Μετά από συνεχείς ανατροπές κι αναβολές στον σχεδιασμό της, η ρωσική εκπτωτική αλυσίδα Mere φαίνεται πως είναι έτοιμη να δηλώσει παρούσα στην Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες του «σελφ σέρβις», τα πρώτα τρία ή τέσσερα καταστήματά της θα εγκαινιαστούν περί τα τέλη του Μαρτίου σε Αθήνα, Λάρισα και Τρίπολη, ενώ εν ευθέτω χρόνο θα ακολουθήσουν κι άλλες εγκαινιάσεις καταστημάτων της σε πόλεις της χώρας με πληθυσμό άνω των 25.000 κατοίκων.

Η Mere, που δραστηριοποιείται σε δέκα εθνικές αγορές, μεταξύ των οποίων η Ρουμανία, το Καζακστάν και η Λευκορωσία, έθεσε σε εφαρμογή το επενδυτικό της πλάνο στη χώρα μας από πέρυσι, προσβλέποντας στη δημιουργία ενός εθνικού δικτύου κατά το πρότυπο των hard discount καταστημάτων, σε ό,τι αφορά τόσο την οργάνωση των χώρων πώλησης (διάθεση των προϊόντων από παλέτες) όσο και τις τιμές λιανικής. Σημειώνουμε ότι η διοίκηση της εταιρείας έχει διαμηνύσει στους προμηθευτές με τους οποίους διαπραγματεύεται, ότι τα προϊόντα της θα διατίθενται σε τιμές αισθητά χαμηλότερες του ανταγωνισμού –προφανώς και της Lidl, της οποίας αμφισβητεί το μονοπώλιο στο discount, οπότε το θέμα αποκτά πολύπλευρο ενδιαφέρον…

Ενδιαφέρον έχουν τα σχόλια παραγόντων της Mere, σύμφωνα με τα οποία το σύστημα που υιοθετεί η εταιρεία, σε ό,τι αφορά την προμήθεια-παράδοση των προϊόντων και την πληρωμή των προμηθευτών, θα είναι αυτό της αντικαταβολής. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι οι πληρωμές της θα γίνονται μόνο για τις ποσότητες των προϊόντων που θα διατίθενται στους καταναλωτές. Στο πλαίσιο αυτό, οι εκκαθαρίσεις ανά κωδικό θα γίνονται ανά εβδομάδα και οι πληρωμές της θα γίνονται τοις μετρητοίς, ώστε η αλυσίδα να εξασφαλίζει προνομιακές τιμές αγοράς. Ήδη οι πρώτες διαπραγματεύσεις της έγιναν με παραγωγούς φρέσκων προϊόντων, γαλακτοκομικών, τυροκομικών και χυμών, ενώ σταδιακά επεκτείνονται στο σύνολο της γκάμας κωδικών των βασικών αγαθών.
Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι το επιδιωκόμενο πλαίσιο ετήσιων συμφωνιών της Mere με τους προμηθευτές είναι πιθανό να θέσει σε δοκιμασία τις γενικότερες σχέσεις των παραγωγών με την οργανωμένη λιανική, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που αφενός δεν έχει προηγούμενο στον κλάδο και αφετέρου αναμένεται ότι θα «εγείρει» θέματα ανταγωνιστικότητας μεταξύ της ρωσικής εταιρείας και των υπολοίπων αλυσίδων. Άραγε γιατί, όμως, θα «έπρεπε» να μην… «εγείρει»;

«Οι ανατροπές
είναι συνεχείς»
Πληροφορίες του «σελφ σέρβις» αναφέρουν ότι η Mere το τελευταίο διάστημα αναγκάστηκε αρκετές φορές να αλλάξει βασικά στοιχεία του σχεδιασμού της αναφορικά με την τοποθέτησή της στην εγχώρια αγορά. Ανατροπές υπήρξαν ως προς το χρόνο έναρξης της λειτουργίας των καταστημάτων της, τις συμβάσεις με τους προμηθευτές της, τις περιοχές εγκατάστασης των πρώτων καταστημάτων της, καθώς και τα στελέχη της. Σε ό,τι αφορά ειδικότερα την εκκίνηση δραστηριοτήτων της, η εταιρεία μαθαίνουμε πως αρχικά είχε προγραμματίσει την εγκαινίαση των πρώτων εμπορικών μονάδων της περί τα τέλη του Ιανουαρίου. Το σχετικό πλάνο της αναβλήθηκε για τα τέλη του Φεβρουαρίου, για να καταλήξει εντέλει η διοίκηση του ομίλου στη μετάθεση των ημερομηνιών για τα τέλη του Μαρτίου.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, τα περισσότερα εμπόδια τα δημιούργησε η κρίση στη δημόσια υγεία με τα συνεχόμενα μέτρα απαγορεύσεων προς αναχαίτιση της πανδημίας, τα οποία φαίνεται, άλλωστε, πως εμπόδισαν, μεταξύ άλλων, την έλευση στην Ελλάδα κεντρικών στελεχών του ομίλου, είτε από τη Ρωσία είτε από άλλες χώρες στις οποίες έχει παρουσία.

Τα σχόλια δυσφορίας από την πλευρά προσώπων του ομίλου, όπως «οι ανατροπές είναι συνεχείς», δεν αποκλείεται να σημάνουν και νέες καθυστερήσεις στο άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων επωνυμίας Μere στην Ελλάδα.