Με τα... «1.000» κινήθηκε στο β’ εξάμηνο του 2011 η αχαϊκή αλυσίδα Κρόνος, καταφέρνοντας να παρακάμψει την κρίση και να κλείσει το διάστημα αυτό με αύξηση τζίρου 4,5%, υπό συνθήκες που συνολικά η αγορά του κλάδου κινήθηκε πτωτικά κατά 4%.

H θετική αυτή εξέλιξη, όπως ήταν αναμενόμενο, επέδρασε ανοδικά στο 12μηνο, δίνοντας την ευκαιρία στην Κρόνος να εξέλθει του 2011 με αυξημένο τζίρο κατά 0,7% και κυρίως να αναστρέψει την αρνητική πορεία που κατέγραψε κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Η διοίκηση της εταιρείας αποδίδει τις περσινές επιδόσεις της κυρίως στην επιτυχημένη εκτέλεση της καμπάνιας «1.000», η οποία συνεχίζεται με την ίδια επιτυχία φέτος, στο πλαίσιο της οποίας η αλυσίδα διαθέτει 1.000 κωδικούς βασικών επώνυμων αγαθών, που καλύπτουν περίπου το 10% του τζίρου της, σε τιμές μειωμένες κατά 8%. Ο τίτλος της καμπάνιας, η οποία εξελίσσεται με την υποστήριξη των προμηθευτών των εν λόγω προϊόντων, είναι πλέον ενδεικτικός, αφού ο αριθμός των κωδικών που περιλαμβάνει υπερβαίνει τους χίλιους.

Όπως εκτιμάται, πολύ σύντομα θα φτάσουν τους 1.300, έναντι 800 που ήταν κατά την έναρξη του προωθητικού προγράμματος. Η καμπάνια επέτρεψε στην εταιρεία να κινείται ανοδικά και φέτος. Όπως προβλέπει η διοίκησή της, στο πρώτο εξάμηνο η αλυσίδα θα έχει ρυθμό ανάπτυξης ανάλογο με του δεύτερου εξαμήνου του 2011, ενώ στο διάστημα Ιουλίου-Δεκεμβρίου, σε σύγκριση με το αντίστοιχο πολύ καλό περυσινό διάστημα, θα εμφανίσει μια σχετική ανάσχεση πορείας, με ρυθμό αύξησης τζίρου περί το 2,5%-3%.

Σε κάθε περίπτωση εκτιμάται ότι η φετινή χρονιά θα κλείσει θετικά – πιθανώς γύρω στο 4%. Σημειώνουμε ότι η συνολική αύξηση τζίρου της Κρόνος πέρυσι κατά 0,7% υπολογίστηκε σε συγκρίσιμα μεγέθη, καθότι η Κρόνος το 2011 δεν εγκαινίασε τη λειτουργία νέων καταστημάτων.

Τα μεγέθη της Κρόνος
Το 2011 ο τζίρος της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 34,1 εκατ. ευρώ. Φέτος στην ανάπτυξή του θα συμβάλλουν οι πωλήσεις των υπό κατασκευή δύο νέων καταστημάτων, που θα λειτουργήσουν το μεν ένα πριν από το Πάσχα, το δε άλλο αμέσως μετά τις γιορτές.

Σχετικά με την κερδοφορία της Κρόνος το 2011, σύμφωνα και με τις τελευταίες ενδείξεις θα είναι μειωμένη κατά 20%, σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, διαμορφωμένη στα 500.000 ευρώ, λόγω των γενναίων μειώσεων στον τιμοκατάλογο της αλυσίδας. Σήμερα το δίκτυο της Κρόνος αριθμεί 16 καταστήματα, εκ των οποίων τα 14 είναι εταιρικά και τα 2 λειτουργούν υπό καθεστώς franchise.

Ενδιαφέρον έχουν και τα οικονομικά στοιχεία που αφορούν σε τρεις ακόμη εταιρείες συμφερόντων της οικογένειας Καρακίτσου που ελέγχουν την
αλυσίδα Κρόνος. Ειδικότερα η Χελμός (τυροκομικά) το 2011 έκλεισε με σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης, με αύξηση τζίρου 25%-30%, ήτοι στα 5,5-6 εκατ. ευρώ.

Την ίδια περίοδο η Τροφομάρ, που ειδικεύεται στη διανομή προϊόντων σε πλοία της γραμμής Πάτρα-Ιταλία, το 2010 είχε καταγράψει μείωση τζίρου, λόγω της διακοπής πολλών δρομολογίων, αλλά το 2011 παρά τις αντίξοες συνθήκες στη σχετική αγορά συντήρησε το τζίρο της προηγούμενης χρήσης,
ο οποίος σε αξία ήταν της τάξης των 1,8 με 1,9 εκατ. ευρώ.

Τέλος, η εταιρεία Real Estate είχε, όπως ήταν αναμενόμενο, μειωμένα έσοδα από τις εισπράξεις ενοικίων, λόγω της απόφασης που έλαβε να προβεί σε μειώσεις μισθωμάτων. Οι ιδιαιτέρως αρνητικές συνθήκες που επικράτησαν και πέρυσι στην αγορά των ακινήτων δεν επέτρεψαν στην εταιρεία να προχωρήσει στην απόκτηση νέων περιουσιακών στοιχείων. Εξάλλου, οι αξίες των ακινήτων της υπέστησαν απομείωση, όπως συνέβη στο σύνολο της αγοράς του real estate.