτα καταστήματά της (Βριλήσσια, Δράμα, Φλώρινα, Κατερίνη, Λάρισα, Λυκόβρυση, Π. Φάληρο, Πτολεμαΐδα, Σέρρες, Θεσσαλονίκη), ενώ στα μέσα του μήνα αναμενόταν ένα δεύτερο κύμα εγκαινίων (από δύο καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας και στα Ιωάννινα και από ένα σε Καλλιθέα, Παλλήνη, Γλυκά Νερά στην Αττική και σε Θεσσαλονίκη, Νάουσα και Βέροια στη Βόρεια Ελλάδα). Τα στελέχη του οργανωμένου λιανεμπορίου ανέμεναν ανήσυχα την πρώτη γεύση των επιπτώσεων από τη δράση του γερμανικού ομίλου. Λίγες μέρες νωρίτερα, παράγοντες γνωστών αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην Αθήνα, παρακολουθώντας την επικοινωνιακή πολιτική της Plus, επιχειρούσαν να σταθμίσουν τις πιέσεις που πρόκειται να δεχθούν από τη δράση της.
Καταγράψαμε ορισμένα από τα πιο ενδιαφέροντα σχόλιά τους. Το πρώτο που επισήμαναν αφορά το ζήτημα των τιμών. Τα στοιχεία για την πολιτική της εταιρείας, όπως περιγράφονται στα φυλλάδιά της που διανεμήθηκαν στους καταναλωτές μια εβδομάδα πριν τα εγκαίνια των πρώτων Plus, τους έδιναν την εντύπωση ότι πρόθεση της Plus είναι διαθέσει τον κύριο όγκο των προϊόντων της σε τιμές στα όρια του ανταγωνισμού -εξαιρουμένων των προϊόντων-“κραχτών”, που, όπως παραδέχονταν τα στελέχη της αγοράς, "τιμολογούνται σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές". Μάλιστα, επισήμαιναν ότι οι επιθετικές τιμές αφορούν οκτώ από τα πλέον σημαντικά προϊόντα που συνθέτουν το καλάθι της νοικοκυράς (ρύζι, μακαρόνια, τομάτα, όσπρια, πορτοκάλια, μπανάνες, αλεύρι και εμφιαλωμένο νερό), διατιθέμενα σε "τιμές γνωριμίας". Δεν παρέλειψαν να σχολιάσουν ότι η αλυσίδα αξιοποίησε όλα τα διαθέσιμα μέσα προβολής στην επικοινωνία της με το κοινό, χωρίς να φείδεται χρημάτων, καθώς και ότι τα εγκαίνια του κέντρου της logistics είχαν και πολιτική χροιά, αφού στους προσκεκλημένους της ήταν, μεταξύ άλλων, πολλοί διακεκριμένοι εκπρόσωποι του πολιτικού κόσμου.
Οι ίδιοι παράγοντες, επανερχόμενοι στο ζήτημα των τιμών, συμπέραιναν ότι "η τιμολογιακή πολιτική της Plus δεν εμπνέει ανησυχία. Η διοίκησή της φαίνεται να σέβεται τον ανταγωνισμό”, σπεύδοντας να προσθέσουν: "Η προσοχή των σούπερ μάρκετ και κυρίως των discounters εκ των πραγμάτων θα παραμείνει στραμμένη στον νέο ανταγωνιστή. Εφόσον το κρίνουν σκόπιμο, δεν θα διστάσουν να συμπιέσουν τις τιμές τους ώστε να περιορίσουν το ενδεχόμενο των απωλειών τζίρου πέρα από τα αναμενόμενα επίπεδα".