Την ανοδική του πορεία συνεχίζει και φέτος ο τζίρος της γαλακτοβιομηχανίας Κρι-Κρι, με τα αυξημένα κόστη των υλικών και της ενέργειας να «ροκανίζουν» ωστόσο την κερδοφορία της. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τριμήνου που ανακοίνωσε η εταιρεία, στο πρώτο τρίμηνο του έτους ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε σε 30,73 εκατ. ευρώ, έναντι 28,56 εκατ. ευρώ το 2021 (+7,6%). Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 1,75 εκατ. ευρώ, έναντι 4,53 εκατ. το 2021, και τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 0,55 εκατ. ευρώ, έναντι 3,55 εκατ. το 2021, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 0,45 εκατ. ευρώ, έναντι 2,82 εκατ. το 2021.

Όπως εξηγεί η εταιρεία, οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν στη συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους. Η εταιρεία μετακύλησε μέρος της αύξησης του κόστους της στις τιμές των προϊόντων, με τον πρώτο κύκλο των ανατιμήσεων να ολοκληρώνεται στα τέλη Ιανουαρίου, ενώ ακολούθησε και δεύτερος κύκλος με ανατιμήσεις που εφαρμόζονται από τον Μάιο ή τον Ιούνιο. Αθροιστικά, οι ανατιμήσεις αυτές είναι της τάξεως του 10% περίπου. Πάντως, το τελευταίο διάστημα, η άνοδος των τιμών των υλικών φαίνεται πως έχει σταματήσει, παρουσιάζοντας σταθεροποιητικές τάσεις και ορισμένα σημάδια αποκλιμάκωσης στον ορίζοντα.

Αυξάνει μερίδια και πωλήσεις στην αγορά του γιαουρτιού
Στον κλάδο γιαουρτιού, συνολικά οι πωλήσεις της Κρι-Κρι αυξήθηκαν κατά 8,6% σε αξία και 5,7% σε όγκο στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν διψήφια ανάπτυξη +15,4%, αγγίζοντας τα 15 εκατ. ευρώ, με σημαντική ώθηση από την αγορά της Ιταλίας (+18,8%), του Ηνωμένου Βασιλείου (+4,2%), και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία. Σε επίπεδο πενταμήνου, οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό συνεχίζουν με αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης που ξεπερνά το +17%. Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν μικρή αύξηση +1,4%, αγγίζοντας τα 12,25 εκατ. ευρώ, παρότι η τρέχουσα συγκυρία έχει οδηγήσει τη συνολική αγορά σε πτώση 11,3% σε όγκο και 6,8% σε αξία. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών Κρι-Κρι διαμορφώνεται πλέον σε 16,9%, αυξημένο κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Μαρ. 2022]. Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε value for money προϊόντα. Από αυτήν αναμένεται να προκύψει όφελος για την Κρι-Κρι, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, στο πεντάμηνο η ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεων γιαουρτιού ξεπερνά το 6%.

Στον κλάδο του παγωτού, όπου το α’ τρίμηνο δεν είναι αντιπροσωπευτικό των ετήσιων αποτελεσμάτων λόγω της μεγάλης εποχικότητας, οι πωλήσεις εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε 1,93 εκατ. ευρώ, έναντι 2,5 εκατ. της προηγούμενης χρονιάς, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν στους πρώτους μήνες. Ωστόσο, στη συνέχεια οι καιρικές συνθήκες βελτιώθηκαν και στο πεντάμηνο οι πωλήσεις παγωτού εσωτερικού της εταιρείας εμφανίζονται αυξημένες κατά +8% περίπου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter