Με στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου 15-20 καταστημάτων σε μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα, ξεκινά τη δραστηριότητά της η μικτή επιχείρηση που συνέστησαν η εταιρία SATO και ο γερμανικός κολοσσός του λιανεμπορίου και ειδικότερα των προϊόντων Do It Yourself & Home Improvement, ΟΒΙ.

Το πρώτο κατάστημα αναμένεται ότι θα λειτουργήσει το 2009, ενώ τα σημεία πώλησης θα έχουν επιφάνεια 8.000-11.000 τμ. Ενδιαφέρον για τη δημιουργία τους παρουσιάζει κάθε πόλη της Ελλάδος με πληθυσμό που υπερβαίνει τους 70.000 κατοίκους. Τα έσοδα ανά κατάστημα, όπως προκύπτει από τις αποδόσεις των υφιστάμενων 500 σημείων της OBI πανευρωπαϊκά, ανέρχονται σε 10-20 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις, το πρώτο κατάστημα στην Αθήνα, λόγω του μεγέθους της πόλης, μπορεί να υπερβεί και τα 20 εκατ. ευρώ.

Στο μετοχικό κεφάλαιο του νέου εταιρικού σχήματος συμμετέχουν κατά 51% η ΟΒΙ και κατά 49% η SATO, ενώ, μέσω ειδικών όρων της συμφωνίας, εξασφαλίζεται ο ισότιμος ρόλος των μετόχων στη διοίκηση. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα οικονομικά δεδομένα για την ΟΒΙ, οι πωλήσεις της ανέρχονται σε 5,8 δισ. ευρώ και πραγματοποιούνται μέσα από το δίκτυο καταστημάτων της σε Γερμανία, Τσεχία, Σλοβενία, Πολωνία, Ουγγαρία, Βοσνία, Ρωσία, Ιταλία, Αυστρία, Ελβετία και Κροατία. Η αλυσίδα εκμεταλλεύεται συνολικά 3,3 εκατ. τμ χώρων πώλησης και μέσα στα επόμενα 5-6 χρόνια προγραμματίζει να λειτουργεί ετησίως 35-40 νέα καταστήματα στην Ευρώπη.

Η έλευσή της στη χώρα μας θα εντείνει τον ανταγωνισμό σε μία αγορά, όπου, τουλάχιστον μέχρι πριν από μικρό χρονικό διάστημα, είχαμε μόνο την, επίσης γερμανική, Praktiker (του ομίλου Metro), η οποία, με 10 καταστήματα, αποτελούσε τον μοναδικό αντιπροσωπευτικό εκπρόσωπο στα προϊόντα Do It Yourself & Home Improvement. Στη χώρα μας δραστηριοποιείται πλέον και η γαλλική ανάλογη αλυσίδα Leroy Merlin, η οποία, μετά το πρώτο κατάστημα στην Αττική, προετοιμάζει και άλλα σημεία πώλησης στην πρωτεύουσα αλλά και στη Θεσσαλονίκη, όπου κατασκευάζει χώρο επιφάνειας περίπου 8.500 τμ, επενδύοντας περίπου 17 εκατ. ευρώ.