Ανάπτυξη μέσω επιθετικών πρωτοβουλιών σχεδιάζει η Κρόνος στην Πάτρα και στην περιοχή της δυτικής Ελλάδας, όπου επικεντρώνεται η παρουσία της, με σκοπό τη διεύρυνση του μεριδίου της. Παραμονές έκδοσης του τεύχους μας, στελέχη της εταιρείας δήλωσαν στο σελφ σέρβις ότι η διοίκηση της Κρόνος εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγοράς αλυσίδας στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας, η οποία ελέγχει 4 σημεία πώλησης και έχει ετήσιο τζίρο περίπου 20 εκατ. ευρώ.

Kατά τα στελέχη της Κρόνος, οι διαπραγματεύσεις των δύο πλευρών διεξάγονταν στις αρχές Απριλίου «σε πολύ καλό κλίμα», ενώ οι ορκωτοί λογιστές διενεργούσαν όλους τους αναγκαίους ελέγχους.

Πέραν της συγκεκριμένης επιχειρηματικής πρωτοβουλίας, η Κρόνος σχεδιάζει φέτος τη λειτουργία ενός νέου της καταστήματος -μάλιστα, οι διαδικασίες βρίσκονται ήδη στη φάση της αδειοδότησής του. Πέρυσι, η εταιρεία ίδρυσε ένα νέο σημείο πώλησης, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό τους στα 16 -τα δύο λειτουργούν υπό καθεστώς franchise. Η αλυσίδα λειτουργεί στην περιοχή και cash & carry.

Εξάλλου, στα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται και η δημιουργία ενός σύγχρονου κέντρου logistics. Πρόκειται, ωστόσο, για μια επένδυση, της οποίας ο χρόνος υλοποίησης θα εξαρτηθεί από τη γενικότερη πορεία της αγοράς. Αν, δηλαδή, η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών επιδεινωθεί περαιτέρω, η Κρόνος είναι πολύ πιθανό να αναβάλει για αργότερα το σχέδιο κατασκευής του κέντρου διανομής, το οποίο, όπως εκτιμάται, θα της κοστίσει περί τα 3 εκατ. ευρώ.

Κάμψη τζίρου-κερδών το 2010
Σε ό,τι αφορά την περυσινή χρονιά, η Κρόνος παρά τη δυσμενή συγκυρία κατάφερε να αυξήσει τα μερίδιά της, βελτιώνοντας τις επιδόσεις της κυρίως στους τελευταίους μήνες του έτους. Το 2010 έκλεισε τελικά για την εταιρεία με κάμψη τζίρου κατά 3,5% στα 42,5 εκατ. ευρώ, έναντι 44 εκατ. ευρώ το 2009, υπό συνθήκες όπου η τοπική αγορά κινήθηκε σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, λόγω του γενικότερου αρνητικού κλίματος και της στροφής των καταναλωτών προς οικονομικότερες λύσεις αγορών. Η αλυσίδα αναμένεται να ανακοινώσει και μειωμένα κέρδη, έναντι του 2009. Υπολογίζει ειδικότερα ότι το καθαρό της αποτέλεσμα θα είναι χαμηλότερο κατά 20%-25%, έναντι των περίπου 900.000 ευρώ του προηγούμενου 12μήνου.

Για το 2011 η διοίκηση της Κρόνος είναι περισσότερο αισιόδοξη. Όπως αναμένει, το τετράμηνο θα κλείσει αρνητικά μεν, στο πλαίσιο της γενικής πτώσης των δεικτών της οικονομίας μας, αλλά εκτιμά ότι στη συνέχεια ο τζίρος θα ισορροπήσει. Βάση αναφοράς αυτής της εξισορρόπησης θα είναι η σύγκριση των πωλήσεων, στην εξέλιξη του έτους, με την αντίστοιχη περίοδο του 2010, οπότε κλιμακώθηκε η αποτύπωση των συνεπειών της ύφεσης στα μεγέθη γενικότερα των εταιρειών του κλάδου.

Αύξηση πελατών κατά 6%
Σχετικά με τη γενικότερη στρατηγική της εταιρείας σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της κρίσης με τις λιγότερες δυνατές επιπτώσεις, από τη διοίκησή της τονίζεται ότι το δίκτυο της Κρόνος στηρίζεται στην ποιότητα και στην εντοπιότητα των προϊόντων, πράγμα που πέρυσι της απέφερε μια αύξηση της πελατειακής της βάσης κατά 6%.

Αυτός ήταν, εξάλλου, ο λόγος που κατά το πρώτο τρίμηνο του 2011 η αλυσίδα περιόρισε σημαντικά τις απώλειες στον τζίρο της -η κάμψη του σε ποσοστιαία βάση συμπιέσθηκε περίπου στο 1%. Οι πρώτες εκτιμήσεις της διοίκησης της αλυσίδας σχετικά με την κερδοφορία της στο τρέχον 12μηνο μιλούν για μια μικρή περαιτέρω πτώση, την οποία, ωστόσο, θα αιτιολογεί η προσπάθειά της να διατηρήσει ισχυρό το ανταγωνιστικό της προφίλ.

Άλλωστε, όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, η Κρόνος δεν πρόκειται να εγκαταλείψει τη «μάχη» στο πεδίο των τιμών, φροντίζοντας να μην αποκλίνει από τον ανταγωνισμό της.