Το πρώτο 24/7 ρομποτικό κατάστημα μικρολιανικής στην Ελλάδα, άνοιξε στην Νέα Σμύρνη και απευθύνεται κυρίως στη νεότερη γενιά για μία εύκολη on the go εμπειρία κατανάλωσης. Τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη στις 30 Ιουνίου 2022 υπό τους ήχους μουσικής του event car της Red Bull.

Ο συνδυασμός του φυσικού με τον ψηφιακό τρόπο αγορών, χάρη στη βοήθεια του τεχνολογικού παρόχου Warply, ξεχωρίζει την ομάδα της i– mall στην ελληνική αγορά της μικρολιανικής. Το σύστημα πληρωμών δημιουργήθηκε από τη Warply σε συνεργασία με την Cardlink.

Δημήτρης Καραβασίλης, CEO – Γιώργος Φασουλάκης, Chief Commercial Officer, i-mall

Επένδυση 3,3 εκατ. ευρώ για τους αυτόματους πωλητές
«Ανακαλύψαμε ότι δεν υπάρχει καμία τεχνολογία αυτομάτων πωλητών που να επιτρέπει την αγορά άνω του ενός προϊόντος με την πρώτη φορά. Αποτύχαμε τρεις φορές μέχρι να καταφέρουμε να φτιάξουμε τα μηχανολογικά εξαρτήματα και logistics έτσι όπως τα θέλαμε, αλλά η αφοσίωση και η επιμονή μας αποτέλεσε κίνητρο να συνεχίσουμε. Πρόκειται για μία επένδυση του concept των μηχανημάτων που αγγίζει τα 3,3 εκατ. ευρώ» συμπληρώνει ο Δημήτρης Καραβασίλης. «Σε μία εβδομάδα έχουμε περίπου 500 συναλλαγές σε αυτό το κατάστημα και 64 ενδιαφερόμενους από την Ελλάδα και από τα νησιά της. Η επένδυση francize θα κυμαίνεται στα 200.000 ευρώ, με χρόνο απόσβεσης τα 3,5 χρόνια, αν ο ημερήσιος τζίρος ανέρχεται στα 750 ευρώ. Το 30% περίπου είναι το μέσο περιθώριο κέρδους» αναφέρει ο εμπορικός διευθυντής Γιώργος Φασουλάκης.

Η έρευνα αποτέλεσε βασική κινητήρια δύναμη για την επιλογή των κωδικών για το κατάστημα με τους εξελιγμένους αυτόματους πωλητές της περιοχής: «Αρχίσαμε να μετράμε ποιες είναι οι καταναλωτικές τάσεις στους νέους σε μικρές ηλικίες από 10 χρονών και άνω. Σήμερα τα παιδιά προτιμούν τα ενεργειακά ποτά και αποφεύγουν τα σούπερ μάρκετ. Προτιμούν τη χρήση του κινητού για άμεσο αποτέλεσμα και απευθείας εξαργυρώσιμες εκπτώσεις» δηλώνει ο Δημήτρης Καραβασίλης, εμπνευστής και ιδρυτής της i – mall Micro Market. Το application θα ξεκινήσει να λειτουργεί σε περίπου 15 ημέρες από τα εγκαίνια του καταστήματος και μέσα από τη χρήση ενός QR code, ο πελάτης θα παραλαμβάνει το προϊόν. «Φιλοξενούμε περίπου 300 κωδικούς. Κάθε σημείο έχει προϊόντα ειδικά προσαρμοσμένα για την εκάστοτε περιοχή. Είναι κάτι δυναμικό και οι κωδικοί θα αλλάζουν εύκολα» αναφέρει ο κ. Καραβασίλης. Οι τιμές των προϊόντων είναι οικονομικότερες συγκριτικά με τον υπόλοιπο χώρο της μικρολιανικής, διότι δεν υπάρχει μεγάλο ενεργειακό κόστος από τα ψυγεία και το υπόλοιπο μαγαζί. «Το ενεργειακό κόστος του καταστήματος αναλογεί σε ένα σεσουάρ που λειτουργεί μία ώρα, καθώς η κάθε μηχανή καταναλώνει 600 Watt» τονίζει ο ιδρυτής.

Ενώνουν τις δυνάμεις τους η i – mall και η Skroutz
Υποστηρίζοντας την on the go παραγγελία, η i – mall σε συνεργασία με την Skroutz, διαθέτει σημείο μέσα στο κατάστημά της που θα είναι ανοικτό για self service παραλαβές 24/7. «Έγινε μία στρατηγική συνεργασία με το Skroutz point. Όποιος καταναλωτής θα παραγγέλνει από αυτό, θα μαζεύει πόντους μέσω ενός loyalty system».

Μελλοντικά πλάνα και φιλοδοξίες
«Επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε 50 καταστήματα μέχρι το 2025 και 80 μέχρι το 2026 – 2027 στην Ελλάδα. Το επόμενο κατάστημα θα ανοίξει στην Καλλιθέα. Ταυτόχρονα, έχει γίνει παρουσίαση του εγχειρήματος στο εξωτερικό και letters of intents, για να ανοίξουμε καταστήματα σε έξι πόλεις της Ρουμανίας. Ενδιαφέρον έχουν δείξει και οι Ιταλία, Γαλλία και Γερμανία. Πρόκειται για master franscize με τοπικούς επενδυτές» δηλώνει ο ιδρυτής. Στο τέλος, δήλωσαν τα δύο στελέχη της εταιρείας ότι υπάρχει το concept του μίνι venting machine για γραφεία κλπ., παρόλα αυτά ο στόχος παραμένει αυτή η διαφορετικού είδους κοινωνικοποίηση, μέσα σε ένα self – service χώρο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter