Θεωρώντας ότι πέρασε τη φάση των «παιδικών ασθενειών» της, οι οποίες, βέβαια, της κόστισαν σε απώλειες χρόνου, καταστημάτων, πωλήσεων και κεφαλαίων, η Spar Hellas φέρεται αποφασισμένη να «κυνηγήσει» τον ανταγωνισμό, έχοντας καταρτίσει ένα νέο και υποσχόμενο business plan.

Ο στόχος της είναι διπλός. Αφενός να επεκτείνει το δίκτυο των καταστημάτων της με νέες εμπορικές μονάδες της επωνυμίας της και αφετέρου να καθιερώσει ένα νέο τύπο σούπερ μάρκετ που, φέροντας άλλη επωνυμία, θα εστιάζεται σε κατηγορίες βιολογικών και vegan προϊόντων.

Eιδικότερα, πληροφορίες του σελφ σέρβις αναφέρουν ότι η διοίκηση της Spar Hellas, έχοντας ήδη εξασφαλίσει από την ολλανδική μητρική εταιρεία την ανανέωση για τρία έτη της χρήσης του σήματος Spar στην Ελλάδα, προγραμματίζει την ανάπτυξη της αλυσίδας σε τρεις πυλώνες ή, αλλιώς, φάσεις, με βάση της κυρίως το δυναμικό του ομίλου Αστέρας.

Στην πρώτη φάση, λοιπόν, προβλέπεται η εγκατάσταση στον εξωτερικό χώρο κάθε καταστήματος του Αστέρα και σε εμφανή θέση ειδικής σήμανσης, η οποία θα πληροφορεί το κοινό ότι το κατάστημα είναι συνεργάτης της Spar Hellas. Πρόκειται για ενέργεια χαμηλού κόστους ανά μαγαζί, η οποία θα επιτρέψει στη Spar Hellas να αποκτήσει άμεσα «πρόσωπο» στην αγορά, μέσω περίπου 400 καταστημάτων, στο βαθμό, βέβαια, που τα μέλη του Αστέρα συμφωνήσουν να στηρίξουν τη σχετική προσπάθεια. Την πρόταση αυτή θα απευθύνει η Spar Hellas και σε ανεξάρτητους επιχειρηματίες της οργανωμένης λιανικής, οι οποίοι θα αποφασίσουν να ενταχθούν στο ομώνυμο δίκτυο.

Η δεύτερη φάση ανάπτυξης του σήματος Spar προβλέπει την υλοποίηση όλων των αναγκαίων εσωτερικών αλλαγών στα καταστήματα του δικτύου, για την προσαρμογή τους στο πρότυπο της ολλανδικής εταιρείας. Και εδώ η προσπάθεια θα βασιστεί στα σούπερ μάρκετ όσων εκ των μελών του ομίλου Αστέρας στηρίξουν το εγχείρημα, όπως και σε ανεξάρτητους επιχειρηματίες που θα συμφωνήσουν σχετικά. Η εν λόγω φάση θα απαιτήσει χρόνο, εφόσον η υπόθεση θα αφορά πολλές εταιρείες.
Στην τρίτη φάση προβλέπεται η πλήρης αλλαγή των προσόψεων των καταστημάτων-μελών της Spar Hellas, ώστε να αποκτήσουν ενιαία όψη, σηματοδοτώντας μια πλήρως αναδιοργανωμένη και με κοινή εταιρική ταυτότητα αλυσίδα της οργανωμένης λιανικής.

Συνολικά το σχετικό πλάνο δεν θα είναι εύκολο στην εκτέλεσή του, ωστόσο χαρακτηρίζεται επιτεύξιμο. Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι η Spar Hellas, ενώ είχε αναπτύξει ένα δίκτυο 34 καταστημάτων της επωνυμίας της και επεδίωκε την επέκτασή του σε 70-80, λόγω της κακής τροπής του εγχειρήματος σε μια δύσκολη συγκυρία για τις μικρές τοπικές επιχειρήσεις του κλάδου, το δυναμικό της αλυσίδας σήμερα περιορίζεται μόλις σε 15 καταστήματα.

Έρχονται τα Spar Natural
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση της Spar Hellas εξετάζει και την ανάπτυξη ενός παράλληλου δικτύου καταστημάτων, των επωνυμία Spar Natural που θα εστιάζεται σε συλλογές κωδικών οργανικών, βιολογικών και vegan προϊόντων. Στην πράξη, η εταιρεία επιδιώκει να εκμεταλλευτεί την τάση υπέρ ενός πιο υγιεινού προτύπου διατροφής, στο πλαίσιο του οποίου δραστηριοποιούνται πολλά καταστήματα της μικρής λιανικής όχι κατ’ ανάγκην αμιγώς σούπερ μάρκετ, αλλά συναφή. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η διοίκηση της Spar Hellas φέρεται να διαπραγματεύεται τη συνεργασία της με Έλληνα επενδυτή, ώστε το σχετικό εγχείρημά της να χρηματοδοτηθεί ευκολότερα και η εκτέλεσή του να είναι ταχύτερη και αποδοτικότερη. 