Από τα τέλη του 2007 έχει ολοκληρωθεί η πιστοποίηση με το νέο ISO 22000:2005 των επτά καταστημάτων της Makro Cash & Carry (Κηφισού, Παλλήνης, Θεσσαλονίκης, Ιωνίας, Κρήτης, Λάρισας και Πάτρας). Στα νέα καταστήματα Ξάνθης και Βόλου η εφαρμογή του συστήματος άρχισε πριν ακόμα ξεκινήσει η λειτουργία τους. Η πιστοποίησή τους αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι του 2008, καθώς το ίδιο το σύστημα απαιτεί την εφαρμογή του για ένα τουλάχιστο εξάμηνο πριν από την πιστοποίηση.
 
“Η Makro Cash & Carry Ελλάς”, δηλώνει η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση, “ξεκίνησε από τα τέλη του 2007 την εφαρμογή τού νέου, διεθνούς προτύπου ISO 22000:2005 σε αντικατάσταση του ΕΛΟΤ 1416 (HACCP). ‘Οπως και με το HACCP -όπου η Makro ήταν από τις πρώτες εταιρείες που το εφάρμοσαν, πριν ακόμα αυτό γίνει απαίτηση από την ελληνική νομοθεσία- έτσι και τώρα, η εταιρεία εξακολουθεί να διαφοροποιείται με την εφαρμογή ενός εστιασμένου, συνεπούς και ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης της ασφάλειας των τροφίμων. Το νέο πρότυπο, που είναι παγκοσμίως αποδεκτό, έρχεται να συμπληρώσει το σύστημα HACCP-ΕΛΟΤ 1416 με αυστηρότερες απαιτήσεις, διασφαλίζοντας ακόμα περισσότερο τα προϊόντα τροφίμων”.
 
Το νέο πρότυπο αποσκοπεί στην εναρμόνιση, σε παγκόσμια κλίμακα, του τρόπου εφαρμογής των διεθνώς αποδεκτών αρχών HACCP (Ανάλυση Κινδύνων και Κρίσιμα Σημεία Ελέγχου) από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη στην αλυσίδα τροφίμων, ώστε να διατίθενται ασφαλή τρόφιμα στον καταναλωτή.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Makro Cash & Carry Ελλάς, κ. Αναστάσιος Μιχαηλίδης, περιέγραψε τη θέση της εταιρείας για το νέο σύστημα τονίζοντας ότι «η συγκεκριμένη πιστοποίηση την ενισχύει και δίνει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα όχι μόνο στην εταιρεία αλλά και στους επαγγελματίες πελάτες της. Στο κλίμα της αμφισβήτησης που επικρατεί με τις αλλεπάλληλες διατροφικές κρίσεις και τις αποκαλύψεις σχετικά με την ποιότητα των τροφίμων και την τήρηση των κανόνων υγιεινής, η Makro αποδεικνύει έμπρακτα τη δέσμευσή της και τη συστηματική της προσπάθεια για την εξασφάλιση υψηλής ποιότητας προϊόντων».

Τέλος, στo πλαίσιo της δέσμευσης της εταιρείας για την εφαρμογή προτύπων και κανονισμών με στόχο την ποιότητα, την υγιεινή και την ασφάλεια των προϊόντων, εντάσσονται και ενέργειες που ενθαρρύνουν τους επαγγελματίες-πελάτες να ακολουθούν τις εξελίξεις στην διασφάλιση ποιότητας, έτσι ώστε και οι ίδιοι να διαφυλάξουν την ποιότητα των προϊόντων τους, την υγεία των καταναλωτών, την αξιοπιστία τους και τις πωλήσεις τους. ‘Eτσι, ήδη από το 2005 λειτουργεί η χωρίς χρέωση ανοικτή γραμμή επικοινωνίας της Makro (800-110-2222) για την ενημέρωσή τους σε ό,τι αφορά στα ζητήματα ποιότητας (όπως χαρακτηριστικά τροφίμων, κανόνες υγιεινής και ασφάλειας, αλυσίδα ψύξης, νέες νομοθεσίες κά).

Παράλληλα, η εταιρεία έχει εγκαταστήσει ειδικά τερματικά στα καταστήματά της, όπου μέσα από τη βάση δεδομένων που υπάρχει στη διάθεση των πελατών της Makro, οι επαγγελματίες μπορούν απλά και γρήγορα, μέσω της οθόνης αφής, να βρουν πληροφορίες για το HACCP (που είναι σημαντικό κεφάλαιο του ISO 22000) και προτεινόμενες λύσεις από την εταιρεία -από είδη καθαρισμού ανάλογα με τη φύση της επιχείρησής τους μέχρι την ισχύουσα νομοθεσία.