Οι αγορές στο λιανεμπόριο μεταμορφώνονται, καθώς οι λιανέμποροι επενδύουν σε τεχνολογίες που συνδέουν την εμπειρία αγορών στο κατάστημα και το διαδίκτυο. Έξυπνα καλάθια, ψηφιακές προσφορές και σύγχρονα προγράμματα επιβράβευσης αλλάζουν τα δεδομένα, καθιστώντας τα ψώνια πιο άνετα και εξατομικευμένα. Ωστόσο, οι απόψεις των καταναλωτών είναι διχασμένες, με τις τάσεις να αποτυπώνονται σε εντυπωσιακά ποσοστά.
Το 64% θέλει να δοκιμάσει έξυπνα καλάθια
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Emarketer που διεξήχθη σε Αμερικανούς καταναλωτές, αν και μόνο το 9% έχει χρησιμοποιήσει μέχρι στιγμής έξυπνα καλάθια, η ζήτηση φαίνεται μεγάλη. Το 64% δηλώνει πρόθυμο να τα δοκιμάσει, ενώ οι περισσότερες ψηφιακές καινοτομίες, όπως οι έξυπνες ετικέτες, έχουν ήδη ενταχθεί στη ρουτίνα του καταναλωτή.
Οι ψηφιακές προσφορές αποδεικνύονται πιο δημοφιλείς από παραδοσιακές μεθόδους εξοικονόμησης, όπως εκπτώσεις στα ράφια ή κάρτες επιβράβευσης. Το 62% χρησιμοποίησε ψηφιακές εκπτώσεις τον τελευταίο μήνα, καθιστώντας τις αναπόσπαστο μέρος των αγορών.
Το gamification είναι σημαντικό για το 55%
Οι διαδραστικές προσφορές σε μορφή παιχνιδιού (gamification), όπως milestones, scratch-to-win και badges, ενδιαφέρουν ιδιαίτερα το 55% των Αμερικανών. Παρόλο που οι περισσότεροι δεν έχουν ακόμα βιώσει τέτοιου είδους εμπειρίες, η ζήτηση για διαδραστικές «ανταμοιβές» και προσφορές αυξάνεται.
Παρά την άνοδο του ψηφιακού λιανεμπορίου, τα φυσικά καταστήματα εξακολουθούν να κυριαρχούν, απορροφώντας το 87% των συνολικών πωλήσεων στις ΗΠΑ για το 2024. Ειδικά για την ανακάλυψη νέων προϊόντων και επωνυμιών, τα φυσικά ράφια παραμένουν καθοριστικής σημασίας, αν και τα social media και οι ιστότοποι πολλαπλών επωνυμιών ενισχύουν την προβολή.
Παρά την υπόσχεση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) να κάνει τα ψώνια πιο άνετα, το 56% των καταναλωτών δηλώνει αδιάφορο για τη χρήση της στις αγορές τροφίμων. Η AI βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο, και λίγοι αγοραστές είχαν την ευκαιρία να τη δοκιμάσουν. Ωστόσο, με την εξέλιξη της τεχνολογίας, οι στάσεις μπορεί να αλλάξουν. Η ψηφιοποίηση ανοίγει νέες δυνατότητες για τους λιανεμπόρους, με τα δεδομένα να δείχνουν ένα μέλλον γεμάτο καινοτομίες και προκλήσεις.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter