Στον τρόπο με τον οποίο οι σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές βοηθούν την αγορά να αφομοιώνει το ταχύτερο τις αλλαγές, που συμβαίνουν στις ανάγκες των καταναλωτών, αναφέρονται στην κοινή συνέντευξή τους στο «σελφ σέρβις» η κ. Έλενα Αθανασσούλα- Κυρνασσίου, MA Communications Policy Vice-President & Group Executive Director της Stirixis Group και o κ. Σωτήρης Ράγκος, διευθυντής πωλήσεων retail της Bizerba Hellas.

Όπως τονίζουν οι δύο συνομιλητές, σήμερα η νέα γενιά στελεχών της οργανωμένης λιανικής κατανοεί με μεγαλύτερη σαφήνεια την αξία της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή που, όπως τονίζουν, δεν αποτελεί πολυτέλεια, αλλά προϋπόθεση για την επιβίωση κάθε επιχείρησης.

Ερώτηση: Ποιο είναι το πλαίσιο συνεργασίας των δύο εταιρειών;
Σωτήρης Ράγκος: Στρατηγικός μας στόχος στη Bizerba είναι να παρέχουμε μοναδικές λύσεις για μοναδικούς ανθρώπους, Unique solutions for unique people. Η συνεργασία μας με μια καταξιωμένη εταιρεία στο χώρο της δημιουργίας και ανάπτυξης εμπορικών concept, όπως είναι η Stirixis Group, με πετυχημένα έργα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αποσκοπεί στο να διαθέσουμε την πλατφόρμα υπηρεσιών off line και on line Scale my Bizness, που θα επιτρέπει στις επιχειρήσεις να ανταποκρίνονται με επιτυχία στην ανάγκη μετάβασής τους στην νέα ψηφιακή εποχή.

Έλενα Αθανασούλα-Κυρνασσίου: Όταν ξεκίνησε η πανδημία, έγινε επιτακτική η προσφορά εξειδικευμένων και πολύ αποτελεσματικών λύσεων στο λιανεμπόριο. Ουσιαστικά η νέα πλατφόρμα Scale My Bizness, με την ένωση των δυνάμεων των δύο εταιρειών, προσφέρει τη δυνατότητα στους πελάτες μας να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις έξυπνες ζυγαριές Bizerba και την τεχνογνωσία της Stirixis Group σε concept λιανικής, με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων, την αύξηση των μεριδίων αγοράς και την υψηλή αναγνωρισιμότητα. Όλα αυτά επιτυγχάνονται με συγκεκριμένα εργαλεία, όπως το instore marketing, οι υπηρεσίες branding, τα προγράμματα πιστότητας πελατών και η ενίσχυση των digital media.

Ερ.: Ποια ήταν η αφορμή της συνεργασίας σας;
Ε.Α-Κ.: Η συνεργασία μας ξεκίνησε το 2016, στο πλαίσιο της δημιουργίας των γραφείων της Bizerba Hellas σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη, με σκοπό τη δημιουργία γραφειακών χώρων και επισκέψιμων showrooms για την προβολή των υπερσύγχρονων προϊόντων της. Η άριστη επαγγελματική σχέση μας διατηρήθηκε ζωντανή, καθώς η προσέγγιση και φιλοσοφία των εταιρειών μας είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη ως προς το πώς τα προϊόντα και οι υπηρεσίες της Bizerba μπορεί να μεγιστοποιούν την απόδοση των επενδύσεων των πελατών της.

Σ.Ρ.: Γνωριστήκαμε στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, στο πλαίσιο των συμμετοχών μας στην Euroshop. Το εξαιρετικό αποτέλεσμα του project της ανακαίνισης των γραφείων της Bizerba Hellas απέφερε στη Stirixis Group τις διακρίσεις «Most Outstanding Business Concept Creation & Design» στο διαγωνισμό Architecture Awards 2017 και «Office Interior Design Award» στο διαγωνισμό European Property Awards 2017-2018. Φέτος συναντηθήκαμε ακόμα μια φορά τον Φεβρουάριο στο Ντίσελντορφ, στη Euroshop 2020, πριν η πανδημία ταρακουνήσει συθέμελα την παγκόσμια κοινότητα. Γνωρίζαμε ότι έχουμε τα κατάλληλα εργαλεία και την απαραίτητη γνώση, οπότε ήταν η κατάλληλη στιγμή να προσφέρουμε την πλατφόρμα υπηρεσιών Scale My Bizness στους συνεργάτες μας.

Τι προσφέρει η πλατφόρμα Scale My Bizness 

Ερ.: Τι προσφέρει στη λιανική η πλατφόρμα Scale My Bizness; 
Σ.Ρ.: Προσεγγίζοντας ολιστικά μια σύγχρονη εταιρεία λιανικής, η πλατφόρμα αρχικά καλύπτει την ανάγκη αξιοποίησης των συστημάτων Bizerba PC Scales ως εργαλείο προωθητικών ενεργειών. Επιπλέον παρέχει τις μελέτες, ώστε να επιτυγχάνεται η δημιουργία εταιρικής ταυτότητας και η στρατηγική μάρκας, η απόκτηση και διατήρηση πιστών πελατών κι η αύξηση του ψηφιακού αποτυπώματος της επιχείρησης. Σήμερα η στενή παρακολούθηση των τάσεων της αγοράς και η εναρμόνιση με αυτές είναι απαραίτητη, ώστε να επιτυγχάνεται η μεγιστοποίηση της απόδοσης της επιχείρησης και η βιωσιμότητά της μακροπρόθεσμα.

Ε.Α.-Κ.: Η νέα αυτή υπηρεσία προσφέρει ξεκάθαρες λύσεις στο λιανέμπορο. Δεν προσφέρουμε one fits all solutions, αλλά αντιθέτως προσαρμόζουμε τις λύσεις που προσφέρουν τα προϊόντα της Bizerba με το know how και την εξειδίκευση της Stirixis Group. Σκοπός μας είναι να βοηθούμε στην αύξηση των πωλήσεων και στην ενίσχυση των brands, που αυξάνουν και την αναγνωρισιμότητα των πελατών μας.
 
Η επίδραση στις σχέσεις λιανεμπορίου-προμηθευτών

Ερ.: Πώς επιδρά η πλατφόρμα στις σχέσεις λιανεμπορίου-προμηθευτών; Πώς μια προβολή σε συντονισμό με τον προμηθευτή (ειδικές προσφορές, νέα προϊόντα, cross selling κ.ά.) μπορεί να φέρει αύξηση πωλήσεων και βελτίωση της εικόνας του; 
Σ.Ρ.: Εντός καταστήματος υλοποιούμε ένα πλήθος από διαφορετικές προωθητικές ενέργειες, που εκτελούνται πάνω στα ζυγιστικά συστήματα, με σκοπό την αύξηση του «καλαθιού». Αυτό επιτυγχάνεται όχι μόνο σε αξία, αλλά στοχευμένα ως προς τα προϊόντα που η επιχείρηση θέλει να προωθήσει. Έτσι, ο προμηθευτής βλέπει έμπρακτα την αποτελεσματικότητα του καναλιού διάθεσης και ανταποδίδει με καλύτερες προσφορές και πιο κερδοφόρες συμφωνίες.
E.A.-Κ.: Προσεγγίζουμε τους πελάτες με έναν ολιστικό τρόπο, με σκοπό οι προωθητικές ενέργειες να εντάσσονται σ’ ένα συνολικό ετήσιο επικοινωνιακό πλάνο, με τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα για τους προμηθευτές, την αύξηση των πωλήσεων για τον λιανέμπορο και την ικανοποίηση του καταναλωτή.

Ερ.: Τι προκλήσεις δημιουργεί για την αγορά η πανδημία και σε τι βαθμό η πλατφόρμα Scale my Bizness βοηθά τις επιχειρήσεις να ανταπεξέρχονται;

E.A.-Κ.: Η αγοραστική εμπειρία του πελάτη στο φυσικό ή το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι καθοριστικός παράγων προτίμησης ενός brand και σύστασής του σε φίλους. Η πανδημία έφερε πολλές αλλαγές στη λιανική, όπως τη σημαντική αύξηση των online αγορών, πιο συνετές αγορές από τα φυσικά καταστήματα και την εισαγωγή αυτοματοποιημένων υπηρεσιών στον τομέα των ψηφιακών πληρωμών. Οι δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες κι ο γρήγορος ρυθμός αφομοίωσής τους ακόμη και από παλαιότερες γενιές ανθρώπων, δημιουργούν προσδοκίες από τους καταναλωτές και ευκαιρίες για τους επαγγελματίες. Η έννοια του phygital καταστήματος είναι πλέον γνώριμη και οι έμποροι αναγνωρίζουν την σημαντικότητα της αρμονικής συνύπαρξης φυσικού και ηλεκτρονικού καταστήματος.  Σκοπός του Scale My Bizness είναι η εύκολη σύζευξή τους, η δυνατότητα σύνδεσης όλων των καναλιών επικοινωνίας κι η διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό.

ΣΡ: Οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις κλήθηκαν σχεδόν βίαια να υπηρετήσουν ένα νέο μοντέλο λειτουργίας. Τα όρια μεταξύ φυσικού και ψηφιακού καταστήματος έγιναν πιο δυσδιάκριτα, έπρεπε γρήγορα να δημιουργηθούν νέα κανάλια διανομής, ενώ αναδύθηκε ένα νέο πρότυπο καταναλωτή. Κάποιοι που είχαν τις υποδομές, αποκόμισαν σημαντικές ωφέλειες σε αξιοπιστία, αναγνωρισιμότητα, ενίσχυση της πιστότητας και της κερδοφορίας. Οι περισσότεροι αιφνιδιάστηκαν και προσπάθησαν κάπως άναρχα ν’ ανταποκριθούν, με αμφίβολα αποτελέσματα. Η πλατφόρμα Scale My Bizness, λοιπόν, προσφέρει τη μέγιστη απόδοση σε επενδύσεις μη αξιοποιούμενες κατάλληλα ως τώρα και να δημιουργήσει και συντηρήσει τις υποδομές, οι οποίες θα υπηρετούν τις σύγχρονες ανάγκες της επιχείρησης.

Συμβολή στη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή

Ερ.: Είναι εξοικειωμένα τα στελέχη του λιανεμπορίου με τις νέες τεχνολογίες και το ψηφιακό μάρκετινγκ; 

E.A.-Κ.: Το λιανεμπόριο πολύ γρήγορα, λόγω συνθηκών, ενσωμάτωσε τις ψηφιακές τεχνολογίες στην αυτοματοποίηση των πληρωμών, στην εξυπηρέτηση των πελατών και στο e-commerce. Το Scale My Bizness βοηθά στη σχετική μετάβαση. Π.χ. μέσω των digital media ο πελάτης μπορεί να αυξάνει το ψηφιακό του αποτύπωμα, να επικοινωνεί άμεσα με τους καταναλωτές, να αποκτά πολύτιμα data και πολλά άλλα. Από τις επαφές με πελάτες μας διαπιστώνουμε ότι αναγνωρίζουν την επιτακτική ανάγκη ψηφιοποίησης των επιχειρήσεών τους και εισαγωγής των τεχνολογιών. Το Scale My Bizness, λοιπόν, απαντά στη σχετική τάση με καινοτόμες λύσεις για σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ ή άλλα καταστήματα τροφίμων κι όχι μόνο.

Σ.Ρ.: Η υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών στην εγχώρια αγορά στηρίχθηκε παραδοσιακά στο κανονιστικό πλαίσιο της πολιτείας. Το ψηφιακό μάρκετινγκ συνήθως αντιμετωπίζεται ως «αναγκαίο κακό» και ουσιαστικά υποστηρίζεται ελάχιστα, αφού οι προσδόκιμες ωφέλειες είναι ελάχιστες. Ωστόσο, σήμερα μια νέα γενιά στελεχών της λιανικής κατανοεί ότι η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή δεν είναι πολυτέλεια, αλλά προϋπόθεση της επιχειρηματικής επιβίωσης. Η επιλογή των κατάλληλων συνεργατών, που θα σχεδιάσουν και θα υλοποιήσουν αυτή τη μετάβαση, θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία της.