Μια νέα έρευνα του BRC (British Retail Counsil) αναλύει το θέμα της διαδικτυακής απάτης στον χώρο των σούπερ μάρκετ. Οι αναλυτές συμπεραίνουν πως πάνω από το 50% της απάτης που καταγράφεται στον κλάδο πραγματοποιείται πλέον online.

Η έρευνα παρουσιάστηκε μόλις τρεις μήνες μετά το σκάνδαλο που συγκλόνισε την Tesco και αφορούσε στην υπεξαίρεση χρημάτων από χιλιάδες λογαριασμούς. Οι ερευνητές δηλώνουν πως η συγκεκριμένη περίπτωση είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.

Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται στο διαδίκτυο για εξαπάτηση έχουν εξελιχθεί σημαντικά (δημιουργία πλαστού εικονικού προφίλ, κλοπή δεδομένων κλπ). Τo 5% του κόστους της απάτης αφορά σε hacking και σε κλοπή δεδομένων, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 36 εκατ. λίρες τον χρόνο. Λαμβάνοντας υπόψη πως το 53% της απάτης γίνεται online, το ποσοστό ανεβαίνει σε 15% της απάτης που καταγράφεται συνολικά στο λιανεμπόριο τροφίμων και αντιστοιχεί σε 100 εκατ. λίρες.

Ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων (35%) απάντησε πως η online απάτη αυξήθηκε την προηγούμενη χρονιά, ενώ το 50% θεωρεί πως η κυβερνοαπάτη είναι μια από τις πιο σημαντικές μελλοντικές απειλές. Το συγκεκριμένο ποσοστό είναι σημαντικά μεγαλύτερο από το αντίστοιχο της περυσινή έρευνας (14%). Παρά το ότι πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες δήλωσαν πως η κυβέρνηση της χώρας έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια καταπολέμησης του φαινομένου, κυρίως βάσει πρωτοβουλιών όπως η δημιουργία του National Cyber Security Centre, αρνητική ήταν η άποψη για την αποτελεσματικότητα του συστήματος καταγραφής της online απάτης (Action Fraud). Το BRC προτείνει τη δημόσια διαβούλευση για το θέμα και ανακοίνωσε τη δημοσιοποίηση ενός νέου χρηστικού οδηγού (tool kit) για το λιανεμπόριο, τον Μάρτιο.