Το πρώτο ρομποτικό κατάστημα μικρολιανικής στην Ελλάδα χωρίς προσωπικό με την ονομασία i-mall Micro Market, ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 30 Ιουνίου 2022 στην περιοχή της Νέας Σμύρνης και έκτοτε η ανταπόκριση του κόσμου είναι αρκετά ενθαρρυντική, σύμφωνα με τη δήλωση του εμπνευστή και CEO Δημήτρη Καραβασίλη στο FOODReporter.

3.000 συναλλαγές εντός του «έξυπνου» καταστήματος από τον Ιούλιο του 2022 έως σήμερα
«Δεδομένης της περιόδου που ανοίξαμε, φέτος το καλοκαίρι, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 3000 συναλλαγές» αναφέρει ο κ. Καραβασίλης σχετικά με το πως ανταποκρίνεται το καταναλωτικό κοινό στην ιδέα της αυτοεξυπηρέτησης μέσω της ρομποτικής. Ο CEO του i-mall είχε δηλώσει στα εγκαίνια του καινοτόμου καταστήματος ότι πολύ νωρίτερα από το άνοιγμα του, είχε πραγματοποιηθεί μία έρευνα κοινού με σκοπό να ανακαλύψει τοπογραφικά ποιο είναι το πιο κατάλληλο ηλικιακό κοινό στο οποίο οφείλει να απευθύνεται, εστιάζοντας εν τέλει στις νεότερες γενιές. «Με μεγάλη ικανοποίηση, βλέπουμε ότι τα δεδομένα των πωλήσεων επιβεβαιώνουν τα στοιχεία των ερευνών τα οποία εκπονήσαμε. Μεγαλύτερο δείγμα, βέβαια, αναμένουμε να έχουμε μέχρι τον Οκτώβριο, καθώς θα έχουν συμπεριληφθεί στα δεδομένα αυτά και οι πωλήσεις οι οποίες θα προέλθουν μέσω της online εφαρμογής» υπογραμμίζει ο κ. Καραβασίλης.

Ενεργειακά ποτά, αναψυκτικά, χυμοί, σοκολάτες, μπύρες και είδη προσωπικής υγιεινής φεύγουν πιο γρήγορα από τα ράφια των αυτόματων πωλητών
«Οι κωδικοί που κινούνται περισσότερο είναι τα ενεργειακά ποτά, τα αναψυκτικά, οι χυμοί, οι σοκολάτες, οι μπύρες και τα είδη προσωπικής υγιεινής. Τα ράφια στις κατηγορίες αυτές αδειάζουν μία φορά την ημέρα. Στις υπόλοιπες κατηγορίες, η αναπλήρωση γίνεται μία φορά ανά δύο ημέρες. Επιπλέον ενθαρρυντικά, φαίνεται να κινούνται και οι κατηγορίες των sandwich, bake off, αραβικές πίτες και άλλα είδη τροφίμων γρήγορης κατανάλωσης» υπογραμμίζει ο Δημήτρης Καραβασίλης στο FOODReporter σχετικά με τους κωδικούς του καταστήματος που αγοράζονται περισσότερο από τους νέους καταναλωτές. Αξίζει να αναφερθεί ότι, σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα ενεργοποιηθούν και νέες κατηγορίες προϊόντων βάσει των αναγκών της περιοχής και συγκεκριμένα, τα ατομικά γλυκά και οι σαλάτες – γεύματα.

Αναφορικά με τις ώρες αιχμής, ο CEO του i-mall Micro Market παρατηρεί ότι οι περισσότερες πωλήσεις γίνονται μεταξύ του διαστήματος 17:00 – 02:00 και ύστερα μεταξύ 12:00 – 15:00.

Σχετικά με το σχέδιο επέκτασης του i-mall Micro Market και σε άλλες περιοχές στην Ελλάδα, ο Δημήτρης Καραβασίλης αναφέρει ότι μέχρι στιγμής υπάρχουν 92 ενδιαφερόμενοι από όλη την ελληνική επικράτεια. «Βασικός στόχος μέσα στο 2022 είναι να έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις με 6 – 10 ενδιαφερόμενους. Στοχεύουμε στο άνοιγμα ενός τουλάχιστον καταστήματος σε κάθε πόλη της Ελλάδος, προτεραιότητα βέβαια έχει η Αθήνα, αν και δεν αποκλείεται να ανοίξουμε παράλληλα με την Αθήνα και καταστήματα στην επαρχία» επισημαίνει ο ίδιος.

Αναμένεται η ολοκλήρωση της παραχώρησης του master franchise στη Ρουμανία μέχρι τα τέλη του έτους
Το ενδιαφέρον της ομάδας του i-mall, είναι στραμμένο και πέραν των ελληνικών συνόρων. «Η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι αρκετά θετική καθώς πρόκειται για ένα νέο project. Η Ρουμανία είναι η πιο “ώριμη” εξέλιξη προς το παρόν, αφού μέχρι τα τέλη του έτους, θα έχει ολοκληρωθεί η παραχώρηση του master franchise. Επιπρόσθετα, ακολουθούν με αξιώσεις, μετά από συζητήσεις που έχουν ήδη φτάσει σε προχωρημένο στάδιο, η Πορτογαλία, η Κύπρος, δύο Αραβικές χώρες, η Ισπανία, η Γαλλία και η Γερμανία» δηλώνει στο FOODReporter o κ. Καραβασίλης. Ο ίδιος αναφέρει, βέβαια, ότι πρόκειται για μία αρκετά χρονοβόρα διαδικασία, καθώς απαιτείται η εξεύρεση του μοναδικού συνεργάτη ο οποίος θα αναλάβει, είτε από μόνος του, είτε μέσω franchise, το άνοιγμα των αντίστοιχων ρομποτικών καταστημάτων στη χώρα ευθύνης του.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter