Το επιτυχημένο συνεταιριστικό μοντέλο του Αγροτικού Πτηνοτροφικού Συνεταιρισμού Ιωαννίνων «Η Πίνδος» αποτελεί τα τελευταία χρόνια το μεγάλο «όπλο» της επιχείρησης, στο δρόμο για την επίτευξη του στόχου της αύξησης του μεριδίου εξαγωγών στο 20% του ετήσιου κύκλου εργασιών στο εγγύς μέλλον, όπως, είχε, άλλωστε, δηλώσει στο FOODReporter ο γενικός διευθυντής του ΑΠΣΙ Πίνδος, Λάζαρος Τσακανίκας.

«Μετράει πάρα πολύ στο προφίλ της εταιρείας προς τα έξω το γεγονός ότι είμαστε συνεταιρισμός, ειδικότερα στην Ευρώπη. Εκτός Ελλάδος, η συνεταιριστική λογική προσδίδει επιπλέον αξία, εκείνη της αγαστής συνεργασίας και του αυθεντικού, μη νοθευμένου προϊόντος. Πρόκειται για 600 παραγωγούς πτηνοτρόφους και πάνω από 1.200 εργαζόμενους ενταγμένους στο εταιρικό μας σχήμα συνολικά. Μας ενδιαφέρει πάρα πολύ να επενδύουμε στο ανθρώπινο δυναμικό, να φροντίζουμε για το εισόδημα των ανθρώπων του συνεταιρισμού, να υπάρχει σταθερότητα και διαρκής εξέλιξη, με επενδύσεις σε τεχνογνωσία, καινοτομία, έρευνα και νέες υποδομές. Προσπαθούμε με εκπαιδεύσεις να ενισχύσουμε τη γνώση των παραγωγών μας και να ενισχύσουμε την εφαρμογή καλών πρακτικών», ανέλυσε η διευθύντρια marketing και επικοινωνίας του ΑΠΣΙ Πίνδος, Ελευθερία Μασούρα.

«Βρισκόμαστε ήδη στην τρίτη γενιά και ο συνολικός αριθμός παραγωγών εντός του συνεταιρισμού ολοένα και ανεβαίνει. Ο ρυθμός ανάπτυξης είναι πολύ γρήγορος και αυτό αντικατοπτρίζεται και στους αριθμούς πωλήσεων», πρόσθεσε.

Ενδιαφέρον από Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο
«Στη Food Expo 2024 διαφάνηκε μεγάλο ενδιαφέρον, εκτός από το κανάλι Ho.Re.Ca. και για το κανάλι της λιανικής από σούπερ μάρκετ του εξωτερικού, ιδιαίτερα από χώρες της Ευρώπης, όπως Γερμανία, Ελβετία, Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες, για να προχωρήσουν σε συζητήσεις τοποθέτησης για τα προϊόντα μας. Η παρουσία μας στην Anuga 2024 και η πιο πρόσφατη παρουσία μας στην Gulfood 2024 ενίσχυσαν πολύ την επισκεψιμότητα του περιπτέρου μας με ενδιαφερόμενους αγοραστές από ξένες χώρες, γεγονός που αποδεικνύει ότι τα προϊόντα κοτόπουλου Πίνδος αποκτούν αναγνωρισιμότητα και εκτός των ελληνικών συνόρων», αποκάλυψε η κυρία Μασούρα. Το 100% των εξαγωγών του ΑΠΣΙ Πίνδος αφορά branded προϊόντα.

«Πράσινη» ανάπτυξη και καινοτόμα λανσαρίσματα, με το βλέμμα στις ανάγκες της αγοράς
Ο ΑΠΣΙ Πίνδος επενδύει πάρα πολύ στην «πράσινη» ανάπτυξη, σε τρεις κύριους πυλώνες: Βιώσιμες συσκευασίες, χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, κυκλική οικονομία σε όλα τα στάδια της παραγωγής. Η εταιρεία επενδύει στη μονάδα βιοαερίου και πραγματοποιεί «πράσινες» επενδύσεις.

«Ο ΑΠΣΙ Πίνδος διαθέτει ειδική μονάδα επεξεργασίας αποβλήτων, μονάδα αδρανοποίησης αποβλήτων και μονάδα αποτέφρωσης, μονάδα παραγωγής και επεξεργασίας οργανοχουμικού λιπάσματος, μονάδα αξιοποίησης αποβλήτων κι ακόμη, το net metering, που σύντομα θα βρίσκεται στο σύνολο των εκμεταλλεύσεων του αγροτικού μας συνεταιρισμού, με στόχο την αυτάρκεια σε κατανάλωση ρεύματος κατά 45%», εξήγησε η κυρία Μασούρα.

Ταυτόχρονα, εφαρμόζει ορθές πρακτικές στο πρότυπο ευζωίας, που έχουν επιλεγεί και από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα BroilerNet, το οποίο ενισχύει την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα του ευρωπαϊκού τομέα των κοτόπουλων κρεατοπαραγωγής, δημιουργώντας χώρο για αλληλεπίδραση μεταξύ επιστήμης και ορθής πρακτικής στη σχετική εκτροφή από ντόπιους παραγωγούς.

Ως προς τους νέους κωδικούς, τα έτοιμα μαριναρισμένα γεύματα κοτόπουλου, με μπαχαρικά και βότανα της Ηπείρου, με την ονομασία Chicken Gourmet, προσφέρονται σε χάρτινο δισκάκι που μπαίνει κατευθείαν στο φούρνο και αποτελούν εύκολη διατροφική λύση.

Τα ready-to-cook γεύματα του ΑΠΣΙ Πίνδος αφουγκράζονται τις ανάγκες και της ελληνικής αγοράς για περισσότερα έτοιμα γεύματα, προετοιμασία και κατανάλωση φαγητού σε λιγότερο διαθέσιμο χρόνο. Πρόκειται για σειρά τεσσάρων κωδικών: Τηγανιά κοτόπουλου, φιλετάκι, κοπανάκι, σουβλάκι κοτόπουλου.

Η σειρά εμφάνισε μεγάλο ενδιαφέρον, τόσο στο κανάλι food service, όσο και στο οργανωμένο λιανεμπόριο, ήδη από την παρουσία του ΑΠΣΙ Πίνδος στην Gulfood 2024. Ο Συνεταιρισμός βρίσκεται στο κανάλι λιανεμπορίου στην αγορά του Ντουμπάι, με προϊόντα κοτόπουλου ελεύθερης βοσκής όπως το ολόκληρο κοτόπουλο αλλά και προϊόντα όπως γύρος, χειροποίητο μπιφτέκι κοτόπουλου, κοτομπουκιές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter