Η τεχνολογία φαίνεται να αποτελεί έναν εκ των ων ουκ άνευ παράγοντα "επιβίωσης" και ανάπτυξης για τις ελληνικές λιανεμπορικές επιχειρήσεις. Τις "απαντήσεις", που τους προσφέρουν τα σύγχρονα συστήματα πληροφορικής στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, θα γνωρίσουν όσοι παρακολουθήσουν την εκδήλωση που διοργανώνουν η Microsoft Ελλάς και η Exodus με τίτλο "Microsoft Dynamics NAV για Επιχειρήσεις Λιανικών Πωλήσεων". Με αφορμή τη συγκεκριμένη εκδήλωση είχαμε την ευκαιρία μιας ενδιαφέρουσας συνομιλίας με την κα Μαίρη Σκούφη, υπεύθυνη τομέα ERP της Exodus.

greekretail: Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι βασικές ανάγκες που έχει μια λιανεμπορική επιχείρηση που λειτουργεί στη χώρα μας, και σε ποιο βαθμό η υιοθέτηση σύγχρονων συστημάτων και λύσεων πληροφορικής μπορεί να συμβάλει στην ικανοποίησή τους;
Μαίρη Σκούφη: Με την είσοδο των μεγάλων εταιρειών λιανικού εμπορίου στην χώρα μας γίνεται ολοένα και περισσότερο προφανές ότι εκεί που πάσχουν οι εγχώριες εταιρείες λιανεμπορίου είναι στην ανάλυση των αγορών και των πωλήσεων. Στο σημείο αυτό έρχονται τα σύγχρονα συστήματα πληροφορικής να βοηθήσουν ακόμη και την πιο μικρή εταιρεία -και μάλιστα με σχετικά χαμηλό κόστος- να λαμβάνει εύκολα και γρήγορα τις πληροφορίες αυτές.
Η στατιστική ανάλυση, που μέχρι σήμερα ερχόταν σε δεύτερη μοίρα, μιας και η γνώση της αγοράς στηριζόταν στην εμπειρία ενός και μόνο ανθρώπου, είναι πλέον απαραίτητη.
Επίσης, όσο μεγαλώνει μια εταιρεία τόσο μεγαλώνουν και οι ανάγκες της για πληροφόρηση. Εκεί που μέχρι σήμερα ο ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης με υποκαταστήματα, προκειμένου να ελέγξει σωστά την επιχείρησή του, ξόδευε τον περισσότερο χρόνο του ταξιδεύοντας από κατάστημα σε κατάστημα, μπορεί πλέον “με το πάτημα ενός πλήκτρου” να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα της εταιρείας του.

gr: Πόσο δεκτικές πιστεύετε ότι είναι οι ελληνικές εταιρείες του κλάδου -ιδιαίτερα όσες ανήκουν στην κατηγορία των μικρομεσαίων- σε τέτοιες τεχνολογικές προτάσεις και ποιες είναι οι τυχόν επιφυλάξεις που πιο συχνά συναντάτε στην επικοινωνία μαζί τους;
Μ.Σ.: Στην ελληνική αγορά δεν έχει γίνει ακόμη κατανοητή η ανάγκη της χρήσης σύγχρονων συστημάτων πληροφορικής. Οι περισσότερες εταιρείες θεωρούν την ανάπτυξη ενός ERP συστήματος δευτερευούσης σημασίας, μια επένδυση η οποία δεν θα επιστρέψει τα λεφτά της. Παρ’ όλα αυτά, έχουν αρχίσει να γίνονται βήματα προς την σωστή κατεύθυνση και σε αυτό βοηθά η από στόμα σε στόμα μεταφορά της εμπειρίας, καθώς και η ολοένα αυξανόμενη διείσδυση του internet στις ελληνικές επιχειρήσεις. Επίσης η “πτώση” των εταιρειών πληροφορικής, το κλείσιμο αρκετών εξ αυτών ή ακόμα και η παραπληροφόρηση σχετικά με την τύχη άλλων, απομάκρυνε αρκετούς από την επιλογή να επενδύσουν σε σύγχρονες λύσεις πληροφορικής.

Μια λύση που “μεγαλώνει” μαζί σας…

gr: Η λύση που προτείνετε ως Exodus στον χώρο του retail βασίζεται αφενός στο Microsoft Dynamics NAV και αφετέρου στο Smart RetailSuite της εταιρείας Softsys. Ποια είναι βασικά χαρακτηριστικά των δύο αυτών “συστατικών” που προσδίδουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην εν λόγω λύση;
Μ.Σ.: Η Microsoft είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στον χώρο της πληροφορικής. Είναι μια εταιρεία που μας έχει αποδείξει ότι πραγματικά επενδύει σε ένα προϊόν. Από την άλλη πλευρά, η Softsys έχει πολύ μεγάλη εμπειρία στην ανάπτυξη και υλοποίηση πάνω στο Microsoft Dynamics NAV καθώς και πολύ καλή γνώση του λιανεμπορίου. Βασιζόμενη στην πλατφόρμα του Microsoft Dynamics NAV, ανέπτυξε μια κάθετη λύση για το λιανεμπόριο εκμεταλλευόμενη στο μέγιστο τις δυνατότητες της λύσης ERP και τις γνώσεις της για τις ανάγκες που έχουν τα καταστήματα λιανικής πώλησης.
Η Exodus με την δική της πολύ μεγάλη εμπειρία στην ελληνική αγορά έκανε ένα βήμα παραπέρα με το Smart Retail Suite, αναπτύσσοντάς το έτσι ώστε να καλύψει πλήρως της ανάγκες για τους εγχώριους λιανέμπορους.

gr: Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο του λιανεμπορίου να ακολουθεί έναν κύκλο ανάπτυξης, που ξεκινά από την παρουσία της με τη μορφή μεμονωμένου καταστήματος για να προχωρήσει κατόπιν στην ανάπτυξη μιας αλυσίδας καταστημάτων, τα οποία λειτουργούν είτε υπό κοινό ιδιοκτησιακό καθεστώς είτε με τη μορφή του franchising. Μπορεί ένα λογισμικό, το SRS (Smart Retail Suite) που προτείνετε, να καλύψει της ανάγκες της επιχείρησης σε κάθε στάδιο της ανάπτυξής της, “μεγαλώνοντας” παράλληλα με αυτήν;
Μ.Σ.: Η μεγάλη διαφορά των ERP συστημάτων σε σχέση με τα μέχρι πρότινος γνωστά πακέτα λογιστικής διαχείρισης των εταιρειών είναι ότι το ERP αναπτύσσεται όσο μεγαλώνει η εταιρεία. Η εύκολη παραμετροποίησή του, το χαμηλό κόστος και οι τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης του Microsoft Dynamics NAV δίνουν σε κάθε εταιρεία τη σιγουριά που χρειάζεται για να σκέφτεται μόνο το επόμενο σημείο πώλησής της και όχι την οργάνωσή του.

Πληροφορία τη στιγμή που τη χρειάζεσαι

gr: Αποτελεσματική κεντρική εποπτεία και δυνατότητες παρέμβασης για τους υπευθύνους της επιχείρησης, που είναι επιφορτισμένοι με επιμέρους επιχειρηματικές διαδικασίες (marketing, διαχείριση οικονομικών, logistics κλπ) ή λήψη των αποφάσεων στο σημείο πώλησης από τον υπεύθυνο του καταστήματος; Πόσο εύκολο είναι να ικανοποιηθούν αυτοί οι δύο -φαινομενικά ανταγωνιστικοί- όροι από την πλατφόρμα λογισμικού που υποστηρίζει την λειτουργία της επιχείρησης;
Μ.Σ.: Είναι πολύ σημαντικό για τον κάθε επιχειρηματία να αντιληφθεί ότι το ERP σύστημα αναλαμβάνει τη συγκέντρωση της πληροφορίας. ΄Οσο πιο καλά οργανωθεί αυτή η πληροφορία τόσο πιο εύκολο είναι να αντληθεί. Οι λύσεις που προτείνουμε και αναπτύσσουμε για τους πελάτες μας σκοπό έχουν αφενός να συγκεντρώσουν τις σωστές πληροφορίες, και αφετέρου να μπορεί ανά πάσα στιγμή με το πάτημα ενός πλήκτρου να τις αντλήσει το αρμόδιο τμήμα. Για εμάς δεν υπάρχει κέντρο αποφάσεων και σημείο πώλησης αλλά μια οργανωμένη εταιρεία, η οποία ζητά ανά πάσα στιγμή την απαραίτητη πληροφορία για να μπορέσει να αναπτυχθεί.

gr: Δύο από τους καθημερινούς “πονοκέφαλους” των λιανέμπορων είναι η βέλτιστη διαχείριση των αποθεμάτων και η αποτελεσματική διαχείριση της σχέσης τους με τους πελάτες, ιδιαίτερα εκείνους που πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες αγορές ή εντάσσονται σε κάποιο loyalty scheme. Πώς το SRS βοηθά στην αντιμετώπιση αυτών των δύο προβλημάτων;
Μ.Σ.: Μία από τις λύσεις που έχει αναπτύξει η Exodus πάνω στο SRS είναι και η ανά πάσα στιγμή μεταφορά των αποθεμάτων τού κάθε υποκαταστήματος σε όλα τα υπόλοιπα υποκαταστήματα της εταιρείας, καθώς και η συγκεντρωτική μεταφορά των υπολοίπων των πελατών. Αυτό δίνει το πλεονέκτημα στα υποκαταστήματα να μπορούν πολύ εύκολα να κατευθύνουν, όποτε αυτό κρίνεται απαραίτητο, τους πελάτες τους στο κοντινότερο σημείο πώλησης με απόθεμα, ή απλώς με μια σύντομη και εύκολη διαδικασία να κάνουν αίτηση μεταφοράς αποθεμάτων από το ένα υποκατάστημα στο άλλο. Ταυτόχρονα ελέγχουν ανά πάσα στιγμή την αξιοπιστία των πελατών τους και μπορούν εύκολα από τα κεντρικά να ενημερώσουν τα υποκαταστήματα.

Η εκδήλωση “Microsoft Dynamics NAV για Επιχειρήσεις Λιανικών Πωλήσεων” θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 7 Ιουνίου (15:00 έως 18:00), στα γραφεία της Microsoft Ελλάς (Λεωφ. Κηφισίας 221, Μαρούσι).
Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη. Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές μπορείτε να καλείτε το 211-1206-500 ή 801-500-3000.